Videokaart in PCI-e 1x

Pagina: 1
Acties:
  • 725 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een videokaart met 2x DVI die werkt in een PCI-e 1x slot. Mijn Asus X1600pro PCI-e 16x werkt niet in mijn PCI-e 1x slot van mijn Asus A8N-SLI Deluxe.

Wie van jullie heeft een video kaart (8x of 16x) in een PCI-e 1x slot draaien?

Wie weet er nog meer PCI-e 1x videokaarten?

Er zijn video kaarten met een PCI-e 1x interface maar deze zijn moeilijk te krijgen en relatief duur.

HIS X1300 1x VGA en 1x DVI
http://www.3dgameman.com/forums/showthread.php?t=42880
http://www.hisdigital.com...ct_ov.php?id=239&view=yes
http://www.sww.nl/index.c...D=177515&CFTOKEN=73396511
http://www.pims-pc-shop.n...=325_202&products_id=4673
http://forums.bit-tech.ne...401&t=115639&page=1&pp=20

En de wat oudere en dure Matrox G550
http://shopmatrox.com/europe/products/datasheet.asp?ID=304

[ Voor 55% gewijzigd door tHe_BiNk op 12-10-2006 21:43 ]

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

• tHe_BiNk
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Topicstarter
Okay, zelf was ik nog een ander 1x PCI-E kaart tegengekomen, maar deze is wel relatief duur, niet echt leverbaar in Nederland, en maar 1x DVI.

PNY VCQ285NVS-PCIEX1-PB Quadro4 NVS285 128MB 64-bit GDDR2 PCI Express x1 Low Profile Video Card - Retail

http://www.newegg.com/Pro....asp?Item=N82E16814133183

[ Voor 5% gewijzigd door tHe_BiNk op 26-11-2006 18:01 ]

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-07 07:48

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Misschien niet slimmer een ander moederbord te halen?

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

kleine vraag ?
je heb een Asus A8N-SLI Deluxe waar 2x pci-8 sloten op zitten ?
waarom nu nog een pci-e 1x bij plaatsen ?

enigste wat op komt is dit
dat je 2xkaarten in sli draait en dat je een losse pci-e 1x kaart nodig heb voor je tweede monitor

misschien een pci (ouwe aansluiting) kaart niet voldoende ? zoals een fx5200 pci of ati 9250 pci ?

• tHe_BiNk
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Topicstarter
Dukey schreef op zondag 26 november 2006 @ 18:02:
Misschien niet slimmer een ander moederbord te halen?
Weet jij een moederbord met 3x PCI-E 8x gleuven, met een 939 socket? Heb er zelf niet een kunnen vinden. En dan is het nog maar de vraag of mijn Areca gaat werken.
Verwijderd schreef op zondag 26 november 2006 @ 23:35:
kleine vraag ?
je heb een Asus A8N-SLI Deluxe waar 2x pci-8 sloten op zitten ?
waarom nu nog een pci-e 1x bij plaatsen ?

enigste wat op komt is dit
dat je 2xkaarten in sli draait en dat je een losse pci-e 1x kaart nodig heb voor je tweede monitor

misschien een pci (ouwe aansluiting) kaart niet voldoende ? zoals een fx5200 pci of ati 9250 pci ?
Heb een 7900GTO draaien voor twee LCD's en in de tweede PCI-E 16X zit mijn Areca RAID5, nu heb ik nog een kaart nodig voor de projector, en ik denk dat PCI kaarten geen 1080i/p in MPEG 2/4 trekken. Dus dan heb ik een PCI-E 1X nodig.

Maar iemand nog PCI-E 1X kaarten gevonden?

/edit 8x -> 16x

[ Voor 19% gewijzigd door tHe_BiNk op 20-12-2006 20:47 ]

• tHe_BiNk
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Topicstarter
.

[ Voor 99% gewijzigd door tHe_BiNk op 20-12-2006 17:12 ]

Verwijderd

steek u areca in pci-e 1x

• tHe_BiNk
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Topicstarter
Dat gaat mij heel wat performance kosten, want de max is dan 150 MB/sec.

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:55
tHe_BiNk schreef op woensdag 20 december 2006 @ 17:12:
Dat gaat mij heel wat performance kosten, want de max is dan 150 MB/sec.

[...]
volgens mij gaat dat heel erg weinig uitmaken ;)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• tHe_BiNk
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Topicstarter
TLRnZ schreef op woensdag 20 december 2006 @ 17:15:
[...]
volgens mij gaat dat heel erg weinig uitmaken ;)
Let the benchmarks begin :). De Areca werkt niet op 1x PCI-E :(. Daarom ben ik op zoek naar een PCI-E 1X videokaart, was het zelf even vergeten.

