Nintendo DS (Lite) - Deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 28.458 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:41
Gewoon een brillendoekje gebruiken om het schoon te vegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter
  • Laatst online: 07-05 19:26

ikbenwouter

! w t R

Brillendoekje aka je katoenen t-shirt.

........................................................................................................................................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-05 17:15
Ik ben net de trotse eigenaar van een Lite. Waar kan ik goedkoop en legaal games bestellen? Mag helemaal in Japan hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
wrcveen schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 17:29:
Ik ben net de trotse eigenaar van een Lite. Waar kan ik goedkoop en legaal games bestellen? Mag helemaal in Japan hoor...
Icelus in "Nintendo DS (Lite) - Deel 18"

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
woutor schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 12:42:
natuurlijk wel even zand en andere harde materialen wegblazen, stof en vingerafdrukken maken door de regel geen krassen, maar zand wel ;)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
Iemand het spel Konami arcade Classics al? Ik wil de Japanse versie importeren. iemand bekend of de game helemaal in het Japans is of ook nog in het Engels?

http://www.play-asia.com/...9g-49-en-70-1rkx-4-6.html

Afbeeldingslocatie: http://image1.play-asia.com/640/PA.82401.001.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

wrcveen schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 12:47:
Iemand het spel Konami arcade Classics al? Ik wil de Japanse versie importeren. iemand bekend of de game helemaal in het Japans is of ook nog in het Engels?

http://www.play-asia.com/...9g-49-en-70-1rkx-4-6.html

[afbeelding]
Spel is gewoon in het Engels.

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Nut
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-04 03:32
ollSNAKEllo schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 21:48:
Ik heb vanmiddag de DS Lite bij de Makro gekocht, ook meteen Metroid Prime Hunters erbij gekocht.

Maar nu wil ik online, maar ik krijg de verbinding met mij router niet tot stand.

Ik heb deze router/adsl-modem van sweex.

Als eerst detecteerd mijn ds mijn router met wep (rood slotje) prima, ook de wep key invullen gaat goed, maar zodra hij de verbinding gaat testen krijg ik steeds foutmelding 51300, hierbij gaat het dus om een fout met de WEP-key.

Ik heb alles geprobeerd, van de wep-key veranderen tot aan de wep-key uitzetten maar hij blijft mauwen met foutcode 51300.

Wat kan ik doen?

Liever wil ik niks manual instellen aangezien we thuis meerdere computers wireless gebruiken, want dan moet ik die ook allemaal weer appart gaan instellen.
Ik had hetzelfde probleem met mijn SMC router... ik heb de firmware ge-updated en voilla hij deed het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Nut
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-04 03:32
woutor schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 12:42:
katoenen t-shirt zitten (hout) vezels in en geven krassen op je scherm... tis verstandig om een brilledoekje te gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RisingSun
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:14
Wat is nou eigenlijk op dit moment een echte topgame voor de DS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198824

RisingSun schreef op zondag 18 maart 2007 @ 17:03:
Wat is nou eigenlijk op dit moment een echte topgame voor de DS?
Mario Slam Basketball, echt waanzinnige graphics en special effects, maar je moet er van houden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter
  • Laatst online: 07-05 19:26

ikbenwouter

! w t R

P-Nut schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 13:03:
[...]

katoenen t-shirt zitten (hout) vezels in en geven krassen op je scherm... tis verstandig om een brilledoekje te gebruiken
Ik doe het altijd met een t-shirt, nog geen krassen. Bij de Hans Anders vertelden ze me ook dat je voor een bril beter een katoenen doek kan gebruiken omdat sommige brillendoekjes krassen geven (als voorbeeld gaf ze die van de Kruidvat).

........................................................................................................................................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwelgh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:50

zwelgh

-**-

Ik wil een paar spellen bestellen op Amazon.com (o.a. Metroid Pinball voor 20 dollar / 14 euro excl. verzenden), maar verstuurt Amazon geen spellen meer naar Europa? Halverwege de bestelling krijg ik een melding dat het product niet naar de door mij aangegeven regio kan worden verstuurd? Terwijl ik daar in het verleden wel heb besteld.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
Wat ik een groot gemis vindt is dat de DS geen WPA beveiliging aankan. Nu moet ik mijn WiFi router minder goed beveiligen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-05 21:04

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

yeh... vind ik ook echt belachelijk... blijf het het enige punt van irritatie vinden... m'n hele netwerk moet in WEP omdat de DS geen WPA aankan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dialMforMike
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-04 22:03
Had een tijdje terug Fifa06 voor de GameCube gekocht in een soort van opwelling, maar ik kwam er thuis al snel achter dat het een nogal love/hate spel voor me was, met iets teveel "hate", dus dag erna maar terug gegaan om te ruilen. Helaas was er niks anders voor de GC dat de moeite waard was, dus maar iets uitgezocht in de DS sectie, aanbod was uiteraard weer niet veel soeps (geen PhoenixWright of TraumaCentre) en dus ben ik uiteindelijk maar op goed geluk gegaan voor Children of Mana.

Gok heeft helaas niet echt goed uitgepakt. Denk dat dit spel het beste vergeleken kan worden met FinalFantasy:CrystalChronicles voor de GC, behalve dat dat ook al zo'n lite edition (van FF) was, hebben ze qua speltype ook heel veel gemeen. De dungeons kunnen soms wel leuk zijn om te spelen, zeker op een handheld, maar het verhaal schiet niet op en diversiteit van de verschillende opdracht laat ook te wensen over. Ik had ook wel van diverse sites gehoord dat de game niet echt briljant was, maar ik had er toch iets meer van verwacht.

Dus als er nog iemand op zoek is Children of Mana voor een leuk prijsje, come and get it ¬_¬;

You look like I need a drink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207380

zwelgh schreef op zondag 18 maart 2007 @ 22:09:
Ik wil een paar spellen bestellen op Amazon.com (o.a. Metroid Pinball voor 20 dollar / 14 euro excl. verzenden), maar verstuurt Amazon geen spellen meer naar Europa? Halverwege de bestelling krijg ik een melding dat het product niet naar de door mij aangegeven regio kan worden verstuurd? Terwijl ik daar in het verleden wel heb besteld.. :?
Klopt. Vroegah kon het wel eens maar tegenwoordig shipped dus Amazon.com niets meer naar Europa ivm licensing redenen. Zelfde geld voor dvd's.

