Harman Kardon set, digitaal geluid hangt

Pagina: 1
Acties:
  • 1.350 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62295

Topicstarter
Ik heb sinds een tijd de Harman Kardon Cinepower 200 set met de DVD 27 en AVR 130 van Harman Kardon.
Bij sommige films(maakt niet uit origineel of gekopieerd) blijft het geluid om de 5 a 10 minuten hangen. Ik dacht dat het aan de bekabeling of de COAX aansluiting lag, dus heb ik andere bekabeling gekocht en de COAX kabel op een andere aansluiting geplugd(COAX2). Ik heb naar Harman Kardon gebelt maar die kennen het probleem niet en weten ook niet waar het aan zou kunnen liggen. Via analoog signaal geeft 'ie wel goed door, daar geen haperingen.
Is er iemand met hetzelfde probleem of eventueel de oplossing?

Oja, ik heb de DVD-speler van de receiver gehaald zodat het zeker niet aan oververhitting kan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-04 11:28

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Heb je een andere digitale bron waarmee je kunt proberen? Dan kun je uitsluiten of het aan de versterker of aan de dvd-speler ligt.

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Devster schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 20:13:
Heb je een andere digitale bron waarmee je kunt proberen? Dan kun je uitsluiten of het aan de versterker of aan de dvd-speler ligt.
Ik heb zo'n goedkoop aldi-dvd-spelertje aangesloten op de receiver(digitaal) en totaal geen problemen meer. Ik dacht dus dat het aan de DVD-speler lag en ben teruggegaan naar de Mediamarkt om het om te ruilen, maar ook met de nieuwe DVD-speler hetzelfde verhaal. Ik heb DVD-R van Sony geprobeert en DVD+R van Imation en originele DVD's van Coldplay en U2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-05 19:17

EraZor

Don't mention the war

Dan zou ik maar wéér teruggaan (helaas)...evt. voor een ander model/merk omruilen....

Als ie 't met een ander spelertje niet doet ligt het toch wel zeker aan de speler....

[ Voor 3% gewijzigd door EraZor op 13-10-2006 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja dat klopt maar dat omruilen voor een andere speler wordt moeilijk omdat het in een set is gekocht en ik dan dus een hele andere set moet aanschaffen. Ik baal er echt van, zijn er misschien mensen met een DVD27 van Harman Kardon die dit probleem kunnen bevestigen of ontkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Je kan toch de complete set inruilen voor eenzelfde nieuwe? (wellicht ligt het aan de specidfieke combi...) kan me niet voorstellen dat álle sets er last van hebben.... lijkt me hoe dan ook niet jouw probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
EraZor schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 11:07:
Je kan toch de complete set inruilen voor eenzelfde nieuwe? (wellicht ligt het aan de specidfieke combi...) kan me niet voorstellen dat álle sets er last van hebben.... lijkt me hoe dan ook niet jouw probleem.
Ik heb nog even doorgetest met die goedkope DVD-speler, en jahoor hij doet het ook na een langere tijd, dus waarschijnlijk toch de receiver! Ik ben nu een DVD aan het branden op 2X, kijken of dat de oplossing is, en anders dadelijk met de receiver terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

s3n

Anoniem: 62295 schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 10:59:
zijn er misschien mensen met een DVD27 van Harman Kardon die dit probleem kunnen bevestigen of ontkennen?
Ja hier :D Ik heb dezelfde set, alleen dan met de AVR135. En nergens problemen mee. Ik heb de DVD27 ook via de digitale coax aangesloten en het werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik denk dat ik de oplossing gevonden heb, heb de laatste DVD's op 2X gebrand en geen problemen meer. Toch jammer dat de DVD-speler zo nauwkeurig is met lezen dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Anoniem: 62295 schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 17:03:
Ik denk dat ik de oplossing gevonden heb, heb de laatste DVD's op 2X gebrand en geen problemen meer. Toch jammer dat de DVD-speler zo nauwkeurig is met lezen dan...
:? Die andere speler deed 't toch ook? Ligt 't niet aan je brander/schijfjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127797

Het word nog erger ;) veel gebrand spul werkt niet, is zelfs per merk verschillend lijkt wel.