[ Voor 23% gewijzigd door tHe_BiNk op 20-12-2006 19:55 ]

• Bossie
tja, wat is je schijfsetup ?

waarschijnlijk gaat je peak wat naar beneden maar als je overall transferrate >150MB/s is dan heb je toch behoorlijk wat (of gewoon erg veel schijfen)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

is het niet mogelijk je beamer ook op je 7900 te laten draaien en nog 1 (of ook de andere) lcd op een PCI kaartje? verder betwijfel ik of die Quadro wel sneller is dan een redelijke PCI kaart. ik weet niet of hij verwant is aan de Geforce 5 of 6 maar van een 64bit geheugen interface word je bijvoorbeeld al niet vrolijk, bij nVidia staat hij wel als 'professional kaart' alleen dan niet onder het kopje voor kaarten die je voor cad tekeningen moet hebben maar om gewoon allerhande non grafische zaken mee te doen :X dus hij kon nog wel eens langzaamer zijn dan bijv. een FX5200, hij heeft alleen wat meer bandwith op z'n bus (hoewel PCIe 1X nu ook weer niet zo gek veel sneller is geloof ik)

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• tHe_BiNk
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Topicstarter
TLRnZ schreef op woensdag 20 december 2006 @ 17:30:
tja, wat is je schijfsetup ?

waarschijnlijk gaat je peak wat naar beneden maar als je overall transferrate >150MB/s is dan heb je toch behoorlijk wat (of gewoon erg veel schijfen)
Mijn peak is ongeveer 180 MB/sec 4x 250GB Hitachi RAID5.

Maar weet iemand dan een PCI kaart met 2x DVI? nVidia kaart zodat ik dezelfde drivers kan gebruiken als mijn 7900GTO.

[ Voor 8% gewijzigd door tHe_BiNk op 20-12-2006 19:40 ]

• tHe_BiNk
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Topicstarter
GoldenSample schreef op woensdag 20 december 2006 @ 19:08:
(hoewel PCIe 1X nu ook weer niet zo gek veel sneller is geloof ik)
PCI-E 1x is 250MB/sec (500MB/sec both ways), terwijl PCI 132MB/sec. En PCI-E is ook wat meer future proof.

[ Voor 7% gewijzigd door tHe_BiNk op 20-12-2006 20:05 ]

• ZalmanLuci
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-02-2025
ASUS-SLI Deluxe heeft 2x 16x pci-e sloten.

• tHe_BiNk
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Topicstarter
ZalmanLuci schreef op woensdag 20 december 2006 @ 20:20:
ASUS-SLI Deluxe heeft 2x 16x pci-e sloten.
Ja, dat weet ik, maar beide zitten dus vol. Het is geloof ik 16x als je er een gebruikt, en 2x 8x als beide in gebruik zijn.

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:44
Heb je al geprobeerd om je x1600 in het 1x slot te stoppen?
Of ga je er bij voorbaat al vanuit dat dit niet werkt?

[ Voor 32% gewijzigd door Zeus op 20-12-2006 21:01 ]

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

• tHe_BiNk
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Topicstarter
Althalus schreef op woensdag 20 december 2006 @ 21:00:
Heb je al geprobeerd om je x1600 in het 1x slot te stoppen?
Ja, zie eerste bericht. X1600 is in de tijd vervangen door een 7900GTO. 1x kaarten werken wel in 4x, 8x of 16x etc., maar 8x niet in 4x of 1x etc.

• Bossie
peak, maar wat is je gemiddelde transferrate ?

• tHe_BiNk
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Topicstarter
TLRnZ schreef op woensdag 20 december 2006 @ 21:18:
peak, maar wat is je gemiddelde transferrate ?
Ongeveer 135MB/sec, maar krijg de kaart niet aan de praat in een 1x PCI-E slot, deze heeft minimaal 8X nodig.

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:42

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Matrox heeft PCI-E x1 kaarten met dual DVI. Prijs geen idee :) Oei, wel prijzig voor een chip van een aantal jaar oud :X

http://www.matrox.com/gra...ucts/gseries/g550pcie.php

Edit: nog vroeg, die had je al in je TS gezet...

[ Voor 46% gewijzigd door strandbal op 21-12-2006 09:09 ]

Hier stond een dode link.