Ik haal zelf vaak van www.dvdboxoffice.com. Zit in Canada. Shippen worldwide zonder verzendkosten. :) Helaas moet ik wel constateren dat ze em daar niet hebben voor de low low price van 20 dollar. Maar scheelt meestal toch nog wel met de winkelprijzen voor import in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anguilla
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-05 12:26
zwelgh schreef op zondag 18 maart 2007 @ 22:09:
Bij CdUniverse staat deze ook voor 20 dollar excl verzendkosten. Ook Wario Ware twisted voor 18 dollar is een koopje. . :) :) en CdUniverse stuurt wel naar Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Phoenix Wright fans, rejoice! *O*
Volgens de nintendo newsletter is Phoenix Wright: justice for all nu beschikbaar linkje
Heb wel al de Japanse versie liggen, maar deze ga ik me ook aanschaffen, puur voor de collectie :)
Fans van het eerste deel spurten nu ongetwijfeld naar de winkel. Zij die het eerste deel niet gekocht hebben moeten dringend Phoenix Wright: Ace attourney spelen d:)b

[ Voor 15% gewijzigd door boe2 op 21-03-2007 18:48 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik hoor dat Traumacenter voor 20 euro bij de intertoys ligt (sorry als dit al gepost was, heb niet terug gelezen)

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Crital schreef op maandag 19 maart 2007 @ 18:20:
Had een tijdje terug Fifa06 voor de GameCube gekocht in een soort van opwelling, maar ik kwam er thuis al snel achter dat het een nogal love/hate spel voor me was, met iets teveel "hate", dus dag erna maar terug gegaan om te ruilen. Helaas was er niks anders voor de GC dat de moeite waard was, dus maar iets uitgezocht in de DS sectie, aanbod was uiteraard weer niet veel soeps (geen PhoenixWright of TraumaCentre) en dus ben ik uiteindelijk maar op goed geluk gegaan voor Children of Mana.

Gok heeft helaas niet echt goed uitgepakt. Denk dat dit spel het beste vergeleken kan worden met FinalFantasy:CrystalChronicles voor de GC, behalve dat dat ook al zo'n lite edition (van FF) was, hebben ze qua speltype ook heel veel gemeen. De dungeons kunnen soms wel leuk zijn om te spelen, zeker op een handheld, maar het verhaal schiet niet op en diversiteit van de verschillende opdracht laat ook te wensen over. Ik had ook wel van diverse sites gehoord dat de game niet echt briljant was, maar ik had er toch iets meer van verwacht.

Dus als er nog iemand op zoek is Children of Mana voor een leuk prijsje, come and get it ¬_¬;
Ben het wel eens met je dat CoM alles behalve geweldig is, maar die vergelijking met FF: CC snap ik niet helemaal. Mijn vrienden en ik hebben het nog met regelmaat over onze fantastische FF: CC sessies (en 4swords). CoM is naar mijn mening echt een stuk sfeerlozer en eentoniger. Daarnaast voegt multiplayer CoM weinig toe imho (maar even gedaan, dus misschien heb ik iets gemist?) terwijl FF: CC eigenlijk gewoon in multiplayer gespeelt moet worden (spell combo's etc).
Achja, bottomline: CoM sucked, maar dat bleek ook al uit alle reviews ^_^
Als je nog een leuk RPG'tje zoekt dan zou je magical starsign kunnen proberen, mij bevalt het in ieder geval wel; goed gebruikt van beide schermen en fijne touchscreen besturing waar overna is gedacht en het ziet er allemaal nog smooth uit ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollSNAKEllo
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-01 17:58
Ik krijg mijn DS maar niet online met mijn Sweex router, zelfs na een firmware update, maar dit terzijde.

Maar onder tussen heb ik dit gevonden (ik weet niet of het al eerder gemeld is):

http://forum.gbadev.org/viewtopic.php?t=7912

Deze post legt uit hoe de nintendo drivers voor de nintendo dongle zodanig zijn aan te passen dat bepaalde type dongle's van andere merken ook kunnen fungeren als een nintendo dongle.

Een van de dongle's die hiervoor geschikt zijn heb ik en heb ik niet in gebruik.

Edit: Ik zie net dat wanneer je een dongle hebt die ondersteund wordt je geeneens de drivers hoeft aan te passen, die zijn al direct te downloaden. Scheelt me weer €30,- voor een Nintendo dongle ;)

Edit 2: Werkt prima, alleen moet ik telkens mijn zonealarm firewall uitezetten anders krijg ik een connectio error. Net ff een potje Metroid gedaan online, maar dat viel nog niet mee :D

[ Voor 30% gewijzigd door ollSNAKEllo op 21-03-2007 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Laatst online: 00:41
Bij zonealarm moet je dan waarschijnlijk de juiste poorten forewarden zodat hij niet gaat miepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:44
Ik had bij CD-WOW de hori screen protectors besteld voor de ds lite. Ziet er leuk uit, maar er staat (behalve "peel me") geen enkel woord engels op de verpakking en mijn japans is niet zo goed...

Klopt het dat de kleine voor de touch pad is en de grotere voor het bovenste scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:06

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

IntToStr schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 11:24:
Ik had bij CD-WOW de hori screen protectors besteld voor de ds lite. Ziet er leuk uit, maar er staat (behalve "peel me") geen enkel woord engels op de verpakking en mijn japans is niet zo goed...

Klopt het dat de kleine voor de touch pad is en de grotere voor het bovenste scherm?
Ja, dat klopt. Het is de bedoeling om de beschermende onderkant eerst te verwijderen, de filters op de schermen te plakken en de luchtbubbels te verwijderen en daarna de beschermende bovenkant er af te halen.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Er zit gewoon een handleiding bij die screen protectors hoor :? Heb 2 DS-en voorzien van die dingen en het is vrij duidelijk allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:44
Cartman! schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 13:56:
Er zit gewoon een handleiding bij die screen protectors hoor :? Heb 2 DS-en voorzien van die dingen en het is vrij duidelijk allemaal.
Misschien dat even lezen helpt. Ik had dus een Japanse versie ontvangen. Die handleiding was dus ook in het Japans...
Waar ik over twijfelde was welke van de 2 waar moest. Hoe ik zo'n ding erop plak lijkt me vrij duidelijk.

Dit ook meteen voor andere mensen die deze protectors bestellen en ook de Japanse versie krijgen zodat ze niet eerst lang op zoek moeten gaan naar een uitleg. Het heeft mij namelijk behoorlijk wat moeite gekost om 1 site te vinden waar een uitleg op stond. Ter bevestiging heb ik het hier nog even nagevraagd.

De screen protectors zitten er nu op en heb meteen m'n record voor rekenen x20 bij Brain training verbeterd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ow, excuus daarvoor inderdaad, niet goed gelezen. Het zijn fijne dingen die protectors en heb er 0 last van dat ze erop zitten. Opzich vraag ik me wel s af wat t nut is want alle DS-en van mn collega's zijn ook nog puntgaaf. Ik vond t alleen zonde om t voor 9e niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-04 00:14
Cartman! schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 14:11:
Ow, excuus daarvoor inderdaad, niet goed gelezen. Het zijn fijne dingen die protectors en heb er 0 last van dat ze erop zitten. Opzich vraag ik me wel s af wat t nut is want alle DS-en van mn collega's zijn ook nog puntgaaf. Ik vond t alleen zonde om t voor 9e niet te doen.
Mijn DS touchscreen was na 1 week al niet meer puntgaaf. Voor in het midden zaten er duidelijk strepen op.

Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:49

Smoonshine

Feyenoord!!

