Toon posts:

[XP] opschonen recovery partitie mogelijk/verstandig?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een HP computer die reeds geinstalleerd was met Windows XP Media Center Edition toen ik hem kocht. De laatste tijd draait de PC nogal sloom. Ik heb het idee dat één van de mogelijke oorzaken het feit is dat mijn recovery partitie bijna vol is. Er is nog 695 MB vrije ruimte van de 4,5 GB en dit wordt steeds minder.

Mijn vraag is of ik deze partitie zomaar kan opschonen en zo ja, wat ik er dan af kan halen om weer ruimte te creëren. De partitie heet HP_RECOVERY (originele naam, nooit gewijzigd) en de root bevat de volgende mappen:
Afbeeldingslocatie: http://img245.imageshack.us/img245/7858/recoveryxb9.jpg

Kan of moet ik hier iets van opschonen?

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:48
Je loopt het gevaar natuurlijk dat je in geval van problemen niet meer kunt recoveren als je hier te veel (en in onwetendheid) in gaat zitten spitten/verwijderen.
Ik zou proberen andere oorzaken te vinden voor het vertragen van je systeem. Kijk bijvoorbeeld eens naar een overkill aan services/programma's die op de achtergrond draaien / worden opgestart bij aanmelden van windows xp.
Start -> Uitvoeren -> msconfig
Of scan eens met een spyware progje.

Stay safe

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
De recovery-partitie is normaal gesproken al redelijk gevuld, aangezien het anders een verspilling van hd ruimte zou zijn. De informatie hierop zal normaal gesproken ook niet toenemen, aangezien je vzviw bij hp geen eigen snapshots kan maken als uitbreiding op de standaard image. Maar ook zal de partitie helemaal vol staan dan heeft dit nog geen invloed hebben op de snelheid van je os. Mocht je echt dingen willen gaan weggooien kun je even kijken naar de grootte van de mappen voor systeemherstel en de prullenbak. Maar ik weet bijna zeker dat je de oorzaak van je trage systeem ergens anders moet zoeken.