geen telefoonlijn in mijn huis

Pagina: 1
Acties:
  • 2.840 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mistaoutlaw
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-12-2025
Hallo,

Na aankoop van mn huis blijkt dat er geen telefoonlijn naar mijn woning loopt.
In de kruipruimte beneden zie ik wel een groene dikke kabel vanaf de straat naar binnen lopen (ik vermoed stroom??), maar verder zie ik niks.

De makelaar en architect hebben bevestigd dat er geen telefoon en kabel in het huis is.... (pas achteraf, hadden ze wel van te voren mogen zeggen).

Ik wil graag internet via ADSL. Dus ik heb KPN gebeld en na heeeeel veel moeite (ze weten niet eens wat een ISRA punt is) en een paar keer doorverbonden te worden snapten ze mijn probleem. Het was geen enkel probleem, ik zou Internetplusbellen krijgen en de lijn werd dan vergoed door KPN (300euro).
Dus werd er een afspraak gemaakt met een monteur, die echter NIET langskwam. Zonde van mijn dag.
Een 2e afspraak gemaakt. De monteur kwam langs maar vertelde mij na het bekijken van alles vrolijk dat het me 300 euro aansluitkosten zou kosten.
Hier ging ik natuurlijk niet mee akkoord. Ik heb ze een brief gestuurd op 29-09 maar heb hier nog steeds geen antwoord op gehad.

Ik ben KPN echt meeeeeeeeeer dan zat (49 euro aan telefoonkosten!!!!!!).
Toch kan ik niet zonder internet.

Hebben jullie hier misschien ervaring mee? tips??

I was born intelligent - education ruined me

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
Heb je tv thuis, dus via de kabel? Misschien is het dan een optie om via de locale kabel boer ook internet te nemen. Scheelt blijkbaar een hoop gezeur. En anders wordt het sateliet of KPN..

• Little Bear
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Misschien gewoon een andere provider kiezen? Snap in de eerste plaats al niet waarom je in het begin naar KPN ging terwijl je toen al wist dat ze daar achterlijk zijn.

Life is simple, make choices, don't look back...

• mistaoutlaw
Nope, zoals ik zei in mijn beginpost, er is ook geen kabel aansluiting.

Ik heb een overweging gemaakt tussen KPN en Kabel.

Aansluitkosten KPN: 300 euro. Abo voor 1 jaar: 500 euro.
Aansluitkosten Kabel: 180 euro. Abo voor 1 jaar: 800 euro.

Dus ADSL is goedkoper voor mij. Plus op dit moment ook sneller. Ik zit te denken aan Wanadoo Livebox, vandaar.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Is het niet zo dat tegenwoordig een paar ISP's hun eigen netwerk hebben. Xs4all of tiscalli huren toch niet meer d elijn van kpn?

• mistaoutlaw
Little Bear schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 15:20:
Misschien gewoon een andere provider kiezen? Snap in de eerste plaats al niet waarom je in het begin naar KPN ging terwijl je toen al wist dat ze daar achterlijk zijn.
Nou, zoals ik het zeg... ik heb gewoon geen enkele lijn in mijn huis lopen...
En je kan dan wel mooi internet zonder telefonie nemen, je hebt toch echt die lijn nodig...

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
De makelaar en architect hebben bevestigd dat er geen telefoon en kabel in het huis is.... (pas achteraf, hadden ze wel van te voren mogen zeggen).
Makelaar/architect aanspreken op verborgen gebreken? Je mag er toch enigzins van uit gaan dat een huis een telefoonaansluiting heeft en/of kabel.

• Little Bear
  • Niet online
Viper® schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 15:21:
Is het niet zo dat tegenwoordig een paar ISP's hun eigen netwerk hebben. Xs4all of tiscalli huren toch niet meer d elijn van kpn?
Hier doelde ik dus al op. Je bent toch niet verplicht om naar KPN te gaan voor aanleg van de fysieke lijn? Als je naar Tiscali/Wanadoo/Whatever gaat kunnen zij dat toch voor je in orde brengen?

En als het dan toch via KPN moet gaan, laat je provider dat dan voor je regelen. Dat noemen ze nu eenmaal service.

• Little Bear
  • Niet online
pjlgt schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 15:24:
[...]

