Peltier Part 10000000000000 :P

Pagina: 1
Acties:

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:04

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Topicstarter
Het zal ongetwijfeld al honderdduizendmiljoen keer gevraagd zijn maar wat heb ik nodig als ik mijn PIII800EB op een cusl2-c extreem goed wil koelen. Ik wil dus een combo van peltier en waterkoeling. Heeft een van jullie een overzicht wat ik dan moet bestellen en wat dat allemaal kost?
Alvast bedankt mensen.

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:21

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

bij ocshop staat in het news ergens een link naar een progie called radiate waarmee je kan zien hoveel watt je cpu aan warmte leverd. (met welke voltage en welke snelheid)

je peltier element moet iig meer watt zijn als je cpu levert. je moet daarbij rekening houden dat de wattages die vermeld staan op 15V gebaseerd zijn. terwijl je hem meestal op 12V wilt gebruiken.

voor water koeling kan je bij www.ned-cool.nl terecht of als www.ocshop.nl hun dangerden blokken binnen heeft daar.

verder zijn er genoeg winkeltjes in de US.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• Mindfields
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-06-2025

Mindfields

Poor man's Ferrari

Het Excelbestandje OverCPU is ook een goede manier om te zien welke peltier je het beste kan gebruiken.

Om waterkoeling zelf te bouwen moet je wel een handige jongen zijn. :+ Zo niet, dan zou je mailtje kunnen sturen naar Oc-shop of Nedcool. Deze kunnen je wel verder helpen.