Toon posts:

dvd afspeellijst?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal ,vraagje

Ik heb zo'n 50 muziek dvd's (geen mp3 dvd's maar vob/íso) op m'n pc'tje staan deze aangesloten op me tv,dus een muziek dvd'tje kijken op m'n tv helemaal top.

Maar wat wil ik:als ik bv nr 4 van dvd X wil zien dan moet ik eerst de dvd opstarten en dan skippen naar nr 4 dan ,wil ik dan nr 8 van dvd y het zelfde verhaal.

Is er geen proggie of player die net als bv winamp alle nummers inload en ik een voorkeur lijst kan maken dus bv 30 nummers van verschillende dvd's achter elkaar afspelen zonder de dvd's appart te loaden in m'n player.

En om nu alle nummers te schrinken en appart op te slaan dat zie ik niet zitten qua tijd,dus ik hoop dat iemand weet welke player of proggie dit aan kan
:'(

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-07 12:12
Programmeer nou zelf eens iets als 'Tweaker'........ Het is hier geen grabbelton (of helpdesk). :P
Modbreak:Niet iedere Tweaker kan programmeren; dergelijke on-liners zijn dus redelijk nutteloos

[ Voor 33% gewijzigd door Spider.007 op 13-10-2006 09:57 ]

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

het is een DVD.. geen cdtje..
DVD's zijn er niet voor gemaakt om willekeurig afgespeeld te worden maar om van begin tot eind te bekijken.
Wat jij wilt is gewoon iets waar geen rekening mee gehouden is toen men het medium DVD bedacht.

En terecht, aangezien jij waarschijnlijk de enige bent op deze aardbol die't wilt 8)7

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
possamai schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 09:48:
het is een DVD.. geen cdtje..
DVD's zijn er niet voor gemaakt om willekeurig afgespeeld te worden maar om van begin tot eind te bekijken.
Wat jij wilt is gewoon iets waar geen rekening mee gehouden is toen men het medium DVD bedacht.

En terecht, aangezien jij waarschijnlijk de enige bent op deze aardbol die't wilt 8)7
Als dit zo is, waarom zitten er dan chapters en menu's op een DVD? Juist bij DVD versus VHS is naast de beeldkwaliteit het skippen en deel-weergave een groot pluspunt.

Verwijderd

In theorie zou wat jij wil wel moeten kunnen maar voor zover ik weet is er in praktijk nog niet zoiets gemaakt. Al staat me vaag iets bij dat een of ander mediacenter wel een soortgelijke functie had maar dat was meer om automatisch naar de hoofdfilm te gaan zonder menu's etc..

Ik heb er nog eens over zitten denken, als je de dvd's toch op harddisk zet zou je een heel eind kunnen komen als je dvd decrypter in chapter mode gebruikt, dat lijkt me momenteel de enige manier om te realiseren wat je wil.

Je zou eens op het videolan en/of mplayer forum kunnen posten, wellicht dat het met wat exotische commandline opties al mogelijk is.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2006 10:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
@possamai wat maak dat nou uit of het een cd of dvd is om een voorkeurlijst temaken??dus cd's zijn er wel voor gemaakt om er een paar nummers af teplukken maar van een dvd niet? pfff zeg dan nix! :(
Ik heb bv tig verzamel dvd's daar wil ik dan alleen de nummers van horen en zien die ik leuk vind.
maar elvis56 ik ga proberen wat jij zei ,mits er nog iemand wel de oplossing weet welke player of proggie dit kan

Weet er iemand wat ,hoor ik t graag,mensen die t niet weten of alleen maar rare opmerkingen maken skip dit bericht 8)7

groetjes waverunner
Pagina: 1