Toon posts:

Philips stereo storing

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ey een algemene vraag waar jullie miss antwoord op weten.
Wanneer mijn stereo een cd probeert af te spelen, lukt dit, maar soms zijn er willekeuige storingen, hij slaat dan een stuk van de cd over of kraakt. Voorheen had hij dit niet. Op andere stereo installaties doet de cd het wel, weet iemand waaraan dit ligt en hoe ik het kan verhelpen?

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-12 18:15
Lens schoonmaken.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:28

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Hoe oud is je cd-speler?
Wat is het precies? Mini-set, midi-set, cd-speler, portable cd-speler?

Zou het niet kunnen dat hij gewoon aan het overlijden is?
Dat gebeurt wel vaker met 'goedkopere' setjes. :)

En wat nijntje zegt :P

[ Voor 5% gewijzigd door Gonadan op 12-10-2006 17:22 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-12 15:18
Zoals hij zegt, vies of krasje..
Gebruik puur afwasmiddel om schoon te maken, van middelen met acohol slaan goedkope plastic lensen wit uit.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• DJ Vincento
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-12 19:57

DJ Vincento

1422055

op wat voor andere installaties heb je de cd dan gespeeld? Het kan zijn dat die cd-spelers gewoon veel beter zijn dan die van jou,en over elk krasje heen lezen.Misschien is je CD gewoon vies of bekrast, als je CD speler het niet doet met andere CD's dan ligt het aan het schijfje zelf.

Verwijderd

Topicstarter
het betreft een 6 jaar oude stereo, gewoon voor op mijn kamer, kheb er toendertijd 600 gulden voor betaald. Het probleem is dat ik zo'n een uitschuifbare 3 disc cd speler heb en niet bij de lens kan, ik was al van plan om dez eschoon te maken, maar hoe kom ik erbij en wat voor spul moet ik gebruiken>

Verwijderd

Topicstarter
iemand??

Verwijderd

Er zijn verschillende oorzaken, het zou zelfs kunnen dat je laser aan sterkte verliest.

Je kan overwegen, met een wattenstaafje en wat spiritus de lens schoon te maken, de geleiders van de laserunit schoonmaken, mocht dit niet helpen, dan is waarschijnlijk de laser slecht aan het worden.
Noteer het typenummer van de laser, check deze site http://www.onderdelenhal.nl/ en kijk of je laser op voorad is, deze kan je zelf (als je een beetje handig bent) zelf vervangen, suc6

gr A-freak

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-12 21:04

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 21:44:
het betreft een 6 jaar oude stereo, gewoon voor op mijn kamer, kheb er toendertijd 600 gulden voor betaald. Het probleem is dat ik zo'n een uitschuifbare 3 disc cd speler heb en niet bij de lens kan, ik was al van plan om dez eschoon te maken, maar hoe kom ik erbij en wat voor spul moet ik gebruiken>
Kap eraf, lade open en kijken of je erbij kan. Post anders eens een pic van het binnenwerk?

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Pagina: 1