Netwerk delen

Pagina: 1
Acties:

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Disclaimer:
Voor de mensen die al 'Omg nog weer zo'n n00b topic' in hun hoofd hadden voordat ze het konden aanklikken, jullie hebben 100% gelijk ;)

Vanmiddag kwam mn nieuwe laptop binnen en ik heel enthousiast Windows installeren. Alles netjes geinstalleerd en alles doet het.
Anyhow nu dus het volgende: mijn pc en laptop zitten beiden in dezelfde werkgroep met een zelfde subnet en allebij zonder (Windows) Firewall en beiden ook zonder speciale wachtwoorden oid. Als ik zoek via Netwerklocaties, Zoeken naar computers in werkgroepen dan zie ik zowel op de pc als op de laptop beide apparaten staan, maar als ik vervolgens klik op de ander dan krijg ik het volgende te zien:

Afbeeldingslocatie: http://www.ltw-benelux.com/koen/pics/netwerk.JPG

Dit terwijl ik dus geen wachtwoorden of firewalls heb ingesteld, en het op deze manier tussen mijn pc en die van me ouders wel gewoon werkt zonder extra instellingen. Op zowel de laptop als de pc is geen Gast-account ingesteld, maar dat lijkt mij ook niet nodig aangezien het tussen deze en een andere pc wel werkt.

Volgens mij is dit allemaal heel makkelijk te fixen, maar dan mag je mij gaan vertellen hoe want ik heb alle dummies/n00bs/wannabes/senioren-guides gelezen die er zijn maar nergens kan ik dit fixen :?

• ErwinvA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-08-2023

ErwinvA

I've got a Xerox to copy

Je moet dan op de laptop het volgende doen:

start --> uitvoeren --> gpedit.msc

navigeer naar:

Computer configuratie - Beveiligingsinstellingen - Lokaal beleid - Beveiligingsopties

Beleid: Netwerktoegang: model voor delen en beveiliging voor lokale accounts

Dit moet je op Uitgeschakeld zetten

Wanneer je dit hebt gedaan doe je het volgende:

start --> uitvoeren --> gpupdate /force

Je kunt hierna op je andere pc naar je laptop gaan met start --> uitvoeren --> \\koen-laptop en gewoon inloggen met de gebruikersnaam/wachtwoord zoals deze aanwezig zijn op je laptop

Wanneer de gebruikersnaam/wachtwoorden op beide machines hetzelfde zijn hoef je helemaal niet in te loggen :)

Gr.
Erwin

[ Voor 8% gewijzigd door ErwinvA op 12-10-2006 17:27 ]

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Maak op de pc waar je toegang toe wil even een accountje aan met de zelfde username en password als op de bak waar je toegang mee wil.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Neok_
  • Niet online
@ErwinvA
Het werkt op die manier idd, thx :)

Ik vroeg me af hoe het dan kon dat ik het bij deze pc van mijn ouders niet zo gezeik is, maar dat komt wss omdat daar Windows XP Home ipv Prof op draait.

• ErwinvA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-08-2023

ErwinvA

I've got a Xerox to copy

Mooi zo ;-)

Ik denk dat bij de pc van je ouders een zelfde gebruikersnaam/wachtwoord combinatie werd gebruikt? Wanneer deze namelijk hetzelfde zijn kun je ook op die shares komen als ik me niet vergis.

• Neok_
  • Niet online
ErwinvA schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 17:52:
Mooi zo ;-)

Ik denk dat bij de pc van je ouders een zelfde gebruikersnaam/wachtwoord combinatie werd gebruikt? Wanneer deze namelijk hetzelfde zijn kun je ook op die shares komen als ik me niet vergis.
Er staat daar idd ook een account op met de naam Koen, echter is daar wel een wachtwoord ingesteld en hier niet dus matchen doet het niet.

//edit:
Heb nu wel voor deze gebruikersaccount op deze pc een wachtwoord in moeten stellen, aangezien hij geen blanco wachtwoorden accepteerden als ik wou verbinden via de laptop.

[ Voor 16% gewijzigd door Neok_ op 12-10-2006 17:56 ]

• Neok_
  • Niet online
De fun was maar van korte duur: inloggen vanaf pc naar laptop lukt nog steeds niet, andersom wel maar dan zie ik de gedeelde netwerkmappen weer niet :(

Alles werkt nu, bedankt voor alle hulp :)

[ Voor 14% gewijzigd door Neok_ op 13-10-2006 08:54 ]

Pagina: 1