Gisteravond Theme Park aangeschaft. Maar wat een leuk spel zeg. Ik heb het vroeger al helemaal grijs gespeeld en het gevoel is weer helemaal terug. Praktisch alles van het origineel zit er weer in. De graphics zien er ook strak en helder uit. Voor mij eindelijk weer een DS spel waarbij ik er naar uitkijk om het weer te spelen :)

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltaquad
  • Laatst online: 24-04 17:10
Ik heb hem gisteren toevallig bij iemand geprobeerd maar vind hem wel tegenvallen. Het scherm voor de ds is er net wat te klein voor. Bij zulke spellen heb je overzicht nodig en met 3 kwart attractie op een scherm werkt het dus niet lekker, dan pak ik dus liever de pc-versie weer uit de kast!
Smoonshine schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 08:30:
Gisteravond Theme Park aangeschaft. Maar wat een leuk spel zeg. Ik heb het vroeger al helemaal grijs gespeeld en het gevoel is weer helemaal terug. Praktisch alles van het origineel zit er weer in. De graphics zien er ook strak en helder uit. Voor mij eindelijk weer een DS spel waarbij ik er naar uitkijk om het weer te spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

deltaquad_1979 schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 11:40:
Ik heb hem gisteren toevallig bij iemand geprobeerd maar vind hem wel tegenvallen. Het scherm voor de ds is er net wat te klein voor. Bij zulke spellen heb je overzicht nodig en met 3 kwart attractie op een scherm werkt het dus niet lekker, dan pak ik dus liever de pc-versie weer uit de kast!
[...]
Ik vind dat zelf eigenlijk nog wel meevallen. Nu is mijn park nog niet zo erg groot, maar tot nu toe werkt het prima. Heb ook nergens het idee dat ik de controle of het overzicht kwijt ben. De PC versie zal ik zelf niet snel meer tevoorschijn pakken. Daar heb ik inmiddels wel mooiere spellen voor, maar voor de DS vind ik het erg leuk tijdverdrijf.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltaquad
  • Laatst online: 24-04 17:10
Smoonshine schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 12:16:
[...]

Ik vind dat zelf eigenlijk nog wel meevallen. Nu is mijn park nog niet zo erg groot, maar tot nu toe werkt het prima. Heb ook nergens het idee dat ik de controle of het overzicht kwijt ben. De PC versie zal ik zelf niet snel meer tevoorschijn pakken. Daar heb ik inmiddels wel mooiere spellen voor, maar voor de DS vind ik het erg leuk tijdverdrijf.
En daarnaast heb je voor de pc nog rollercoaster tycoon die ik nog wel beter vind dan theme park.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

maar je pc met rollercoaster tycoon steek je niet zomaar even in je binnenzak. Ik denk dat je het hele opzet van de DS een beetje mist :p

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kees89
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:55
ik heb hem vanmiddag ook gehaald, maar het principe is eigenlijk hetzelfde als met rollercoaster tycoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiepa
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-05 01:55

Wiepa

Notoriously ...

Ik heb zins kord ook een Nintendo DS, en ga morgen ff een draadloos netwerkje aanleggen met de modem, maar ik had ook nog een anderre vraag, ik weet niet of ik goed zit in dit topic. Maar goed, komt ie:

Weet iemand de EU release's van Pokemon Diamond / Pearl?

7800 X3D | Phanteks Glacier One 360D30 | Corsair Vengeance RGB 32GB DDR5 6000Mhz | RX 7800 XT Phantom Gaming | Samsung 990 Pro 2TB | ASUS ROG Strix B650E-F GAMING WIFI | be quiet! Pure Power 12M 1000W | Phanteks NV5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184202

Ik ben de data ff kwijt, maar mijn game-winkel-mannetje-iemand-dinges zei laatst dat ie 'em vast apart ging laten leggen dat ik nog maar een paar nachtjes hoefde te slapen :D Dat was maandag^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155599

Xouxic schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 23:11:
Ik heb zins kord ook een Nintendo DS, en ga morgen ff een draadloos netwerkje aanleggen met de modem, maar ik had ook nog een anderre vraag, ik weet niet of ik goed zit in dit topic. Maar goed, komt ie:

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiepa

Wiepa

Notoriously ...

LoL, weet je die of niet?? Een post met alleen puntjes = spam xD

Edit: Sorry voor posting,, kheb um al gevonden:

Category: RPG, System: Nintendo DS, ESRB: E, Release Date Apr 22, 2007

[ Voor 23% gewijzigd door Wiepa op 24-03-2007 11:55 ]

7800 X3D | Phanteks Glacier One 360D30 | Corsair Vengeance RGB 32GB DDR5 6000Mhz | RX 7800 XT Phantom Gaming | Samsung 990 Pro 2TB | ASUS ROG Strix B650E-F GAMING WIFI | be quiet! Pure Power 12M 1000W | Phanteks NV5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Xouxic schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 10:55:
[...]

LoL, weet je die of niet?? Een post met alleen puntjes = spam xD
Als je goed kijkt zie je dat hij een gigantische spelfout dikgedrukt heeft...

offtopic:
Kan iemand me eens uitleggen wat dat xD nu weer betekent?

[ Voor 13% gewijzigd door Smoonshine op 24-03-2007 14:01 ]

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dialMforMike
nioz schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 21:53:
[...]

Ben het wel eens met je dat CoM alles behalve geweldig is, maar die vergelijking met FF: CC snap ik niet helemaal. Mijn vrienden en ik hebben het nog met regelmaat over onze fantastische FF: CC sessies (en 4swords). CoM is naar mijn mening echt een stuk sfeerlozer en eentoniger. Daarnaast voegt multiplayer CoM weinig toe imho (maar even gedaan, dus misschien heb ik iets gemist?) terwijl FF: CC eigenlijk gewoon in multiplayer gespeelt moet worden (spell combo's etc).
Achja, bottomline: CoM sucked, maar dat bleek ook al uit alle reviews ^_^
Als je nog een leuk RPG'tje zoekt dan zou je magical starsign kunnen proberen, mij bevalt het in ieder geval wel; goed gebruikt van beide schermen en fijne touchscreen besturing waar overna is gedacht en het ziet er allemaal nog smooth uit ook.
Ik heb ook heel veel plezier beleefd met FF:CC in multiplayer (nooit sp gespeeld) en de diverse werelden en magic-use zijn inderdaad beter uitgewerkt, maar qua opzet (verhaal, gameplay, mogelijkheden) vind ik CoM eigenlijk de DS versie van FF:CC, zelfde idee van simpele dungeons doorlopen en alle baddies neerhakken tot er geen meer is, niets meer niets minder. Mijn vergelijking was misschien nog wel meer gericht op het feit dat wat FF:CC was vergeleken met de echt FF delen (een hele licht spin-off, met nauwelijks meer dan de naam in "common") dat dat voor mijn gevoel ook zo is met CoM.

We zijn het erover eens dat CoM niet "je van het" is, toch vind ik het soms best leuk om een dungeon door te lopen en gewoon alles kort en klein te slaan, het is alleen jammer dat er na dat gevoel weinig meer is om je vast te houden aan het spel. Voor korte bursts vind ik het wel een OK spel, alleen niet voor die €44.

Maar als iemand het spel toch wil voor een betere prijs... !!! ^_^ (pleeeaaaaseee!!)

Ik was in de winkel destijds nog aan het twijfelen tussen Magical Starsign en CoM, maar ik ben geen liefhebber van random-encounters en ook niet helemaal van turn-based actie. Hoe "hardcore RPG" is MagicalStarsign, misschien enigzins te vergelijken met Mario&Luigi:PiT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiepa

Wiepa

Notoriously ...

Smoonshine schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 13:55:
[...]

