Toon posts:

[Win2003Std] Terminals server profielen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende, we hebben hier 2 servers 1 2003 sbs en 1 2003 std, nu heb ik op de sbs server de AD accounts staan en bij alle gebruikers een apart TS profiel opgegeven. Die op de sbsserver bewaard word.
De 2003 std (terminal server) maakt bij het in/uitloggen echter ook deze profielen aan in c:\documents and settings\
Waardoor op lange termijn de c: schijf vol zou kunnen raken.

Is er een bepaalde instelling om dit te voorkomen of moet ik hier zelf een batch bestandje voor schrijven oid?

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02-2025
is een GPO setting.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de gpo open nu, maar waar zie je die instelling ergens?

• ErwinvA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-08-2023

ErwinvA

I've got a Xerox to copy

lol, je kunt in je beleid een redirection instellen voor bijv. gebruikers die inloggen op de terminal server. Wanneer een gebruiker echter inlogd op een Terminal Server zal er altijd een lokale kopie worden gemaakt van het profiel. Wanneer de "Documents and Settnigs" map op C:\ staat dan zal dit dus hier gebeuren op de Terminal Server.

Wat je kunt doen is hier door Microsoft beschreven: Cannot move or rename the Documents and Settings folder

Wat je zelf kunt doen is bijv. er voor zorgen vanuit het beleid dat tijdelijke internet bestanden niet meer kunnen zijn dan 5MB, dit scheelt vaak al erg veel.

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02-2025
ErwinvA schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 18:06:
lol, je kunt in je beleid een redirection instellen voor bijv. gebruikers die inloggen op de terminal server. Wanneer een gebruiker echter inlogd op een Terminal Server zal er altijd een lokale kopie worden gemaakt van het profiel. Wanneer de "Documents and Settnigs" map op C:\ staat dan zal dit dus hier gebeuren op de Terminal Server.

Wat je kunt doen is hier door Microsoft beschreven: Cannot move or rename the Documents and Settings folder

Wat je zelf kunt doen is bijv. er voor zorgen vanuit het beleid dat tijdelijke internet bestanden niet meer kunnen zijn dan 5MB, dit scheelt vaak al erg veel.
Ik bedoel dus dat de lokale kopie verwijdert wordt via een GPO na afmelden. Let wel: Als de profile op de server groot is, gaat ie deze iedere keer (bij aanmelden) downloaden. Windows gebruikt een lokale profiel, tenzij je voor veel mappen redirection aanzet, maar dit is beperkt.

• ErwinvA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-08-2023

ErwinvA

I've got a Xerox to copy

mabarto schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 18:23:
[...]

Ik bedoel dus dat de lokale kopie verwijdert wordt via een GPO na afmelden. Let wel: Als de profile op de server groot is, gaat ie deze iedere keer (bij aanmelden) downloaden. Windows gebruikt een lokale profiel, tenzij je voor veel mappen redirection aanzet, maar dit is beperkt.
Ah, dit bedoel je denk ik: http://technet2.microsoft...85c787b1033.mspx?mfr=true

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
ErwinvA schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 18:06:
Vanaf win2000 sp2 wordt in je roaming profile geen temporary internet files meer meegenomen hoor :)

dus als je netjes met die GPO setting ervoor zorgt dat de lokale profiles worden verwijderd na uitloggen dan blijft je roaming profile klein omdat de inetcache er niet in gezet gaat worden.

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1