Toon posts:

chipset fan op zalman controller?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi lieve tweakers,
ik heb sinds gisteren een zalman fancontroller gekocht... (zo één die je in je cdromspeler slot moet stoppen weetjewel ^^)

Nu heb ik erop aangesloten:
- freezer 64 pro
- zalman v700-cu
- 3 fans met 3pins connector (heb ze doorgelinkd naar elkaar... als ik aan knopje draai gaan ze allemaal tegelijk veranderen van rpm dus...)
- 2 fans met rood-zwart erop aangesloten (op die piloten knoppies :D)

Mijn systeem is echt al stukken stiller nu, ik heb wel wat overgeclocked en mn vcore is 1,54.
Als ik zware games ga spelen moet alles dus even wat harder draaien, maar blijven de temps wel netjes zoals ze horen.

Als ik 's nachts aan het downloaden ben gaan alle fanspeeds omlaag (iig, draai ik de knopjes omlaag) Het enige wat er nu nog hard bovenuitkomt zijn mn harddisks (nix aan te doen) en mijn chipset fan van mn a8n-e (dat lawaaiding ja)

Vraagjes:
Nu dacht ik, dan sluit ik die ook gewoon aan op mn zalman fancontroller. Maar is dat veilig? Hoe warm mag je chipset maximaal worden? (want ik heb echt totaal geen idee)

Bij voorbaat dank voor de nuttige antwoorden

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Een chipset mag bij mij altijd max. 60 graden worden. Een vriend van me heeft dat koelertje ook op een fancontroller gezet en het is best te doen. Je moet alleen wel zorgen dat ie zo hard draait dat ie aanblijft. Als ie uit gaat heb je wel een probleem...

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:58

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Of je gooit er gewoon zo'n simpel Zalman koelblokje op? die koelt vaak genoeg daarvoor indien je genoeg airflow in je kast hebt...

Home Assistant Configuratie V&A

Verwijderd

Topicstarter
TEAMIKKE schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 17:14:
Een chipset mag bij mij altijd max. 60 graden worden. Een vriend van me heeft dat koelertje ook op een fancontroller gezet en het is best te doen. Je moet alleen wel zorgen dat ie zo hard draait dat ie aanblijft. Als ie uit gaat heb je wel een probleem...
Als ik hem op die draaiknopjes aansluit kan hij volgens mij niet uitgaan, aangezien je de toeren maximaal kunt halveren ofzo...
BiG-GuY schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 23:39:
Of je gooit er gewoon zo'n simpel Zalman koelblokje op? die koelt vaak genoeg daarvoor indien je genoeg airflow in je kast hebt...
Denk wel dat er voldoende airflow in mn kast zit... zal eens ff langs de pc boer gaan deze vakantie

bedankt voor de reacties =]