[PC Remote] - Luxe/USB/Multi

Pagina: 1
Acties:

• nudie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-02-2025
Heya,

Ik ben op zoek naar een mooie, degelijke en uitgebreide afstandsbediening die al mijn huidige afstandsbedieningen vervangt echter daarnaast ook radiografisch via een USB zender bijvoorbeeld mijn PC kan bedienen.

Ik heb een aantal afstandsbedieningen gevonden die allemaal volgens mij gebruik maken van hun eigen software om de interactie te leggen tussen de afstandsbediening en PC. Wat ik dus wil is of simpelweg een aantal knoppen die ik kan binden op de afstandsbediening die overeenkomen met bv (Play, Next track, Pause, etc) en daarnaast met een leerfunctie mijn andere audio apparaten kan bedienen.

Ik heb deze twee gevonden tot dusver:
One For All
PC-Control

Probleem is dus dat beiden volgens mij niet al te uitgebreid zijn, daarnaast zijn ze niet al te luxe.
Qua apparatuur heb ik een Sony Bravia LCD (is geen probleem), en een Dolby set. Deze is echter vrij oud en heeft een apparte afstandsbediening die ik sinds kort kwijt ben wat ook bijdraagt aan de motivatie achter deze topic.

Kunnen ze echt garanderen 100% dat afstandsbedieningen met een leerfunctie werken op alle apparaten? Ik wil gewoon 1 mooie afstandsbediening die werkt op mijn TV/Dolby en die daarnaast Windows Media Player (Classic) kan gebruiken. En dit moet draadloos gebeuren en door muren heen gaan want mijn TV staat in een andere kamer.

Mijn vraag dus aan jullie, hebben jullie ervaring met een van deze 2 apparaten of misschien nog beter, kennen jullie een die meer kan en er wat luxer uitziet (LCD-scherm misschien). Prijskaartje maakt niet zoveel uit, ik wil gewoon 1 remote voor alles en ik vind het enigszins irritant worden om naar de andere kamer te rennen om me film te stoppen :) (PC->DVI-HDMI->LCD, waar mijn geluid via een jack naar 2 tulpen in de aux van mn Dolby set zit).

Mijn dank is groot alvast :) Want via Googlen kan ik vrij weinig informatie over recensies of alternatieven vinden.

Verwijderd

Logitech heeft ook leuke universele afstandsbedieningen,

http://www.logitech.com/i...oductlist/US/EN,CRID=2080

Zoek maar eens op GOT naar logitech harmony dan vind je genoeg info.

• nudie
Harmony heeft idd een USB mogelijkheid maar die wordt enkel gebruikt om de firmware up te daten, je kan er niet mee je PC bedienen. Alleen de modellen van 300euro volgens mij.

• nudie
Hmm ik ben nog steeds op zoek naar een Remote. Nogmaals hij hoeft amper iets te doen, anders als via USB gekoppelt te zijn aan mn pc en via bluetooth/radiogolven (geen infrarood -> moet door muren) een signaal kunnen ontvangen van een remote die compatible is met Media Player (Classic).

Iemand enig idee? Budget 100euro.

UPDATE: Bij nader inzien heb ik liever een wat luxere variant waarmee ik dus ook tegelijk mn TV/Dolby en DVD Recorder overbodig maak qua AB, zodat ik er 1 heb voor alles.

Any ideas?

[ Voor 22% gewijzigd door nudie op 19-12-2006 10:58 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:14

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb een SonyEricsson K750i telefon. Daarmee kun je via BT je mediaplayer bedienen; is speciale software voor. Zie grote K750i topic enzo :) Kan dan alleen weer geen TV / stero bedienen, maar zo kom je iig ergens :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• nudie
Ja alleen ik heb een Samsung D500 :)
Pagina: 1