Toon posts:

Windows 2003 GPO's

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik loop stage bij een bedrijf en ik heb op VMWare een server en een client geinstalleerd.
Windows 2003 Standard SP1 en Windows XP Pro SP2

Op de server draait AD DHCP DNS
Ik heb GPMC geinstalleerd

Het vage is:
Ik kan alles, pingen inloggen met een gebruikersnaam die ik heb aangemaakt, shares benaderen etc.

nu heb ik in de DEFAULT DOMAIN POLICY (om uit te zonderen dat het niet aan een andere policy ligt) ingesteld:

Folder redirect > My documents: Basic : Redirect to root folder
en dan de unc notatie van de share.

De gebruiker waar ik mee inlog heeft daar rechten want als ik vanaf de client een map daar wil maken, dan kan dat.

maar als ik nu inlog op de client, dan komt hier niet netjes een mapje met de mydocs van de gebruiker. ik weet echt NIET wat dit is en zelfs de beheerders hier zien niks raars.

Wie kan mij helpen

Tx

Verwijderd

en als je nu eens alleen de gebruiker die policy toekent? Werkt het dan wel?

Verwijderd

Topicstarter
nee ook al geprobeerd, maar ik heb hem op de Default domain policy he.. dus wordt zoizo uitgevoerd, ook als ik gpresult doe op de client zie ik dat ie netjes de default uitvoert...

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
De dns staat goed ingesteld op de client?
Je zou "gpupdate" kunnen forceren, zodat de policy wordt geupdate.

Verwijderd

Topicstarter
ook dat heb ik al gedaan, ongeveer 5 keer zelfs herstart (zowel server als client)

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Probeer dan even wat extreme policy aanpassingen, om aan te kunnen tonen of het wel of niet aan de policy ligt.

Verwijderd

Topicstarter
ik kan wel netjes command uitschakelen en dat werkt ook gewoon, het is echt alleen de folder redirection, en nog raarder:
als ik op de server inlog als admin, maakt hij wel netjes een mapje aan... (ook als ik met mijn gebruiker inlog)

• Spectre75
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-12-2024
Doe even met je GPMC een RSOP (client PC en bewuste gebruiker invullen). Dan kan je goed zien welke setting er actief zijn en waarom sommige wel en sommige niet worden uigevoerd.

Suc6

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:44

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > WSS

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
de RSOP die geeft gewoon aan dat de policy toegekend moet worden.. eveneens alle andere policies.

Verwijderd

Topicstarter
wat bedoel je daarmee?

• Spectre75
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-12-2024
Als je je RSOP hebt laten lopen, kijk dan even bij het tabblad settings. Zoek daar de setting op die problemen geeft, wat staat daar als Winning GPO ?

Kijk ook meteen ff Policy Events tab na. Dit zijn alle GPO events op je client (is makkelijk om access problemen mee op te sporen)

Verwijderd

Topicstarter
Als ik RSOP (LOGGING), dan zie ik dat hij niet uitgevoerd wordt... dit moet vast iets verduidelijken..?
Dit staat er:
+ User Configuration
+Windows Settings
- Internet Explorer Maintenance
Browser User Interface
Connections
URLs
Security
Programs
- Security Settings
- Public Key Policies
Enterprise Trust
- Software Restriction Policies
Security Levels
Additional Rules

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net mijn DNS getest, en als ik een "recursive query" test doe, dan FAILD hij... Wat is dit, en wat kan ik hieraan doen?(als het erg is)

Verwijderd

Topicstarter
ok nevermind dat laatste dat heb ik al, maar nog steeds lukt het niet, RSOP op de client = geen folder redit
RSOP op de server = wel redir

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb wat gevonden, als ik de redir verander naar \\server\PROFILES (ipv homedirs die ik eerst had gedeeld) doet ie het wel vanaf de client -_-

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Mooi.

En nu als de sodemieter die settings uit je Default Domain Policy halen en netjes zoals het hoort je PCs en Users in OUs stoppen en dáár je GPOs op zetten.

Def.Domain Policy gebruik je eigenlijk niet, als je account policies wilt instellen (da's ongeveer de enige setting die je daarin zou willen wijzigen) kan je beter nog een aparte GPO op dat nivo instellen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1