Kef Cresta 20C, Q9C of Q10C

Pagina: 1
Acties:
  • 2.283 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Ik ben momenteel van zin om mijn center speaker te vervangen

Momenteel gebruik ik deze setup

Onkyo TX-SR501E Receiver
Eltax Moviemaxx fronts & center
Sony zuilspeakers rear
Behringer Truth Subwoofer

Ik zit met een redelijk opeengepakte opstelling door plaats gebrek.
Nu kan ik de

Cresta 20C krijgen voor 149EUR
de Q9C voor 219EUR
en de Q10C voor 249EUR

Het belangrijkste voor mij is dat de center niet onmogelijk veel harder gaat spelen dan de rest. Dat hij de sony's en de eltaxen zal outclassen ben ik me bewust, maar ik zoek dan ook eind dit jaar men fronts te upgraden naar Eltax Liberty 5+ of 7+, of andere speakers als ik een mooie aanbieding tegenkom. Het belangrijkste is dat de center geschikt is voor games & films, muziek wordt er quasi niet over gespeeld.

Welke raden jullie aan, en waarom ?

• Zjosh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-12 16:17
Als de center harder gaat spelen kan je dat toch gewoon instellen op je versterker. Die van mij heeft allemaal van die mooie menu's waar je voor elk kanaal je versterking kan instellen. Ik denk niet dat dat bij jou ontbreekt, want die functie zat ook al op mn elcheapo pioneer dingetje. Wat voor speaker ik zou aanraden, geen... ga luisteren.

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:45
Probeer alles bij 1 merk te houden kwa speakers.

Verwijderd

Mordaunt Short is misschien ook wel een optie.

• Desolation Angel
gelukkie schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 19:03:
Probeer alles bij 1 merk te houden kwa speakers.
De Eltaxen gaan er na verloop van tijd uit, dus das niet zo het probleem.

Wat ik wil weten is of de Q9C en vooral de Q10C geschikt zijn voor kleinere opstelling qua ruimte, vermits dit toch best kolossen van speakers zijn.
Gaan luisteren is geen optie, de Cresta en de Q9C staan bij Stassen en de Q10C in Duitsland, en ik woon tegen Leuven en heb niet de beschikking over een wagen.
Het gaat echt tussen deze 3, vermits hier een mooie promotie op is. Dat er nog andere merken zijn (ik had al zitten kijken naar Castle, Dali en JMLab-Focal) weet ik wel, maar die kosten mij makkelijk 100-200EUR meer en dat is wat teveel van het goede. 200-250EUR voor een center lijkt me toch al een mooi bedrag.

[ Voor 22% gewijzigd door Desolation Angel op 12-10-2006 19:21 ]

• gjkamstra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:36
Tip: KEF Q9C en Q10C zijn beiden 149 euro bij Correct. Zie www.correct.com

Hier had een grappige signature moeten staan, maar helaas: geen inspiratie

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-12 20:30

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

gjkamstra schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 21:40:
Tip: KEF Q9C en Q10C zijn beiden 149 euro bij Correct. Zie www.correct.com
Inderdaad, dat wilde ik net inbrengen. Ik heb begin dit jaar daar de Q10C besteld/gekocht.

Bevalt uitstekend naar mijn idee.
Hij staat opgesteld in een studentenkamer. Voornamelijk ibj actiefilms komt de speaker echt tot leven, meer dan eens is al gebleken dat ie flinke dreunen kan uitdelen (en dat dat ook via het center kanaal weergegeven wordt)
Ik heb echt geen idee hou deze center zich verhoudttot de andere twee.
Mijn criteria waren (schaam schaam): niet te duur en mijn lcd-tv'tje moest erop kunnen staan.
Uiteindelijk is het toen dus deze geweldige Q10-c geworden.
http://www.ixbt.com/dvd/kef-q-1.shtml <- Daar staat (in een rare taal) ook nog heel wat info en mooie plaatjes van een Q9 geloof ik.
Voor foto's: msn

Life is not about specs, it is about joy!

• Desolation Angel
Mooi, geweldige tip over die Q10C bij correct, voor die prijs twijfel ik niet meer :)
Nu hopen dat ze naar België verzenden

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-12 20:30

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Desolation Angel schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 23:16:
Mooi, geweldige tip over die Q10C bij correct, voor die prijs twijfel ik niet meer :)
Nu hopen dat ze naar België verzenden
Voor die prijs lijkt het inderdaad haast te mooi om waar te zijn.

Bij mij kwam een totaal onbeschadigde doos met een totaal onbeschagde speaker thuis aan. Wel ontrbak een speakersnoer, ik weet niet of deze aanwezig moest.
Volgens mij zaten alle beschermingsmiddelen er ook nog gewoon op en aan. Bij mij zat bijvoorbeeld op de tweeter (in de mid-speaker dus) nog een stikker ter bescherming.

Ik twijfelde toendertijd ook niet, en heb um diezelfde avond nog besteld. Ik heb hier zo'n lichtgekleurde staan. Wil je daar foto's van, neem maar contact op via MSN.

Life is not about specs, it is about joy!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:03

EraZor

Don't mention the war

Jammer dat van de Q10C er alleen nog maar de (imho niet zo mooie) maple leverbaar is.... Dus een Dark Apple Q9C besteld... thx voor de tip! (matcht ook beter met Q5's)

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:47
Ik heb vorig jaar ook de Q10C (zwart) bij Correct gehaald voor 149 euro,
nog geen seconde spijt van gehad. Zeker icm met de Q5's en Q1's achter.

Mijn Flickr; Sony A7iii

Pagina: 1