Nieuwe XPS 1710 maar geen internet

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-03 21:31
Vandaag heb ik mijn nieuwe XPS 1710 notebook binnengekregen. Uiteindelijk doel is om een draadloos netwerk aan te leggen, maar tijdelijk wil ik 'gewoon' via de vaste netwerkkabel verbinding maken.

Nu lukt dit echter niet en mijn kennis op het gebied van netwerken is beperkt.

Op dit moment heb ik mijn oude pc werkend op een chello internet verbinding en modem. nu dacht ik dat het heel simpel zou zijn: stekker van netwerk kabel uit oude pc, en in de notebook. Nu krijg ik echter allemaal meldingen vanuit de notebook: beperkte connectiviteit enz geen verbinding met internet.

Het lijkt erop dat de XPS gewoon geen ip adres kan verkrijgen. Normaal gesproken steek ik mijn netwerk kabel erin en maakt de pc meteen verbinding.

Wat mis ik hier? enig idee? Iemand vergelijkbare ervaringen? ik besef dat het misschien een relatief eenvoudige vraag is voor dit forum, maar ik kom er zelf niet uit op deze manier

• xxxMaverick
kan gesloten worden. Was inderdaad een beginners vraag, maar nu blijkt kan er maar 1 pc worden opgevoerd in de modem van chello??? naja, is opgelost.

Dank voor het lezen

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Routertje kopen :)

Kost niet zoveel geloof ik, elke router van 25 euro voldoet voor een beetje internetten wel.

Wil je wireless?

Koop geen WRT54G, maar als je dan toch Linksys wil een WRT54GL...
Die eerste is een onding en crasht vaak...

[ Voor 36% gewijzigd door Romke op 12-10-2006 22:29 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Anti-XP schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 22:28:
Routertje kopen :)
Koop geen WRT54G, maar als je dan toch Linksys wil een WRT54GL...
Die eerste is een onding en crasht vaak...
Ik heb anders al ruim een half jaar deze WRT54G (met chello extreme), maar nog niet één keer moeten resetten of wat dan ook. Dus zo slecht zijn ze dan ook weer niet denk ik.

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Br@m schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 22:32:
[...]

Ik heb anders al ruim een half jaar deze WRT54G (met chello extreme), maar nog niet één keer moeten resetten of wat dan ook. Dus zo slecht zijn ze dan ook weer niet denk ik.
Je leest een hoop problemen met de WRT54Gv5, laat dat nou net de versie zijn die nu verkocht wordt.
Soms heb je een goed exemplaar, soms een kutexemplaar, en dat risico is bij de WRT54GL zo groot niet, en die is maar een euro duurder ;)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• xxxMaverick
Bedankt voor de reacties. Ik ben net een lokaal computer boertje binnengestapt. Hij kwam aan met een Sweex 0007. Ik gaf aan nog even op internet wat te willen lezen... Goed dat ik dat gedaan heb, allemaal negatieve reacties.....

Ik zoek nu dus nog een router <70 euro. Belangrijk hierbij is een super simpele installatie (zoals je aan de vraag ziet, ben ik een amateur) die meteen alle veiligheidsinstellingen ook goed oppakt...en natuurlijk betrouwbaar en stabiel

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Anti-XP schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 22:34:
[...]

Je leest een hoop problemen met de WRT54Gv5, laat dat nou net de versie zijn die nu verkocht wordt.
Soms heb je een goed exemplaar, soms een kutexemplaar, en dat risico is bij de WRT54GL zo groot niet, en die is maar een euro duurder ;)
v1 t/m 3 waren super

v5 is ruk

4 weet ik niet

me ouders hebben zo'n stoffig oud ding. Snel, hele buurt zou kunnen mee internetten, stabiel, goed in te stellen, hackable firmware voor etc. etc.

maar idd is het zo dat als je er nu 1 zou kopen dat je eigenlijk een slechter model krijgt dan vroeger

• ikweetniks
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-04-2022
voilla.

[ Voor 94% gewijzigd door ikweetniks op 14-05-2008 21:34 ]

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

xxxMaverick schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 14:20:
Bedankt voor de reacties. Ik ben net een lokaal computer boertje binnengestapt. Hij kwam aan met een Sweex 0007. Ik gaf aan nog even op internet wat te willen lezen... Goed dat ik dat gedaan heb, allemaal negatieve reacties.....

Ik zoek nu dus nog een router <70 euro. Belangrijk hierbij is een super simpele installatie (zoals je aan de vraag ziet, ben ik een amateur) die meteen alle veiligheidsinstellingen ook goed oppakt...en natuurlijk betrouwbaar en stabiel
Een goede (wireless)router onder €70? Zo moeilijk is dat niet: klikkerdeklik
En ga vooral niet meer naar die lokale computerboer. Straks probeert hij je nog meer Sweex rommel aan te smeren :X

🖥️ | 🚗

Pagina: 1