Toon posts:

avi editen met virtualdub: help, file wordt 100 x zo groot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik download vaak avi files. Deze convert ik met convertxtodvd naar dvd. Als ik ze op m'n tv speel dan is het beeld me vaak te flets. Nu probeer ik via VirtualDub en andere programma's te editen (ik pas dan de scherpte aan via filtering). Ik zet het geluid op Full Processing mode, het beeld ook. Daarna bewaar ik ze weer als avi. Verder doe ik niets...

Alleen wordt het file dan 100 x zo groot???? Hoe kan dat. Is er nog een andere oplossing, als ik geen kwaliteit wil verliezen?

Verwijderd

Er is een oplossing; koop de dvd

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Video->Compression. En dan iets als DivX/XviD kiezen. Kies een bitrate waarop je niet al te veel kwaliteit verliest.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 16:26
Volgens mij heb je geen codec gekozen, dan wordt het uncompressed video, en ja dat kost veel schijfruimte :).

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:00

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Overigens is het bij sound ook handig een compressie te selecteren! Niet zo erg als bij video, maar toch :)

Rail Away!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:27

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Overigens verlies je altijd kwaliteit met opnieuw omzetten.. afhankelijk van de instellingen kan je minder verliezen...

Als bitrate is het slimst om in de buurt te blijven van je oude bestand...

En gebruik 2pass encoding.. scheelt je enorm in kwaliteit..
Een erg makkelijk tooltje daarvoor is: MediaCoder(dan moet je alleen even uitzoeken hoe je daar filters toe past)

ikzelf gebruik altijd XviD als videocodec, en afhankelijk van de bron MP3 of AC3 voor audio.

[ Voor 10% gewijzigd door BiG-GuY op 12-10-2006 23:27 ]

Home Assistant Configuratie V&A

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in virtualdub geen xvid compression optie. Hoe kan dat? Ik heb 'm al opnieuw gedownload, maar dat maakt niks uit. Ik begrijp niet waarom deze niet in het rijtje staat, en op alle hulpfora wordt het wel als optie gegeven...

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 11:38:
Ik heb in virtualdub geen xvid compression optie. Hoe kan dat? Ik heb 'm al opnieuw gedownload, maar dat maakt niks uit. Ik begrijp niet waarom deze niet in het rijtje staat, en op alle hulpfora wordt het wel als optie gegeven...
Codecs even opnieuw installeren. Dan niet alleen de decode codec, maar ook de encode codec. Dan moet de optie er wel bij komen te staan.
Pagina: 1