Maar als het werk, werkt het perfect! :D

Wat is trouwens jullie favo geluid? DTS, DOLBY, Logic7 of... stereo (hal1,2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-05 16:31

BHQ

DTS natuurlijk, gevolgd door Dolby en Stereo. Mits het een concert is, dan stereo.. dus ;)

[ Voor 4% gewijzigd door BHQ op 13-10-2006 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
EraZor schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 19:03:
[...]

:? Die andere speler deed 't toch ook? Ligt 't niet aan je brander/schijfjes?
Dat dacht ik ook, maar blijkbaar niet dus want vandaag na het branden van een film op zeer lage snelheid weer hetzelfde probleem. Ik word er echt ziek van!!!
Ik ga maar weer naar de Mediamarkt toe dan he....

ja totale set omruilen wordt moeilijk want de speakers zijn al bevestigd aan de muren etc.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 62295 op 16-10-2006 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Inmiddels WEER terug geweest en receiver en DVD-speler retour naar Harman/Kardon. Hoop dat het nu wel iets wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou, alles weer kapot teruggekregen. De DVD-speler bleek per ongeluk niet opgestuurd naar Harman-Kardon. Ik heb nog nooit zo'n slechte service gehad van een winkel(Mediamarkt)...
De DVD-speler is nu weer terug naar Harman, hoop dat het nu eindelijk opgelost wordt, heb er ook maar meteen wat DVD's bijgedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123321

Ben je van België of Nederland ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:27

Reinier

\o/

Je stuurt de dvd-speler naar H/K terug, terwijl het er op lijkt dat het niet aan de speler ligt? Immers, je andere speler geeft dezelfde problemen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik kom uit Nederland... En ik stuur de DVD-speler terug omdat de Mediamarkt na 10 keer aandringen wel de moeite wou nemen om te kijken waar het aan lag(dus even andere receiver aangesloten etc. Ik heb blijkbaar 2 keer pech gehad met m'n DVD-speler...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 186389

Hallo allemaal. Ik heb gisteren een Harman Kardon HS 250 gekocht. Ziet er mooi uit en klinkt goed. Alleen ik wil nu een bluray speler en een satteliet ontvanger aansluiten. Dus ik hen 2 hdmi ingangen nodig en 1 uitgang. Alleen die dng heeft maar 1 hdmi ingang . Hoe zou ik dit het beste kunnen oplossen? Ik hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:03

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Anoniem: 186389 schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 21:06:
Hallo allemaal. Ik heb gisteren een Harman Kardon HS 250 gekocht. Ziet er mooi uit en klinkt goed. Alleen ik wil nu een bluray speler en een satteliet ontvanger aansluiten. Dus ik hen 2 hdmi ingangen nodig en 1 uitgang. Alleen die dng heeft maar 1 hdmi ingang . Hoe zou ik dit het beste kunnen oplossen? Ik hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen.
Waarom kick je een topic van 2 jaar oud wat totaal niets met jou probleem te maken heeft? oh en het is dat ding, niet die ding.. :X

Je zoekt een HDMI switch.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 186389

Dank je!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291836

Ik weet dat dit bericht al heel oud is.
Ik heb zelf de AVR135 met de DVD27 van HK en ik heb hetzelfde probleem.
Via optisch hapert het geluid en regelmatig loopt het beeld ook vast.
Ik heb dit probleem niet met originele dvd's, alleen met gebrande schijfjes..

Ik heb inmiddels begrepen via veel zoeken op google dat dit met de dvd speler te maken heeft en het kan opgelost worden door een goede brander te gebruiken.
Alle merken die getest zijn bleken er maar 2 te zijn die geen problemen gaven.
De eerste is de Samsung externe USB2 brander (die hele platte)
En de andere is praktisch elk type van Plextor.

In beide gevallen betaal je er flink voor maar is altijd goedkoper dan je set de deur uit doen zonder dat dat het probleem is.

De DVD27 van HK is simpelweg TE goed. TE gevoelig voor kleine oneffenheden
Pagina: 1