Makelaar/architect aanspreken op verborgen gebreken? Je mag er toch enigzins van uit gaan dat een huis een telefoonaansluiting heeft en/of kabel.
Natuurlijk mag je daar niet vanuit gaan. We nemen in deze tijd automatisch aan dat het er allemaal is, maar het is zeker geen verborgen gebrek mocht het er niet zijn. Een telefoonlijn/kabel is een luxebehoefte, en als daar niets over in de verkoopsovereenkomst staat kan er ook geen sprake zijn van een gebrek.

• mistaoutlaw
pjlgt schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 15:24:
[...]

Ja, ze dat het tegenwoordig zo is dat mensen vaak mobiel bellen, dus heeft kpn dat niet aangelegd.... alsof ze het zelf geloven... bah
Little Bear schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 15:24:
[...]
Hier doelde ik dus al op. Je bent toch niet verplicht om naar KPN te gaan voor aanleg van de fysieke lijn? Als je naar Tiscali/Wanadoo/Whatever gaat kunnen zij dat toch voor je in orde brengen?

En als het dan toch via KPN moet gaan, laat je provider dat dan voor je regelen. Dat noemen ze nu eenmaal service.
Hmmm, ik ga nu meteen XS4ALL even bellen dan... Laat het zo wel even weten.

• donzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-02 16:59
klopt inderdaad dat xs4all en tiscali hun eigen netwerk hebben, maar dan moet dat netwerk wel bij jou aangesloten kunnen worden (??wijkcentrale / verdeelkast??) verder kan je bij kpn een lijn aanvreagen en vervolgens bij bv tele2 die lijn laten overnemen (20 euro/ 6mbit/gratis bellen in het weekend etc) anders betaal je minimaal 9,50 voor de telefoonlijn en 10 euro of meer voor je adsl abonement..

maar dat lost allemaal het verhaal van geen telefoonkabel in je huis niet op. hier ongeveer hetzelfde probleem, maar nog geen contact gehad met kpn.. binnenkort meer

alles kan kapot; beter dat ik het nu test dan dat er straks iemand komt klagen

• bartsidee
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-01 08:59
Aansluitkosten zal je zo en zo moeten bestalen als je nog geen kabel hebt liggen, of je nou een abbo bij kpn wilt of een andere provider via ADSL. Bij de aankoop van een woning nieuw of bestaand is gewoon goed op te letten welke voorzieningen bij de koop geleverd worden.

Bij nieuwbouw ben je zo en zo deze kosten kwijt, of deze nu in de verkoopprijs worden geintergreerd of dat deze alsnog appart moeten worden voldaan dat maakt in princiepe weinig verschil.

• mistaoutlaw
donzz schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 15:28:
klopt inderdaad dat xs4all en tiscali hun eigen netwerk hebben, maar dan moet dat netwerk wel bij jou aangesloten kunnen worden (??wijkcentrale / verdeelkast??) verder kan je bij kpn een lijn aanvreagen en vervolgens bij bv tele2 die lijn laten overnemen (20 euro/ 6mbit/gratis bellen in het weekend etc) anders betaal je minimaal 9,50 voor de telefoonlijn en 10 euro of meer voor je adsl abonement..
Dit krijg ik net te horen van XS4ALL inderdaad... Ik zit nu al sinds februari zonder internet, wil het nu echt hebben..

Verwijderd

mistaoutlaw schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 15:26:
Ja, die smeerlappen zeggen dat het tegenwoordig zo is dat mensen vaak mobiel bellen, dus heeft kpn dat niet aangelegd.... alsof ze het zelf geloven... bah
Zijn het daarom smeerlappen? ik ken hier genoeg mensen die hun vaste lijn weggedaan hebben (althans ze niet meer huren) omdat ze overgestapt zijn op mobiel telefoneren. Het is dus zéér geloofwaardig dat ze die lijnen NIET standaard meer leggen. Ik moet trouwens ook geen vaste telefoon hebben, ik zie daar totaal het nut niet van in. Met de prijs die je betaalt voor de huur van je lijn, kan je met een deftige operator al makkelijk een half uurtje bellen.
Ik weet niet hoe je je uitdrukt aan de telefoon, maar moest iemand bij bellen en direct laten doorschijnen dat hij me een smeerlap vindt omdat ik me aan de normale procedures houd, dan zou ik ook al rap niet meer snappen wat een telefoon is hoor.
Aansluitkosten van 300€, is dat nu zo erg? ok, het is een behoorlijke lap geld, maar als je dat huis gekocht hebt, dan ben je wss van plan om er nog minstens 20 jaar in te blijven wonen, dus die lijn kost je dan 1.25€ per maand voor de aanleg. Gelijk zoiets erg is...

