Ik heb twee tabellen:
Klanten
Projecten
Een klant kan bij 1 of meerdere projecten horen en een project kan bij 1 of meer klanten horen.
Het gaat hier dus om N op N tabellen.
In de MySQL database los ik dat op met een tussentabel.
Nu moeten deze tabellen te wijzigen zijn via een intranet (PHP/HTML).
Ik heb dit al eens eerder gedaan en toen was 1 van de tabellen niet zo groot en heb ik het destijds opgelost door alle rijen uit die tabel als checkboxen te tonen. Dat werkte toen goed.
Maar nu heb ik twee grote tabellen, beide meer dan 300 rijen.
Hoe los ik het dan op?
Ik had al even gedacht aan listboxen met de optie multiple maar dan moet je zoveel scrollen en als je dan per ongeluk verkeerd scrollt/klikt kun je weer opnieuw beginnen.
Nog even in het kort:
De gebruiker wil een klant wijzigen, die klant hoort al bij een aantal projecten en er moet 1 of meerdere projecten bij.
Dus mijn vraag is, heeft iemand al eens een soort gelijk probleem gehad en wat was toen de oplossing?
Het gaat mij dus niet om code, maar meer om de manier waarop.
--
Paul
Klanten
Projecten
Een klant kan bij 1 of meerdere projecten horen en een project kan bij 1 of meer klanten horen.
Het gaat hier dus om N op N tabellen.
In de MySQL database los ik dat op met een tussentabel.
Nu moeten deze tabellen te wijzigen zijn via een intranet (PHP/HTML).
Ik heb dit al eens eerder gedaan en toen was 1 van de tabellen niet zo groot en heb ik het destijds opgelost door alle rijen uit die tabel als checkboxen te tonen. Dat werkte toen goed.
Maar nu heb ik twee grote tabellen, beide meer dan 300 rijen.
Hoe los ik het dan op?
Ik had al even gedacht aan listboxen met de optie multiple maar dan moet je zoveel scrollen en als je dan per ongeluk verkeerd scrollt/klikt kun je weer opnieuw beginnen.
Nog even in het kort:
De gebruiker wil een klant wijzigen, die klant hoort al bij een aantal projecten en er moet 1 of meerdere projecten bij.
Dus mijn vraag is, heeft iemand al eens een soort gelijk probleem gehad en wat was toen de oplossing?
Het gaat mij dus niet om code, maar meer om de manier waarop.
--
Paul