Toon posts:

Dyndns bij router - remote control

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil van op school mijn pc thuis kunnen controleren indien nodig, deze zit achter een linksys router(nl. linksys WAG200G) maar als ik via mijn dyndns adres naar mijn computer wil gaan kom ik op de router terecht wat logisch is.
Ik heb op google en altavista al gezocht de site van linksys ook maar die is nogal onoverzichtelijk, en dan ook de handleiding maar nergens vond ik er iets over.

Ik hoop dat iemand hier mij zou kunnen helpen met welke poort ik moet openzetten en hoe ik deze openzet.

Alvast bedankt.

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-03 16:23
1 woord: port-forwarding

Systeem Specs

Verwijderd

Topicstarter
ja maar hoe doe ik dat in de router zelf en welke poort?

Verwijderd

Topicstarter
bestaan daar geen programma's voor die dit doen? of iets in windows?

• flippertw
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-11-2021
Hoi, er bestaan wel proggies die dit voor je kunnen doen maar dan zal je je router ertussen uit moeten halen.

Bovenin het netwerk topic staat een openings topic over portmapping, lees dit door en pak dan de manual van je router.

Het komt er in het kort op neer dat je op je router een virtuele server (ip adres PC) met bij behorende poorten openzet voor als je bvb een webserver hebt draaien dat je remote poort 80 toekent aan je virtuele server PC ip adress en local de poort waarop de lokale webserver draait, meestal ook poort 80

Succes

[ Voor 8% gewijzigd door flippertw op 12-10-2006 20:39 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

flippertw schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 20:36:
Hoi, er bestaan wel proggies die dit voor je kunnen doen maar dan zal je je router ertussen uit moeten halen.

Bovenin het netwerk topic staat een openings topic over portmapping, lees dit door en pak dan de manual van je router.

Het komt er in het kort op neer dat je op je router een virtuele server (ip adres PC) met bij behorende poorten openzet voor als je bvb een webserver hebt draaien dat je poort 80 toekent aan je virtuele server PC ip adress.

Succes
En niet te vergeten de remote admin van de router uitzetten danwel op een ander poortnummer zetten. Overigens heb je hem nu gewoon aan staan op poort 80, wat eigenlijk gewoon link is als je het standaard wachtwoord er in hebt zitten. Advies: tenzij je het niet nodig hebt, remote management gewoon lekker uitzetten :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• flippertw
I'll rest my case........

;)

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
staan ze bij jou op school ook open? bij mij was dat niet het geval. dus dan heb je er niks aan.

• flippertw
DECOY88 schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 20:55:
staan ze bij jou op school ook open? bij mij was dat niet het geval. dus dan heb je er niks aan.
In dit geval kan je poort 443 gebruiken, die staat meestal wel open.

Dus virtuele server pc ip adress met remote port 443 en local port 3389 (in het geval van een remote desktop).

Dus vanaf de kant dat je een remote desktop verbinding maakt vul je je dyndns adress in met ":443" erachter.

Voorbeeld www.thuis.nl:443
Of gewoon je IP adress xxx.xxx.xxx.xxx:443

_/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door flippertw op 12-10-2006 21:08 ]

Pagina: 1