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-07 23:51
tHe_BiNk schreef op woensdag 20 december 2006 @ 21:22:
[...]

Ongeveer 135MB/sec, maar krijg de kaart niet aan de praat in een 1x PCI-E slot, deze heeft minimaal 8X nodig.
qua lengte bedoel je zeker? Want qua doorvoer heb je dus genoeg aan PCI-e x1. De stroomtoevoer blijft hetzelfde (voorste rij pinnetjes). Als de kaart fysiek nie tin het slot past, kan je de achterkant er uit knippen en dan proberen of je kaart er dan in past. Het is technisch gezien namelijk prima haalbaar om een x16 kaart in een x1 slot te draaien.

• tHe_BiNk
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Topicstarter
-ErikE- schreef op donderdag 21 december 2006 @ 13:47:
[...]
qua lengte bedoel je zeker? Want qua doorvoer heb je dus genoeg aan PCI-e x1. De stroomtoevoer blijft hetzelfde (voorste rij pinnetjes). Als de kaart fysiek nie tin het slot past, kan je de achterkant er uit knippen en dan proberen of je kaart er dan in past. Het is technisch gezien namelijk prima haalbaar om een x16 kaart in een x1 slot te draaien.
Ik heb de achterkant van het slot er uit gehaald de kaart krijg stroom, en reset zich bij een reset van de computer, but thats it. En het is technisch niet haalbaar 16x kaart in 1x slot te draaien, kan alleen andersom 1x kaart in 16x slot.

• -ErikE-
  • Laatst online: 29-07 23:51
tHe_BiNk schreef op donderdag 21 december 2006 @ 16:32:
[...]Ik heb de achterkant van het slot er uit gehaald de kaart krijg stroom, en reset zich bij een reset van de computer, but thats it.
Dat is raar. In een x16 slot werkt de kaart wel prima? Hij is niet kaduuk ofzo ;)
En het is technisch niet haalbaar 16x kaart in 1x slot te draaien, kan alleen andersom 1x kaart in 16x slot.
Waarom geloof niemand dit ooit |:( Het kan zoals je HIER kan lezen op een nForce4 mobo. Ikzelf heb ook een x1300 (x16) in m`n AW8 gedouwd (in het x1 slot dus, na knippen) en dat werkte ook als een trein.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:01

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

-ErikE- schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 11:35:
Waarom geloof niemand dit ooit |:( Het kan zoals je HIER kan lezen op een nForce4 mobo. Ikzelf heb ook een x1300 (x16) in m`n AW8 gedouwd (in het x1 slot dus, na knippen) en dat werkte ook als een trein.
Misschien geloven ze je wel, maar ik persoonlijk zou mijn garanties er niet voor wille verspelen. :)
Dan zijn er vast en zeker nog wel andere oplossingen te verzinnen. Volgens mij zie ik nog geen afkeuring voor een PCI kaartje. Nu moet ik wel zeggen dat ik het topic vluchtig heb doorgelezen.

[ Voor 9% gewijzigd door _Dune_ op 22-12-2006 12:04 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

HIS maakt een videokaart, de x1300, in een low profile versie, dus x1
http://www.sallandautomatisering.nl/?pid=27002&ref=2 klik!

Verwijderd

voor info over dat kaartje moet je even de website bezoeken al ligt die er op dit moment even uit, maar is wel netjes kaartje denk ik, zit te overwegen die te steken in mijn comp (eigk een server, dus ik heb helaas niet eens een pci x16 slot)

• Da_maniaC
  • Laatst online: 19-07 06:20

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Is een extern apparaat misschien een optie?

Afbeeldingslocatie: http://www.energyme.com/technews/assets/matrox.jpg

Er zijn vele splitters van bijvoorbeeld Matrox en Newstar die dit ook allemaal kunnen realiseren...

[ Voor 18% gewijzigd door Da_maniaC op 28-12-2006 01:29 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• tHe_BiNk
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2006 @ 00:33:
HIS maakt een videokaart, de x1300, in een low profile versie, dus x1
http://www.sallandautomatisering.nl/?pid=27002&ref=2 klik!
Dit staat ook in de openingspost.
DJ_The_SP schreef op donderdag 28 december 2006 @ 01:27:
Is een extern apparaat misschien een optie?
Er zijn vele splitters van bijvoorbeeld Matrox en Newstar die dit ook allemaal kunnen realiseren...
Wel een optie, maar niet wat ik zoek, alleen VGA, en het moet DVI zijn, en ook erg duur.

Pagina: 1