Als je goed kijkt zie je dat hij een gigantische spelfout dikgedrukt heeft...

offtopic:
Kan iemand me eens uitleggen wat dat xD nu weer betekent?
xD = een smiley :)

Maar ik snap je niet helemaal? xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:11

Grozno

acts without consequence!

[...]
To The Game

Nee dus :)

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiepa

Wiepa

Notoriously ...

Ok, nog 1 offtopic vraagje: Wat betekent TBA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-02 22:54
Xouxic schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 22:31:
[...]

Ok, nog 1 offtopic vraagje: Wat betekent TBA?
To Be Announced, oftewel: "nog bekend te maken" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiepa

Wiepa

Notoriously ...

addictive schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 22:32:
[...]

To Be Announced, oftewel: "nog bekend te maken" :)
Aah duurt dus nog wel even, iemand nog aanraders met welk spel ik me tot zolang kan vervelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207380

Kan em beter importeren. Veelal goedkoper en dan heb je em al in April. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiepa

Wiepa

Notoriously ...

Anoniem: 207380 schreef op zondag 25 maart 2007 @ 01:07:
[...]

Kan em beter importeren. Veelal goedkoper en dan heb je em al in April. :)
Oki, k kijk wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Begin deze week heb ik Electroplankton nieuw in doos kunnen scoren voor tien euro. Een spel wat ik al een langere tijd op het oog heb, maar nog niet heb gekocht omdat ik het toch nog iets te duur vond voor wat het te bieden heeft. Nu dat ik het 'spel' een paar dagen heb, ben ik het nog altijd met mijzelf eens dat het eerlijk gezegd niet meer waard is dan die tien euro :o.

Ik zit ondertussen al meer dan dertien jaar in de muziek en Electroplankton is wel een hele leuke en unieke benadering van de muziek. Helaas mist het spel enige consistentie wat betreft muziek: het zit zo experimenteel in elkaar dat je elke keer wat anders kunt bedenken om wat geluiden eruit te halen. Datgene wat je bij elkaar zet kan je echter geen muziek noemen, maar het kan je wel voor inspiratie zorgen omdat het spel zich niet aan de standaardregels van muziek houdt, dat maakt het nou net leuk. Aan de andere kant mis je wel iets in Electroplankton om het helemaal af te maken - zoals een save-functie om de planktons in een bepaalde positie op te slaan of om patronen en bewegingen op te slaan.

Een aparte ervaring als ik het moet samenvatten :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-05 07:25

The_DoubleU

Tweaker in München

Penny Arcade is helemaal weg van Puzzle Quest. Heb ergens gelezen dat die in Europa 16 maart zou uitkomen, maar heb hem nog niet in Ierland zien liggen. Is die al verkrijgbaar in Nederland? Of Wie heeft hem al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Robin schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 18:41:
Begin deze week heb ik Electroplankton nieuw in doos kunnen scoren voor tien euro. Een spel wat ik al een langere tijd op het oog heb, maar nog niet heb gekocht omdat ik het toch nog iets te duur vond voor wat het te bieden heeft. Nu dat ik het 'spel' een paar dagen heb, ben ik het nog altijd met mijzelf eens dat het eerlijk gezegd niet meer waard is dan die tien euro :o.

Ik zit ondertussen al meer dan dertien jaar in de muziek en Electroplankton is wel een hele leuke en unieke benadering van de muziek. Helaas mist het spel enige consistentie wat betreft muziek: het zit zo experimenteel in elkaar dat je elke keer wat anders kunt bedenken om wat geluiden eruit te halen. Datgene wat je bij elkaar zet kan je echter geen muziek noemen, maar het kan je wel voor inspiratie zorgen omdat het spel zich niet aan de standaardregels van muziek houdt, dat maakt het nou net leuk. Aan de andere kant mis je wel iets in Electroplankton om het helemaal af te maken - zoals een save-functie om de planktons in een bepaalde positie op te slaan of om patronen en bewegingen op te slaan.

Een aparte ervaring als ik het moet samenvatten :D.
mij bekropen autechre gevoelens toen ik at random melodieen aan het maken was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

Als je geen zin hebt om zelf te importeren zijn er ook shops die het doen, das alleen wel duurder...

[ Voor 0% gewijzigd door Grozno op 29-03-2007 15:00 . Reden: Typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiepa

Wiepa

Notoriously ...

Grozno schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 15:00:
[...]

Als je geen zin hebt om zelf te importeren zijn er ook shops die het doen, das alleen wel duurder...
Noem eens een voorbeeld als je wil? ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3ft0n3
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-05 12:58
Xouxic schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 15:29:
[...]

nedgame d:)b

Ignorance Is Bliss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Laatst online: 08-05 20:17
De DS domineert Japan echt he-le-maal!
38 van de 50 best verkochte games in de week van 25 maart zijn DS games.
Hij is har op weg om de PS2 voorbij te gaan en kan wel eens de best verkochte console ooit worden in Japan.

bron: vgcharts.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

Woohoo, ik zie nu de laatste paar aankondigingen voor de DS en die zien er goed uit!
Ik heb het dan over Ninja gaiden en FF:CC. DS maakt mooie ontwikkeling door.

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Gabliboeba schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 17:40:
De DS domineert Japan echt he-le-maal!
38 van de 50 best verkochte games in de week van 25 maart zijn DS games.
Hij is har op weg om de PS2 voorbij te gaan en kan wel eens de best verkochte console ooit worden in Japan.

bron: vgcharts.org
Ik zag toevallig vandaag weer een affiche op de deur van een groot warenhuis hier (in Hakodate, Japan) hangen met de aankondiging dat ze zaterdag weer een lading DS'en binnen krijgen. Van elke kleur stond het aantal vermeld, in totaal een stuk of 50. De grootste lading die ik tot heden aangekondigd heb gezien hier, in welke winkel dan ook. Meestal zijn het er een stuk of 10-20. Er staat op het affiche ook vrolijk vermeld dat al deze exemplaren tussen 9:00 (de openingstijd) en 9:15 verkocht zullen worden aan de eersten in de rij voor de winkel. En dat na hoe lang is het inmiddels... anderhalf jaar na de release oid? En dan in NL maar klagen over de slechte beschikbaarheid van de Wii. :+

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

Xouxic schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 15:29:
[...]

idd, Nedgame en Dimension Plus. Ik haal ze altijd bij de laatste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

* Kaj. heeft vanavond bij BIC Camera in Nagoya een witte DSlite weten te scoren: 16800 yen, of omgerekend nog geen 107 euro tegen de huidige koersen. Het kost ff wat moeite (ben al bij Yodobashi Akiba, Yodobashi Umeda en diverse gameshops in Osaka, Hakata, Hiroshima en Kagoshima geweest), maar dan heb je er ook eindelijk eentje. :)
Nu nog games: ik wil overmorgen in Tokio iig New SMB, een Engels-Japans woordenboek en PuyoPuyo 15th Anniversary halen (die eerste twee moet tweedehands wel lukken, gok ik).

Iig wat te doen in het vliegtuig eind volgende week. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiepa

Wiepa

Notoriously ...

Grozno schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 00:37:
[...]

idd, Nedgame en Dimension Plus. Ik haal ze altijd bij de laatste :)
TY..

