Toon posts:

Scannen naar Switches...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Ik ben op zoek naar een programma waarmee je naar switches kan scannen in je netwerk. En allerlei informatie van je switch ophaalt.

We hebben nu "Procurve Manager" maar daar ondervinden we veel problemen mee.

Dus wie weet een ander programma die ongeveer hetzelfde doet?

Alvast bedankt,
Justin van Beusekom
Medewerker Automatisering

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

S Heerenloo als in wat in Monster zit? Moet ik ook wel eens zijn voor mn werk :)

Maarrem, die switches, zijn die wel allemaal manageble dan?

(Welkom op GoT!)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 15:30:
We hebben nu "Procurve Manager" maar daar ondervinden we veel problemen mee.
Zijn de switches voorzien van de laatste firmware. En is de software geheel up2date?

Ik gebruik zelf een database met alle netwerk hardware, icm de java webinterface en een link naar telnet. Ook voorzien van een link naar de MRTG pagina. Op deze manier kan ik het netwerk een beetje in de gaten houden.

MRTG helpt goed bij het statestieken. Verder prefereer ik toch telnet management per switch. De hardware is goed gedocumenteerd, dus ik kan alles terugvinden (qua kabels).

Maargoed, voorzie ons van meer informatie.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2006 17:50 ]

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

waar moet je prog aan voldoen?
groeten doen we hier niet expliciet trouwens!
moet het prog gratis zijn?
windows?
linux?

Verwijderd

Topicstarter
Exorcist schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 17:41:
S Heerenloo als in wat in Monster zit? Moet ik ook wel eens zijn voor mn werk :)

Maarrem, die switches, zijn die wel allemaal manageble dan?

(Welkom op GoT!)
Ik denk dat het daar ook zit sheerenloo zit in bijna heel nederland.

Maar de switches zijn allemaal Manageble.
Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 17:49:
[...]

Zijn de switches voorzien van de laatste firmware. En is de software geheel up2date?
Het zijn bijna allemaal HP Procurves 2524 ( en een paar 2512 ) en nog een paar andere HP Switches weet het type daar even niet van dat zijn iig grotere dingen waar 72 poorten in kwijt kunnen :)

Ik had iig gezien dat die Procurves Firmware 05.02 hadden oid en ik zag wel dat 05.05 uit was die dat ga ik iig aankomende week updaten.

Ik had het programma ( Procurve Manager ) helemaal geupdate ook maar ik vind het programma eigenlijk onnodig zwaar.

Wat ik eigenlijk wil is dat ik een programma in een type IP range naar switches scanned en dat onder elkaar neerzet dan dan het IP/Naam van de switch/MAC adres/serie nummer... neerzet.

En daarvan een rapport kan laten uitdraaien. Makkelijk een telnet sessie vanuit het programma openen. En het ip in een webbrowser laten openen oid want ze hebben ook een web management functie.

En het liefste wil ik iets wat freeware is, maar anders moeten we als bedrijf maar een licentie aanschaven oid als het niet anders kan ;)

Ik hoop dat jullie nu iets meer snappen wat ik wil.

MvG,
Justin

P.S. onze client pc's draaien onder win xp pro

• flippertw
  • Laatst online: 21-11-2021
meuktracker: The Dude 2.0 beta 7

Enjoy.................

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

72 poorten...
De 4000M?

Ik heb btw. eens zo'n progsel gehad, misschien staat het nog wel op mijn server..
Linux ding is het trouwens, maar ik geloof dat windows het ook kon

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Dat doet niets anders dan snmp scannen en pingen in een subnet. Ik neem aan dat je ook switches buiten je subnet wilt monitoren etc.

Is Whatsup gold niets of Nagios onder linux (of zelfs Cacti)?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Volgens mij moet GFI Languard dit wel kunnen :)
Er vanuitgaand dat het niet gratis hoeft te zijn btw :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• flippertw
  • Laatst online: 21-11-2021
Bor de Wollef schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 22:32:
[...]

Dat doet niets anders dan snmp scannen en pingen in een subnet. Ik neem aan dat je ook switches buiten je subnet wilt monitoren etc.

Is Whatsup gold niets of Nagios onder linux (of zelfs Cacti)?
Nagios is puur monitoren en icm mrtge kan je evt switch statistieken binnenhalen maar om dit even snel op te zetten vereist wel wat ervaring.

Ik heb Dude eventjes geinstalleerd gehad maar wat ik ervan gezien heb is dat je je subnetten en netwerkdevices gewoon kan filteren.

ik zou haast zeggen probeer het eens uit.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

flippertw schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 13:18:
[...]

Nagios is puur monitoren en icm mrtge kan je evt switch statistieken binnenhalen maar om dit even snel op te zetten vereist wel wat ervaring.
Ik zie ook niet als eis staan dat het even snel opgezet moet worden. Daarbij lijkt het monitoren van grote hoeveelheden switches met the dude mij ook geen pretje.

Het opzetten van alleen MRTG is een makkie overigens. Misschien is het handig als topicstarter eerst eens aangeeft WAT hij precies wil scannen / uitlezen? "En allerlei informatie van je switch ophaalt." is wel heel erg vrijblijvend namelijk. Wat heeft de topicstarter verder zelf al ondernomen? Het lijkt me toch dat je zelf met wat zoekwerk ook wel een paar mogelijke opties kunt vinden?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Pagina: 1