[XP] Profiles path NIET in Documents and Settings?

Pagina: 1
Acties:

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:05
Hoi allemaal,
Ik ben met nLite (www.nliteos.com) een nieuw install image aan het maken voor Windows XP. Nu is een van de mogelijkheden die je in nLite hebt om het Profiles Path ergens anders te zetten dan de standaard locatie C:\Documents and Settings. Ik zou deze bijvoorbeeld op een andere partitie kunnen zetten. Voordeel zou kunnen zijn dat als ik een reinstall doe van Windows XP de profielen blijven staan en ik dus meteen verder kan werken zonder software opnieuw te hoeven installeren.

Maar is dit zo? Wat zijn jullie ervaringen? Hebben jullie voor- of nadelen ontdekt aan het moven van je profielen naar een andere locatie. Wordt sowieso op deze manier ook het All Users profile verplaatst?

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:56

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

martdj schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 16:34:
Voordeel zou kunnen zijn dat als ik een reinstall doe van Windows XP de profielen blijven staan en ik dus meteen verder kan werken zonder software opnieuw te hoeven installeren.
Een profiel zal instellingen mbt software onthouden. Je dient echter wel nog steeds de software opnieuw te installeren na een crash.... Je kan bijvoorbeeld wel een image maken van een verse windows installatie en basis software zodat je minder tijd met installeren kwijt bent na een crash.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• Giga_Bjorn
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-09-2025
Ik weet niet of dat je PC in een Domain hangt en of je dan ook met je Domain Account inlogt?
als je een pc niet in een Domain hangt houw er rekening mee dat je na elke reinstall je account andere SID krijgen waardoor hij weigert om dan je Profile te laden denk maar aan je NTUSER.DAT, en de andere files omdat je daar geen toegang tot heb ivm NTFS permissies.

Ik zit niet links, ik zit niet rechts, ik zit recht achter voor mijn pc.

• martdj
Giga_Bjorn schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 17:15:
Ik weet niet of dat je PC in een Domain hangt en of je dan ook met je Domain Account inlogt?
Mijn PC hangt inderdaad in een domain, maar bedankt voor de waarschuwing.

Verwijderd

martdj schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 18:05:
[...]

Mijn PC hangt inderdaad in een domain, maar bedankt voor de waarschuwing.
Als hij in een domein hangt, dan moet je gewoon Roaming Profiles gebruiken ;)

• doeternietoe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:08
Ik heb alles op D:\profiles staan. Voordat ik een reinstall doe rename ik die map, installeer de hele meuk en daarna copy+paste met 'mijn documenten'. Dat werkt perfect. Als je in een domein zit kan je inderdaad roaming profiles overwegen. Hierbij wordt de hele zooi niet lokaal opgeslagen, maar op een server.

[ Voor 34% gewijzigd door doeternietoe op 12-10-2006 18:15 ]

• martdj
Roaming profiles heb ik al en dat scheelt idd een heleboel qua opnieuw installeren na een reinstall. Het enige waar het misgaat zijn de programma's die geinstalleerd zijn voor "All Users". Die links etc zijn namelijk wel weg bij een reinstall.
Nu blijft het probleem natuurlijk dat allerlei dll's nog steeds missen als het profile wel bewaard blijft dus het opnieuw installeren van Software is helaas nog steeds nodig, al scheelt het wel werk voor de "nette" software die de dll's niet in de Windows directory kiepert.
Pagina: 1