Edit: Oftewel Thank you, sorry voor onduidelijk zijn, ik ben ingame gewent heh ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Wiepa op 31-03-2007 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dialMforMike
Van de week de welbekende scheur in de welbekende schanier ontdekt :/ Gelukkig heb ik hem nog geen jaar, dus maar even contact opnemen met Nintendo, bellen dan, want reageren op TD@nintendo.nl doen ze blijkbaar niet. Wel balen als je er net achter komt, bagger games zoals CoM kan ik nog wel aan (verkopen), maar cracks in mijn kindje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3ft0n3
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-05 12:58
Crital schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 18:48:
Van de week de welbekende scheur in de welbekende schanier ontdekt :/ Gelukkig heb ik hem nog geen jaar, dus maar even contact opnemen met Nintendo, bellen dan, want reageren op TD@nintendo.nl doen ze blijkbaar niet. Wel balen als je er net achter komt, bagger games zoals CoM kan ik nog wel aan (verkopen), maar cracks in mijn kindje...
Ik heb dus hetzelfde :(
Vorig jaar juni aangeschaft, dus binnenkort maar eens contact opnemen met Nintendo :D

Ignorance Is Bliss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU

The_DoubleU

Tweaker in München

Vrijdag heb ik Puzzle Quest gekocht. Was al eerder langs geweest bij de game winkel maar zag hem nooit liggen. Vrijdag dus maar eens gevraagd of ze hem hadden of binnenkort zouden krijgen, blijkt dat ze het gewoon achter de balie hadden.

Wat is Puzzle Quest?
PQ is een RPG maar het verslaan van een tegenstander doe je door middel van een spelletje, ala bejeweled. De gevechten spelen zich af in een grid van 8 bij 8. En de bedoeling is om 3 of meer dezelfde objecten op een rij te krijgen.

Je start door een held aan te maken die een bepaalde professie heeft, kan je kiezen uit 4 verschillende types, Druid, Knight, Warrior en Wizzard.
Elke professie heeft zo zijn eigen spells en is afhankelijk van verschillende soorten "mana"
Er zijn 4 soorten mana in het spel. Blauw, Geel, Groen en Rood. Je krijgt mana als je 3 van dezelfde kleur op een rij krijgt. Als je genoeg mana hebt van 1 of meerdere kleuren kan je een spell uitvoeren. Een spell kan bijvoorbeeld healen of hp van je tegenstander verwijderen.
Spelen tegen een tegenstander gaat als volgt. Het is de bedoeling om de HP van je tegenstander op 0 te krijgen. Dit kan door 3 of meer doodskoppen op een rij te krijgen of door bepaalde spells te gebruiken. Het spel zelf is een kwestie van tactiek en geluk.

Afbeeldingslocatie: http://www.infinite-interactive.com/images/PQ_DS_01.jpg

Het spel speelt zich af in "Etheria" en je begint in de hoofdstad "Bartonia". In de stad krijg je quests, je kan spullen kopen voor je karakter en je kan gebouwen kopen. De spullen die je kan kopen geven extra stats aan je karakter. Met de gebouwen die je koopt kan een heleboel extra dingen leren. Je kan een gevangenis bouwen, hier in kan je tegenstanders die je 3x verslagen hebt vast houden als je dan ook een mage tower hebt dan kan je van hun spells leren. Je kan een stal bouwen zodat je een mount kan trainen. En er is ook een Siege workshop zodat je andere steden kan verslaan.

Als je een quest voltooid hebt krijg je XP punten en geld. In het spel krijg je ook xp als je 3 of meer sterren op een rij krijgt of geld als je 3 of meer munten op een rij krijgt. Het geld kan je dus gebruiken om nieuwe gebouwen te kopen of items voor je karakter. Heb je genoeg XP dan kom je een level hoger en leer je nieuwe spells en kan je extra bonus punten geven aan een bepaalde mana kleur.

Er zijn ook compagnons in het spel en als die lid zijn van je groep krijg je ook een extra bonus.

Heb je geen zin om quest te spelen er is ook een mogelijkheid voor instant actie of je kan een tegenstander kiezen om tegen te spelen.
Je kan ook tegen iemand anders spelen maar die moet dan ook het spel hebben. Via het internet kan je niet spelen.

Persoonlijk vind ik dit een super spel.
+ Goede RGP en de puzzel is goede vervanger als gevechts systeem.
+ Lange speel duur, heb nu iets van 10 uur gespeeld en ben lvl 12. Volgens mij kan je tot lvl 50.
+ auto save na elk spel, gelukkig maar want heb 2 keer een vastloper gehad.

+/- De muziek, als je op de wereld kaart zit is de muziek ok, maar tijdens een spel wordt het na een tijdje irritant. Maar ik speel meestal in de trein en heb de muziek uit.

- Af en toe vastlopers. 2 keer kreeg ik een zwart scherm tijdens het starten van gevecht maar het spel start snel op en door de auto save raak je niks kwijt.
- zwaar verslavend, je speelt door tot dat je batterij op is. :)

Als je van RPG's houdt dan is dit een echte aanrader!
Ik hoop dat jullie wat hebben aan deze review, nu ga ik weer lekker verder spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214579

Ik had 2 maand geleden een *fat* DS gekocht hierzo in Doetinchem en was er zo blij mee als een kind mee kan zijn . Ik ben 16 jaar maar ik vind de DS geweldig. Dus gister bij een zaak in arnhem geweest en ik kon het voor elkaar krijgen om mijn fat DS te ruilen tegen een Lite DS. Ik moest wel 20 euro bijdokken. En nu ben ik zoo blij :P het is echt veel mooier dan mijn oude DS maar toch...ik weet niet, ik mis me oude DS :p mijn oude goede maatje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Mn DS Lite heeft een scheurtje bij t scharnier :| Is dit een reden voor Nintendo om hem om te ruilen voor garantie? Vind het best wel slecht dat na iets langer dan n half jaar er scheuren in komen namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallus
  • Laatst online: 22:50

Gallus

Cheesy

Cartman! schreef op zondag 01 april 2007 @ 17:58:
Mn DS Lite heeft een scheurtje bij t scharnier :| Is dit een reden voor Nintendo om hem om te ruilen voor garantie? Vind het best wel slecht dat na iets langer dan n half jaar er scheuren in komen namelijk...
Ja, mijn scharnier was ook gescheurd. Heb via Media Markt garantie geclaimd en een paar weken later een geheel nieuwe DS ontvangen.

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik heb beide standaard Lite problemen; Scheur in scharnier (vrij snel daarna helemaal afgebroken) en klik in het schermpje. Ga me maar verhalen op de garantie, spring supernetjes er mee om. Kan ik trouwens gewoon naar de winkelier stappen of moet het via nintendo? (juni of juli vorig jaar gekocht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214579

Ik denk dat je beter eerst naar de winkel kan gaan en daar vragen of je hem daar kan inruilen en of je nintendo moet bellen/ contact opnemen. Succes ermee zal ik zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ik ga ook maar terug naar de MediaMarkt, DS is wel geflashed maar met stealth firmware dus dat zouden ze niet direct kunnen zien. Heb er wel vertrouwen in bij MediaMarkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-05 12:48

Nitai

Live the life you love.