• mistaoutlaw
Het zijn smeerlappen omdat:
1. ik ze wel 20x gebeld heb, ze hebben mij constant gezegd dat "wanneer je doorverbonden wordt de kosten voor KPN zijn". --> NIET dus, ik kreeg mooi extra kosten op mijn rekening (gechecked via t-mobile website op nummer van kpn, 49 euro en nog wat centen).
2. De eerste paar keer ik medewerkers aan de lijn kreeg die echt na meerdere keren uitleggen vol bleven houden dat er een wel degelijk een ISRA punt in het huis MOEST zijn, en 1 ervan durfde zelfs te zeggen dat ik het dan waarschijnlijk niet snapte. Ook een die niet wist wat een ISRA punt was, trouwens.
3. Ik na al die gesprekken 2 keer een "terugbelmoment" ofzo toegezegd kreeg, omdat ze het zouden uitzoeken. NOOIT terug gebeld, ik moest ze zelf weer bellen en ze wisten helemaal niet waar het over ging. weer alles uit moeten leggen.

Nou mag jij vinden wat jij vind, maar ik ook wat ik vind. En ik vind dat het smeerlappen zijn :)
Ik moet 300 euro gaan betalen voor een kabelt, en het heeft me BIJ VOORBAAT al 49 euro, 2 dagen thuis blijven en heel veel tijd aan de telefoon gekost. PLus daar ben ik nog niet eens iets mee opgeschoten.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Is KPN niet verplicht elk huis voor 49 euro aan te sluiten?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
mistaoutlaw schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 15:14:
Na aankoop van mn huis blijkt dat er geen telefoonlijn naar mijn woning loopt.
In de kruipruimte beneden zie ik wel een groene dikke kabel vanaf de straat naar binnen lopen (ik vermoed stroom??), maar verder zie ik niks.
Een groene kabel is over het algemeen coax van de kabel. Overigens dacht ik dat het wettelijk verplicht was dat een nieuwe woning wordt voorzien van een kabel- en telefoonaansluiting. Kan echter zijn dat dat alleen van toepassing is op grote projecten en niet op individuele woningen.

• mistaoutlaw
Yes, dat dacht ik ook.
Heel de straat is opgekocht en daarna gerenoveerd. Alles is eruit gesloopt, alleen de buitenmuren zijn blijevn staan.
De buren hebben wel internet, dus daar hebbe nze wel netjes alle kabels laten zitten...

Maar ok, het is duidelijk allemaal en ik wil hier geen uithuil topic van maken hehe.
Ik zal die 300 euro dus moeten betalen.

Bedankt voor jullie reacties allemaal!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Het is toch heel simpel?

KPN heeft een leververplichting voor telefonie. Dus niet voor IPB etc, maar puur voor analoge telefonie. Het aanleg tarief is door de OPTA (dacht ik) vastgesteld op €47.50 eenmalig. Dus of er nu wel of geen KPN ligt, KPN moet je aansluiten!

Gewoon een analoge BelBasis lijn (of BelBudget) aanvragen op je adres, volgensmij moet je dan een nota van €47.50 krijgen gewoon. Probeer eens na te zoeken bij de OPTA, KPN kan zoveel zeggen immers gezien het hun geld gaat kosten ;)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:08

ralpje

Deugpopje

bjck schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 17:12:
Het is toch heel simpel?

KPN heeft een leververplichting voor telefonie. Dus niet voor IPB etc, maar puur voor analoge telefonie. Het aanleg tarief is door de OPTA (dacht ik) vastgesteld op €47.50 eenmalig. Dus of er nu wel of geen KPN ligt, KPN moet je aansluiten!

Gewoon een analoge BelBasis lijn (of BelBudget) aanvragen op je adres, volgensmij moet je dan een nota van €47.50 krijgen gewoon. Probeer eens na te zoeken bij de OPTA, KPN kan zoveel zeggen immers gezien het hun geld gaat kosten ;)
Met stom. En als die bel-whatever lijn er ligt, kun je daar vrolijk weer ADSL op aanvragen.
Voor telefonie is er een leveringsplicht, in die zin dat ieder huis (dus unieke combinatie postcode / huisnummer) een invoerpunt met ten minste één lijn dient te hebben.
Wellicht dat de monteur die langskwam dat niet wist en daarom riep dat het 300 euro ging kosten?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:42

Standeman

Prutser 1e klasse

mistaoutlaw schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 17:05:
Yes, dat dacht ik ook.
Heel de straat is opgekocht en daarna gerenoveerd. Alles is eruit gesloopt, alleen de buitenmuren zijn blijevn staan.
De buren hebben wel internet, dus daar hebbe nze wel netjes alle kabels laten zitten...

