Toon posts:

[Probleem] PC Problemen na ForceWare update.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag allemaal

Ik heb gisteren mijn display (nVidia GeForce 7900GT) (met succes), en daarna mijn mobo (nForce 590 SLi) geüpdate en sindsdien geen toegang meer tot mijn PC (WXP Home SP2) gehad. Als ik mijn PC opstart krijg ik na het laden van windows (geen wachtwoord-scherm) en zwart scherm, alsof ik geen signaal doorkrijg. Ik heb geprobeerd in Safe Mode op te starten en dat lukt, maar het systeem krijgt dan geen Keyboard of Mouse-input door (allebei op USB, maar PS/2 werkt ook niet) waardoor ik niets kan veranderdn. In de Bios etc. werken het toetsenbord en de muis wel gewoon.

Ik hoop dat ik genoeg info heb gegeven aan iemand die mij misschien zou kunnen helpen,

Apekooi

Verwijderd

Heb je al geprobeerd om in de BIOS de Load Default Settings te laden en daarna Save and exit?
Of je Bios resetten met behulp van de jumper op je moederbord?
Wat zijn de andere onderdelen van je computer configuratie?

Als je wel in Safe Mode komt maar niet in Windows lijkt het mij een Softwarematig probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Ik vermoed idd ook dat het aan de software ligt, alle hardware los werkt, alleen zogauw windows start beginnen de problemen. Dit zijn mijn specs:
AMD AM2 X2 4200+
Asus M2N32-SLi Deluxe (nForce 590 SLi)
GeForce 7900GT
USB Muis (logitech G5) en USB toetsenbord (Logitech G15)

Ik heb ook geen reden om de BIOS te verdenken, aangezien deze nog gewoon werkt. :)

• Ernie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-05 16:16
Probeer eens een bios reset en boot eens met minimale setup. Dus even de insteekkaarten eruit en de kabels van cdspelers e.d. loskoppelen. Misschien kun je dan nog in windows komen en de forceware drivers verwijderen.
Als zowel USB als PS/2 je toetsenbord of muis niet pakken dan kun je nog een (hele) oude muis gebruiken met een seriële poort als je moederbord dat nog heeft.
Als je echt niet meer in windows kunt komen en je toch nog bestanden wilt redden zou ik proberen ergens een andere harde schijf met windows XP op te scharrelen. Vervolgens boot je vanaf die harde schijf dus als master instellen en degene met de corrupte installatie zet je op slave. Dan kun je als het goed is de bestanden van die harde schijf redden.