Super, ziet er goed uit! Dank je voor de review. Ik ga hem ook halen. :)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-04 23:48
apNia schreef op zondag 01 april 2007 @ 19:52:
Kan ik trouwens gewoon naar de winkelier stappen of moet het via nintendo? (juni of juli vorig jaar gekocht)
De verkoper (de winkel in jouw geval dus) is verplicht alle garantiehandelingen af te wikkelen. Ze mogen je niet eens naar de fabrikant doorsturen. Dit is in de wet geregeld. Zie ook http://www.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=523

Ik kan me er altijd dood aan ergeren als bijvoorbeeld een Bart Smit je doorverwijst naar Nintendo/Microsoft/Sony/Etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117981

Schweino schreef op maandag 02 april 2007 @ 11:41:
[...]

De verkoper (de winkel in jouw geval dus) is verplicht alle garantiehandelingen af te wikkelen. Ze mogen je niet eens naar de fabrikant doorsturen. Dit is in de wet geregeld. Zie ook http://www.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=523

Ik kan me er altijd dood aan ergeren als bijvoorbeeld een Bart Smit je doorverwijst naar Nintendo/Microsoft/Sony/Etc.
Soms kan het toch wel verstandig zijn om direct met de fabrikant contact op te nemen. Bijvoorbeeld in het geval van de Wii, daar zorgt Nintendo ervoor dat je Virtual Console games overgezet worden naar je nieuwe Wii, iets dat de leverancier nooit kan doen. De leverancier zal dan ook vaak het apparaat op dezelfde manier opsturen als dat je dat zelf doet, met als verschil dat het dan vaak van de winkel naar het hoofdkantoor moet, dan naar de fabrikant, van de fabrikant weer terug naar het hoofdkantoor en dan weer naar de winkel. Je kan wel begrijpen dat het dan sneller gaat als je zelf direct contact op neemt met bijvoorbeeld Nintendo. Ik snap dan ook niet goed waar je je aan ergert, het is eerder een soort extra service dat je extra snel direct via de fabrikant geholpen kan worden. Vergeet niet de (flinke!) extra kosten die dit voor de fabrikant met zich meebrengt. Ik kan wel snappen dat je het vervelend vindt als je het gevoel krijgt weggestuurd te worden, maar dan heeft de winkelier het niet goed aan je uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-04 23:48
Wat dacht ja ven de verzendkosten die je dient te maken als je een Wii naar Nintendo moet versturen? Normaliter hoort de verkoper dit voor zijn rekening te nemen. Ik erger me aan het feit dat verkopers zichzelf louter als doorgeefluik beschouwen, terwijl ze ook verplicht zijn service te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-05 20:07
Net rocketman ZX (megaman ZX in usa en EU) besteld op Playasia.
Met verzendkosten maar 15 euro!!!!
Wel in het japans, maargoed dat boeit niet aangezien het schieten en springen is :D
wat een deal!

(voor mensen die dit ook willen:
ga naar play-asia.com, click op de -20% banner, dan staat ie bij de DS games)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calvin&Hobbes
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-01-2024
Cartman! schreef op zondag 01 april 2007 @ 17:58:
Lees net jouw bericht, goh ik heb hem ook net een paar maanden ff kijken hoor:
Afbeeldingslocatie: http://i9.tinypic.com/2eyug76.gif

crap :| , nou ja het is maar een cosmetisch scheurtje (structural integrity is still intact)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Zou er niet mee lopen. Bij mij begon het daarmee, volgende dag brak de hele scharnier los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallus

Gallus

Cheesy

Bij mij klapte het scherm ook veel makkelijker (te makkelijk) open; scheurtje was dus niet enkel cosmetisch. Het is wel vervelend dat je je DS een paar weken kwijt bent, maar het is altijd leuk om weer een hagelnieuwe te ontvangen. :) Alleen jammer dat ik m'n screenprotectors kwijt was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dialMforMike
Heb vanmorgen gebeld met de Technische Dienst van Nintendo en de man daar vroeg eigenlijk enkel welke kleur de DS was, "wit? oh stuur dan maar op dan krijg je een nieuwe". Net snel ingepakt (wel goed ingepakt) en aangetekend opgestuurd. Als ze hem gewoon fixen en dus geen nieuwe terugsturen vind ik het ook best, ik wil gewoon een fatsoenlijke DS. Jammer om te horen dat er toch nog steeds van deze probleempjes zijn, misschien dat "we" nog de oude lichting hebben.

Nou maar hopen dat ze het vage kopietje van de bon kunnen lezen ¬_¬;

Trouwens, heeft iemand zo'n grijze sok bij play-asia gekocht? Ik denk dat ik hem gewoon ga kopen, maar wil graag weten of de sok wel strak om de DS zit of dat het er (te) makkelijk omheen glijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Schweino schreef op maandag 02 april 2007 @ 16:01:
Wat dacht ja ven de verzendkosten die je dient te maken als je een Wii naar Nintendo moet versturen? Normaliter hoort de verkoper dit voor zijn rekening te nemen. Ik erger me aan het feit dat verkopers zichzelf louter als doorgeefluik beschouwen, terwijl ze ook verplicht zijn service te leveren.
Bij Nintendo zijn de verzendkosten in elk geval geen issue:

Nintendo Benelux BV
Tav Technische Dienst
Antwoordnummer 3163
3430 VP Nieuwegein

Dat is een antwoordnummer, dus gratis. Die kosten zijn dus ook niet voor de verkoper, maar voor Nintendo. Overigens zou in andere gevallen de verkoper die kosten ook bij de fabrikant kunnen claimen, maar dat gebeurd bijna nooit.

Natuurlijk zou de winkelier meer moeten zijn dan een doorgeefluik. Het mooie is echter dat je zelf kiest bij welke winkel jij jouw Nintendo DS Lite of andere spelcomputer koopt. Voor de prijs hoef je geen verschil te maken over het algemeen, die liggen redelijk vast. Kies dan dus het liefst voor een goeie gameshop die wél weet wat service is. Als echte gamer weet je over het algemeen wel welke winkels dat wel en niet zijn. Of misschien kies je toch voor een leuke aanbieding (zoals bij de DS Lite nu de bundel met Top Spin van Dixons), maar dan weet je wel dat jet het product bij een dozenschuiver koopt. Dat is je eigen bewuste keuze. Bij een Nintendo product zou ik persoonlijk liever voor het laatste kiezen, omdat ik weet dat Nintendo zelf garant staat voor een goeie service en support. Dat betekent niet dat ik Dixons niet aan hun wettelijke verplichtingen zou houden mocht het nodig zijn, dat betekent alleen dat het waarschijnlijk nooit nodig zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calvin&Hobbes
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-01-2024
apNia schreef op maandag 02 april 2007 @ 16:45:
Zou er niet mee lopen. Bij mij begon het daarmee, volgende dag brak het hele scharnier los.
Woah, dan toch maar weer werk van maken, heu als ik ga bleruh bij de mediamarkt hoe weet ik dan dat ik over een half jaar niet weer hetzelfde heb? (Ik neem aan dat het pas gebeurd na x keer open en dicht klappen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dialMforMike
Anoniem: 117981 schreef op maandag 02 april 2007 @ 17:36:
[...]