Maar ok, het is duidelijk allemaal en ik wil hier geen uithuil topic van maken hehe.
Ik zal die 300 euro dus moeten betalen.

Bedankt voor jullie reacties allemaal!
Misschien een raar idee, maar willen de buren de aansluiting niet delen?

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
En weet je zeker dat die groene kabel geen coax is? Meestal is de CAIkabel groen namelijk:P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• bjck
sanfranjake schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 19:30:
En weet je zeker dat die groene kabel geen coax is? Meestal is de CAIkabel groen namelijk:P
Die is meestal ook een stukje dunner dan het KPN kabelspul. Coax dat je huis binnenkomt is net geen centimeter dik eigenlijk, iets dikker dan de kabels die je binnen gebruikt (mantel is dikker/harder).

KPN gebruikt naar huizen toe vaak kabels waar 4 aders in zitten, maar de mantel is zo dik en sterk dat je richting de 1.5 a 2 cm in doorsnee gaat al.

sanfranjake: De buis van het drinkwater, gas of de stroom kabel kan ook een kleurtje hebben. Maar dat gaat meestal om nog dikkere kabel of buizen. Zo is gas bij mij thuis dacht ik geel, of dat was juist het water misschien ;)

[ Voor 5% gewijzigd door bjck op 12-10-2006 19:38 ]

• Hmmbob
  • Laatst online: 20:38
Hmm, telefonie niet meer die blauwe kabel met enkele rode en witte adres?

Sometimes you need to plan for coincidence

Verwijderd

Bevind er geen ISRA punt in je meterkast? Dat is in ons nieuwe huis namelijk wel het geval. Dat er geen fysiek aansluitpunten zijn in het huis.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2006 19:49 ]

• BHQ
  • Laatst online: 23:15

BHQ

Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 19:47:
Bevind er geen ISRA punt in je meterkast? Dat is in ons nieuwe huis namelijk wel het geval. Dat er geen fysiek aansluitpunten zijn in het huis.
Of je leest even, daar gaat de hele kwestie om. Hij HEEFT geen ISRA-punt.

@TS: KPN heeft idd. leveringsplicht voor een simpele kale telefoonlijn, jij kan er weinig aan doen dat het niet direct aan te sluiten is, hun probleem.
Groentenboer schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 19:46:
Hmm, telefonie niet meer die blauwe kabel met enkele rode en witte adres?
Hij is nog log en blauw en komt in een doosje uit ;)

[ Voor 20% gewijzigd door BHQ op 12-10-2006 19:52 ]

• bartsidee
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-01 08:59
De aanlsuitkosten van 47,96 zijn volgens mij alleen als er al een fysieke kabel ligt. Dus ik denk dat je er niet helemaal onderuit zal komen. Op zich vind ik de ik de kosten nog niet eens zo heel erg extreem, er moet namelijk een monteur komen en deze is wel een ochtendje bezig om een kabel in te graven en deze aan te sluiten.

Aangezien het bij jou om een renovatie gaat is het waarschijnlijk dat de vorige bewonner geen telefoonaansluiting had en bij de buren dit toevallig wel het geval was.

Hier in iedergeval een link om je aan te sluiten, (staat alleen hier niks over kosten vermeld zo ver ik kon zien)

• BHQ
  • Laatst online: 23:15

BHQ

Het lijkt me dat in elk huis een telefoonaansluiting moet zijn, no excuses. Komop zeg, dat toevallig mobiel bellen wat meer gebeurd wil nog niet zeggen dat een gebruiker er bijv. ADSL wil.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:16

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

bartsidee schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 22:10:
De aanlsuitkosten van 47,96 zijn volgens mij alleen als er al een fysieke kabel ligt.
Nee hoor, die geldt zelfs als ze drie kilometer moeten graven. Dat bedrag is juist zo hoog voor het enkel omzetten van een schakelaartje zodat het uitmiddelt.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08:15

knakworst

Get more sats!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 18:11

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

KPN heeft inderdaad aansluitingsverplichting voor een vast bedrag op alle geldige huisadressen, zelfs al moeten ze er 3KM kabel voor in de grond leggen, zoals bij kennissen van me die midden in een weiland een molen gingen bewonen die netjes een straat&huisnummer had. Meen dat het 75 gulden was destijds. Daarentegen ben je wel verplicht om dan een jaarcontract KPN Telefonie erbij te nemen en dat is waar men tegenwoordig niet zo blij meer van wordt, maar jah, het is kiezen of delen.

