Landinstellingen 56k modem wijzigen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deevay
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03 20:16
Hier op de zaak hebben we inmiddels een maand of 3 last van het volgende vervelende probleem:

Wij hebben een aantal mensen in de buitendienst werken, die gebruik maken van een fax. Onlangs hebben al die gasten een nieuwe laptop gekregen, samen met een OfficeJet 5610 van HP. Niet lang nadat dit materiaal uitgerold was, bereikte mij de melding dat faxen die zij naar binnen stuurden (naar een fax op onze verkoopafdeling (multifunctional van Ricoh/InfoTec) en een fax-server draaiend met BVRP Phonetools versie 2.17b icm Dynalink V1456E-R2 modem) blanco binnenkwamen (alleen de header werd afgedrukt). Via een wazige brij van doorschakelingen waren deze twee bestemmingen bereikbaar achter een 0800-nummer. Inmiddels zijn deze twee bestemmingen apart en hangt de multifunctional achter het 0800-nummer, zodat de server even niet meedoet.

Na lang zoeken en verschillende mogelijkheden uitsluiten, zitten we op het punt dat we het volgende zeker weten:

De OfficeJet springt na een x-aantal minuten in een soort van slaapstand (de scannerlamp in ieder geval). Vooralsnog is dit een uur. Deze slaapstand is volgens HP op geen enkele manier aan te passen of uit te schakelen. Wanneer ik de OfficeJet een uur niet gebruik en ik ga dan faxen, moet de lamp eerst opwarmen alvorens er informatie gescand en verzonden kan worden. Stuurde ik na een uur een fax naar een van de eerdergenoemde apparaten (multifunctional of fax-server) dan kwam op beide apparaten de fax blanco binnen. De multifunctional drukte echter ook een foutrapport af, waardoor je in elk geval wist dat er iets niet goed zat.
Van deze multifunctional hebben we echter meerdere exemplaren staan en bij de andere machines gaat het faxen wel goed, ook na de pauze van een uur. Ons vermoeden was dan ook dat er een verschil in instellingen tussen beide machines was, wat bevestigd werd door een technicus van onze leverancier. De instellingen op beide machines zijn nu gelijk getrokken waardoor het op de multifunctional nu prima werkt. Het verschil in instellingen zat in de landinstellingen van de multifunctional.
Met die kennis in m'n achterhoofd probeer ik nu bij de faxserver tot een zelfde oplossing te komen, maar dat wil niet heel erg lukken. Voor de volledigheid even de setup:

Windows 2000 server (MSSQL database server die weinig te doen heeft en dus ook faxserver speelt) met BVRP Phonetools 2.17b, icm Dynalink V1456E-R2 modem.
Google heeft me verteld dat het modem een Rockwell Chipset aan boord heeft en met die informatie is het met gelukt om met gebruikmaking van Hyperterminal erachter te komen dat het modem nu is ingesteld op UK (ATI5 geeft als antwoord 016 terug). Volgens Modem-Help zou deze landinstelling te wijzigen zijn door middel van het commando AT*NC10. Wanneer ik dat commando invoer in Hyperterminal geeft deze als respons ook heel netjes Netherlands, maar een ATI5 geeft dan gewoon weer stug 016 (UK) terug. Deze instelling wordt dus om een of andere reden niet opgeslagen.
Eerder genoemde website geeft voor Rockwell chipsets aan dat je instellingen kunt wijzigen met het programma HCF Configurator, maar dat is nergens meer te vinden. Verder hebben ze het over gebruik maken van de Extra Settings in de modemeigenschappen onder Windows, maar wanneer ik het commando daar invul, lukt het Phonetools niet om het modem beschikbaar te krijgen (dit blijft dan op waiting staan), dus dat is ook geen oplossing. Tot slot heb ik geprobeerd om een manier te vinden in Phonetools om deze AT-string mee te geven bij het opstarten, maar geen enkele *.ini in de Phonetools map duidt op deze mogelijkheid en ook in de instellingen van het programma is het niet terug te vinden.

Vanmiddag had ik nog geprobeerd om een recentere driver te vinden voor het modem, wat in elk geval tot gevolg heeft gehad dat de faxserver nu ook een foutmelding geeft wanneer een fax blanco binnenkomt. Een klein stapje vooruit dus weer.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met dit vervelend probleem, dat nu al te lang sleept.

Relax. nothing is under control.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-03 18:35
Via the internet archive heb ik nog een levende link gevonden voor HCF configurator; hopelijk heb je er wat aan ...

http://web.archive.org/we...fconf/dl.php?fl=hcf&lc=ru

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deevay
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03 20:16
Chemist schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 16:27:
Via the internet archive heb ik nog een levende link gevonden voor HCF configurator; hopelijk heb je er wat aan ...

http://web.archive.org/we...fconf/dl.php?fl=hcf&lc=ru
Dank voor de link.
probleem is nu alleen dat dat pakketje aangeeft dat er geen HCF modem gevonden is :?

Dat betekent ofwel dat het geen Rockwell Chipset betreft, of ik heb geen juiste driver. Beide lijken me echter vreemd, omdat de AT commando's die ik gebruikt heb verdraaid veel lijken op die van een Rockwell.

Relax. nothing is under control.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-03 18:35
Dit is de link naar de hele pagina; er staat nog configurator op ... misschien dat die wel werkt ...

anders werkt mogelijk het email adres nog van de schrijver ?

http://web.archive.org/we...de/~sd0012/hcfconf/?go=dw

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me