Bij Nintendo zijn de verzendkosten in elk geval geen issue:

Nintendo Benelux BV
Antwoordnummer 3163
3430 VP Nieuwegein

Dat is een antwoordnummer, dus gratis.
Ik heb mijn DS gestuurd naar het adres zoals te vinden op nintendo-europe.com en dat luidt:

Nintendo Benelux B.V.
Postbus 564
3430 AN Nieuwegein

Hoe kom jij aan jouw gegevens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Crital schreef op maandag 02 april 2007 @ 18:06:
[...]

Ik heb mijn DS gestuurd naar het adres zoals te vinden op nintendo-europe.com en dat luidt:

Nintendo Benelux B.V.
Postbus 564
3430 AN Nieuwegein

Hoe kom jij aan jouw gegevens?
Beide zijn correct, het verschil is dat je met het antwoordnummer het nooit verzekerd of aangetekend kan opsturen maar het is dan wel gratis. Nintendo raadt altijd aan het aangetekend te versturen.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 117981 op 02-04-2007 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Hmm wat ik raar vind is dat mijn DS zwart is maar precies zo'n crack vertoonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

Waarom is dat raar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Omdat ik me bedacht dat dat alleen bij wit voorkwam, of praat ik nu poep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60967

Nette review! Ik ben toevallig afgelopen zondag ermee begonnen en het bevalt me eigenlijk meer dan goed. Ik merk dat het spel best wel wat diepgang heeft qua strategie, maar mijn god die muziek!! Dat is voor mij een echte - en niet een +/-, dat spellenmakers dat zelf ook niet merken dat de muziek zo slecht is. Wat mij betreft een leuke toevoeging aan het toch al zo enorm brede DS arsenaal..

[ Voor 77% gewijzigd door Anoniem: 60967 op 02-04-2007 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dialMforMike
Anoniem: 117981 schreef op maandag 02 april 2007 @ 18:13:
[...]

Beide zijn correct, het verschil is dat je met het antwoordnummer het nooit verzekerd of aangetekend kan opsturen maar het is dan wel gratis. Nintendo raadt altijd aan het aangetekend te versturen.
Ah ok, merci, schrik schoot heel eventjes door mij heen :]

@apNia: de helpdesk vrind vroeg mij wel naar de kleur van de DS (en afaik niet om mijn gegevens te noteren, die heeft hij niet gevraagd) en ik ken het fenomeen ook meer van de witte DS'en. Aan de andere kant lijkt het mij dat de kleur van de DS erop wordt gespoten nadat het plastic is gehard (of wat ze ook doen met plastic) en dus lijkt mij dit probleem niet kleurvariant afhankelijk. Probleem is natuurlijk dat ik in dit verhaal ook maar één van de vele "spuiten" ben, misschien moet je ze maar even bellen. TD helpdesk is grotendeels een bandje, maar als je de juiste opties kiest dan krijg je wel iemand aan de lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiDNN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-04 23:10
Ik heb zelf ook al een tijdje dat zelfde probleem van die crack die in dat schanier zit..
k`dacht dat het m`n eigen schuld was en dat dat niet te claimen was bij Nintendo..
Maar zo te lezen kan dat dus wel..
Kost het veel moeite om hem aan te melden / op te sturen.. of moet ik gewoon terug gaan naar de MM en een nieuwe claimen..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

apNia schreef op maandag 02 april 2007 @ 20:04:
Omdat ik me bedacht dat dat alleen bij wit voorkwam, of praat ik nu poep?
Denk 't wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallus

Gallus

Cheesy

Thesilence07 schreef op maandag 02 april 2007 @ 20:48:
Ik heb zelf ook al een tijdje dat zelfde probleem van die crack die in dat schanier zit..
k`dacht dat het m`n eigen schuld was en dat dat niet te claimen was bij Nintendo..
Maar zo te lezen kan dat dus wel..
Kost het veel moeite om hem aan te melden / op te sturen.. of moet ik gewoon terug gaan naar de MM en een nieuwe claimen..?
Gewoon ter reparatie aanbieden bij MM. Zij sturen hem vervolgens op naar Nintendo en die zullen een nieuw exemplaar naar MM zenden. Je krijgt dus niet direct een nieuwe mee.

Misschien dat het sneller gaat als je het zelf met Nintendo regelt, dat zou je ze kunnen vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
D3ft0n3 schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 23:54:
[...]

Ik heb dus hetzelfde :(
Vorig jaar juni aangeschaft, dus binnenkort maar eens contact opnemen met Nintendo :D
Reageren doen ze over het algemeen niet echt snel :( Ik heb vorige week 2 ds lites teruggestuurd met dode pixels ;( Ik hoop dat ik nieuwe heb voor de release van Pokemon, want ik wil die games direct spelen als ik ze binnen krijg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2557

The_DoubleU schreef op zondag 01 april 2007 @ 13:14:
*review verhaal*

Persoonlijk vind ik dit een super spel.
+ Goede RGP en de puzzel is goede vervanger als gevechts systeem.
+ Lange speel duur, heb nu iets van 10 uur gespeeld en ben lvl 12. Volgens mij kan je tot lvl 50.
+ auto save na elk spel, gelukkig maar want heb 2 keer een vastloper gehad.

+/- De muziek, als je op de wereld kaart zit is de muziek ok, maar tijdens een spel wordt het na een tijdje irritant. Maar ik speel meestal in de trein en heb de muziek uit.

- Af en toe vastlopers. 2 keer kreeg ik een zwart scherm tijdens het starten van gevecht maar het spel start snel op en door de auto save raak je niks kwijt.
- zwaar verslavend, je speelt door tot dat je batterij op is. :)

Als je van RPG's houdt dan is dit een echte aanrader!
Ik hoop dat jullie wat hebben aan deze review, nu ga ik weer lekker verder spelen.
Thanks voor de mooie review, ik kan wel even het e.e.a. toelichten:

1. Je kan inderdaad tot level50 levelen, en het spel heeft 150(!) quests om door te spelen...dus die 10 uur van je kan zo oplopen naar 40-50 uur.

2. Muziek...tsja, vertel ik hieronder even meer over

3. Vastlopers verbazen me...ik heb in een andere review ook gelezen dat ie een keer vastliep, maar zowel onze interne testen, als die van D3, als die van Nintendo of America hadden geen freezes meer opgeleverd. Ik vermoed dat het spel op den duur gewoon uit z'n geheugen loopt, het is een zeer groot en complex spel en 'memory leaks' zijn dan zeer moeilijk op te sporen. Wel vervelend dat het gebeurt, bij deze mijn excuses daarvoor.
Anoniem: 60967 schreef op maandag 02 april 2007 @ 20:34:
[...]

