Beste Tweakers,
Ik zit met een vaag probleem.
Ik heb hier een Dell Inspiron 2600 laptop met 2 usb poorten.
Zodra ik hier een usb apparaat in plug (logitech muis, memorystick, gpsmuis) dan wordt er een unknown device gevonden.
Vervolgens werkt het apparaat niet en als ik handmatig de driver probeer te installeren, zegt hij dat er geen drivers voor dit apparaat zijn gevonden.
Wat heb ik allemaal al gedaan?
1: bios geflasht naar nieuwste bios.
2: bios doorgespit of ik usb aan of uit kan zetten, dit kan niet
3: accu en netspanning een uur verwijderd.
4: Windows XP opnieuw geinst.
5: Laatste drivers van dell geinst en van de chipset (Intel 845)
6: IRQ's geprobeerd te veranderen. In bios kan ik nix veranderen, in Windoos ook niet echt
7: Alle usb apparaten verwijderd. Ook de hidden in veilige modus
8: Search gebruikt en google
9: Windows geupdate (servicepack 2 + alle updates)
10: USB Apparaten op andere pc getest. Werken gewoon
Zijn mijn USB poorten gaar? Ik vind het zo vreemd dat hij wel ziet dat er iets wordt aangesloten, en de gpsmuis krijgt ook stroom, maar hij ziet niet wat voor apparaten het zijn.
Ik hoop dat er nog iemand is met een tip, anders moet ik een pcmcia usb kaartje gaan kopen.
Ik zit met een vaag probleem.
Ik heb hier een Dell Inspiron 2600 laptop met 2 usb poorten.
Zodra ik hier een usb apparaat in plug (logitech muis, memorystick, gpsmuis) dan wordt er een unknown device gevonden.
Vervolgens werkt het apparaat niet en als ik handmatig de driver probeer te installeren, zegt hij dat er geen drivers voor dit apparaat zijn gevonden.
Wat heb ik allemaal al gedaan?
1: bios geflasht naar nieuwste bios.
2: bios doorgespit of ik usb aan of uit kan zetten, dit kan niet
3: accu en netspanning een uur verwijderd.
4: Windows XP opnieuw geinst.
5: Laatste drivers van dell geinst en van de chipset (Intel 845)
6: IRQ's geprobeerd te veranderen. In bios kan ik nix veranderen, in Windoos ook niet echt
7: Alle usb apparaten verwijderd. Ook de hidden in veilige modus
8: Search gebruikt en google
9: Windows geupdate (servicepack 2 + alle updates)
10: USB Apparaten op andere pc getest. Werken gewoon
Zijn mijn USB poorten gaar? Ik vind het zo vreemd dat hij wel ziet dat er iets wordt aangesloten, en de gpsmuis krijgt ook stroom, maar hij ziet niet wat voor apparaten het zijn.
Ik hoop dat er nog iemand is met een tip, anders moet ik een pcmcia usb kaartje gaan kopen.