Nette review! Ik ben toevallig afgelopen zondag ermee begonnen en het bevalt me eigenlijk meer dan goed. Ik merk dat het spel best wel wat diepgang heeft qua strategie, maar mijn god die muziek!! Dat is voor mij een echte - en niet een +/-, dat spellenmakers dat zelf ook niet merken dat de muziek zo slecht is. Wat mij betreft een leuke toevoeging aan het toch al zo enorm brede DS arsenaal..
We hadden helaas geen keuze wat muziek betreft, we moesten ons aan de composities van het origineel houden :/ Vreemde is - vind ik - dat er enkele symfonische nummers tussenzitten die heel behoorlijk zijn (titel en map met name) maar ook een paar die niet eens in de maat waren opgenomen...zo klonk het tenminste. Volgens mij was de componist de halve tijd bezopen ofzo :D

Mochten jullie je nu afvragen wat die MrRudi allemaal loopt te blaten, PQ voor DS is in Nederland ontwikkeld door mijn bedrijf (zie sig) dus ik heb nogal wat inside knowledge (en al die verdomde knopjes en dialoogjes op dat minischerm heb ik gepixeled ;)).

Maar goed, ik ben blij om te zien dat ook hier de ervaringen grotendeels positief zijn, het spel heeft een fenomenale respons in Amerika, om het maar even op te sommen:

1. Sales!
Afgelopen week de BEST verkopende DS titel in Amerika, boven Nintendo 1st party titels als Mario Kart DS, Brain Age en New Super Mario Bros!

2. Review scores!
Gamespot: 8.1/10
IGN: 8.9/10
GameAlmighty: 8.3/10
Deeko: 8.5/10
Gamepro: 4.5/5

3. Penny-Arcade!
Om als handheld bedrijfje een spel te fabriceren waar web-game-comic veteranen Tycho en Gabe van Penny-Arcade over schrijven, moet je heel wat doen...maar TWEE comics achter elkaar? wow!
http://www.penny-arcade.com/comic/2007/03/26
http://www.penny-arcade.com/comic/2007/03/28

En ja, dat is een beetje mezelf op de borst kloppen :P :+ maar ik mag jullie toch best influisteren hoe positief het ontvangen is zodat de EU response straks die van de US evenaart? Toch? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60967

Anoniem: 2557 schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 03:31:
[...]

Thanks voor de mooie review, ik kan wel even het e.e.a. toelichten:

1. Je kan inderdaad tot level50 levelen, en het spel heeft 150(!) quests om door te spelen...dus die 10 uur van je kan zo oplopen naar 40-50 uur.

2. Muziek...tsja, vertel ik hieronder even meer over

3. Vastlopers verbazen me...ik heb in een andere review ook gelezen dat ie een keer vastliep, maar zowel onze interne testen, als die van D3, als die van Nintendo of America hadden geen freezes meer opgeleverd. Ik vermoed dat het spel op den duur gewoon uit z'n geheugen loopt, het is een zeer groot en complex spel en 'memory leaks' zijn dan zeer moeilijk op te sporen. Wel vervelend dat het gebeurt, bij deze mijn excuses daarvoor.

[...]

We hadden helaas geen keuze wat muziek betreft, we moesten ons aan de composities van het origineel houden :/ Vreemde is - vind ik - dat er enkele symfonische nummers tussenzitten die heel behoorlijk zijn (titel en map met name) maar ook een paar die niet eens in de maat waren opgenomen...zo klonk het tenminste. Volgens mij was de componist de halve tijd bezopen ofzo :D

Mochten jullie je nu afvragen wat die MrRudi allemaal loopt te blaten, PQ voor DS is in Nederland ontwikkeld door mijn bedrijf (zie sig) dus ik heb nogal wat inside knowledge (en al die verdomde knopjes en dialoogjes op dat minischerm heb ik gepixeled ;)).

Maar goed, ik ben blij om te zien dat ook hier de ervaringen grotendeels positief zijn, het spel heeft een fenomenale respons in Amerika, om het maar even op te sommen:

1. Sales!
Afgelopen week de BEST verkopende DS titel in Amerika, boven Nintendo 1st party titels als Mario Kart DS, Brain Age en New Super Mario Bros!

2. Review scores!
Gamespot: 8.1/10
IGN: 8.9/10
GameAlmighty: 8.3/10
Deeko: 8.5/10
Gamepro: 4.5/5

3. Penny-Arcade!
Om als handheld bedrijfje een spel te fabriceren waar web-game-comic veteranen Tycho en Gabe van Penny-Arcade over schrijven, moet je heel wat doen...maar TWEE comics achter elkaar? wow!
http://www.penny-arcade.com/comic/2007/03/26
http://www.penny-arcade.com/comic/2007/03/28

En ja, dat is een beetje mezelf op de borst kloppen :P :+ maar ik mag jullie toch best influisteren hoe positief het ontvangen is zodat de EU response straks die van de US evenaart? Toch? :P
Wat gaaf dat het spel gewoon in Nederland is gemaakt =) Op de borst kloppen mag in dit geval zeker, het is echt een goed spel. Ben ondertussen mijn vriendengroep ook op het spel attent aan het maken en dat heeft tot nu toe een score van 3 uit 3 (3 mensen die het hebben gekocht en 3 die het leuk vinden). Vastlopers heb ik tot nu toe geen last van gehad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU

The_DoubleU

Tweaker in München

Anoniem: 2557 schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 03:31:
Tot nu 2 keer gebeurd, maar dit was ook na meer dan 4 uur spelen. (Had ik al verteld dat dit zwaar verslavend is?)
Daarom ook een +/-
De muziek die je hoort als je op de wereld map loopt is goed genoeg voor een handheld, maar tijdens het spelen zit er 1 loopje bij die heel raar overkomt. Als of de naald op de LP blijft hangen. Tenminste de "bas" hangt, de rest gaat vrolijk door.

1. Sales!
<snip>
Via Penny Arcade kreeg ik dus dit spel in de gaten. Het is blijkbaar lastig om dit spel te kopen in de US. Hier in Ierland heb ik het spel niet in de schappen gezien. Ik dacht dus ook eerst dat het hier uitverkocht was. Bleek dat ze hem achter de toonbank gewoon hadden staan.
Dit was Game (http://www.game.co.uk) btw.

Mijn dank nog aan jou en het team voor een meesterwerk _/-\o_
Ps. De AI cheat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

puzzle quest ziet er wel speciaal uit. Alleen jammer dat ik momenteel met Final Fantasy 6 advance bezigben, maar deze komt wel op mijn "2play" lijstje terecht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Schweino schreef op maandag 02 april 2007 @ 11:41:
[...]

Thanks voor het antwoord! Ik kan overigens nergens echt vinden dat de verkoper het moet afhandelen, of bedoel je daar dit stukje mee?
Misverstand

Veel ondernemers en consumenten menen dat er een Europese wettelijke garantie bestaat van twee jaar. Dit is een misverstand.
Europese Richtlijn Koop en Garantie

In de Europese Richtlijn Koop en Garantie is weliswaar een wettelijke termijn van twee jaar opgenomen, maar dit is een vervaltermijn voor de aansprakelijkheid van de verkoper en geen garantietermijn.

De vervaltermijn houdt in dat de verkoper niet aansprakelijk is voor gebreken die zich pas na twee jaar openbaren. Dit betekent dat de consument met gebreken aan een duurzaam product na twee jaar niet meer bij de verkoper terecht kan.
Is hij overigens verplicht mij een nieuwe te geven of is de kans groot dat hij het met Nintendo afhandelt en ik over een x aantal dagen/weken m'n gereperareerde (danwel nieuwe) DS terugkrijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiepa

Wiepa

Notoriously ...

Tijd voor deeltje 19?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2557

Eigenlijk wel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12316