• mistaoutlaw
Zo, dat zijn meer replies dan dat ik verwacht had :D
Hartstikke bedankt hiervoor.
De dikke groene kabel die binnen komt is ongeveer 4 cm in diameter, dus ik geloof dat het van iets anders is.

http://opta.nl/download/0...penbaar+aansluiting%2Epdf
Hartstikke bedankt voor deze link!!

Even wat ik zelf ondertussen heb gedaan:

Ik heb gebeld naar KPN om een telefoonlijn aan te vragen. De medewerker wist mij te vertellen dat ik inderdaad een tel abo moet nemen wil ik de lijn krijgen. Dat vind ik op zich geen probleem, kan ik me voorstellen. Verder zei hij ook dat de aanleg van de telefoonlijn dan gratis zou zijn. Hartstikke mooi!!

Omdat ik al dat gedoe van KPN beu ben heb ik het telefoongesprek gewoon opgenomen!!! Nu kunnen ze me nog vrij weinig maken (denk ik).

Ik kreeg gisteren een brief binnen waarin stond dat de aanleg niet direct plaats kan vinden, door technische oorzaak. Ik vermoed dat ze nu dus moeten kijken of het kan of niet??
Ze sturen alleen wel alvast mooi een contract op die ik binnen 3 dagen moet tekenen en opsturen.
Vorige keer deed ik dat dus ook, en toen kwamen ze met het 300 euro verhaal. Het was een ontzettende gedoe om dat contract te laten stoppen, daar heb ik ook een uur ofzo voor aan de telefoon gezeten...

Wat is slim om te doen? Gewoon dat contract tekenen?

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Als kabelinternet een optie is dan ben je er ook. Bellen gaat ook prima over je televisiekabel (of je neemt een pakket bij je kabelboer, of je zoekt zelf een voipprovider (budgetphone/voipbuster ed) ).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• bjck
mistaoutlaw schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 12:13:
Zo, dat zijn meer replies dan dat ik verwacht had :D
Hartstikke bedankt hiervoor.
De dikke groene kabel die binnen komt is ongeveer 4 cm in diameter, dus ik geloof dat het van iets anders is.

http://opta.nl/download/0...penbaar+aansluiting%2Epdf
Hartstikke bedankt voor deze link!!

Even wat ik zelf ondertussen heb gedaan:

Ik heb gebeld naar KPN om een telefoonlijn aan te vragen. De medewerker wist mij te vertellen dat ik inderdaad een tel abo moet nemen wil ik de lijn krijgen. Dat vind ik op zich geen probleem, kan ik me voorstellen. Verder zei hij ook dat de aanleg van de telefoonlijn dan gratis zou zijn. Hartstikke mooi!!

Omdat ik al dat gedoe van KPN beu ben heb ik het telefoongesprek gewoon opgenomen!!! Nu kunnen ze me nog vrij weinig maken (denk ik).

Ik kreeg gisteren een brief binnen waarin stond dat de aanleg niet direct plaats kan vinden, door technische oorzaak. Ik vermoed dat ze nu dus moeten kijken of het kan of niet??
Ze sturen alleen wel alvast mooi een contract op die ik binnen 3 dagen moet tekenen en opsturen.
Vorige keer deed ik dat dus ook, en toen kwamen ze met het 300 euro verhaal. Het was een ontzettende gedoe om dat contract te laten stoppen, daar heb ik ook een uur ofzo voor aan de telefoon gezeten...

Wat is slim om te doen? Gewoon dat contract tekenen?
Gewoon tekenen lijkt me, maar lees het goed door en de voorwaarden. Het verschil zit hem er overigens in dat je nu bij KPN vastenet een telefoonlijn + abonnement aanvraagt. Daar hebben ze een leververplichting voor ;)

Toen je voor IPB een aanvraag deed kwam je bij een andere afdeling van KPN terecht. Die willen je factureren inderdaad als er geen aderpaar beschikbaar is voor de aanleg.

KPN is niet KPN als het om verschillende producten gaat bij verschillende afdelingen soms ;)

(De technische reden dat het niet lukt je snel aan te sluiten is omdat ze het naar de 'graafafdeling' moeten doorzetten zodat die het gereed kunnen maken zodat er een ISRA/aderpaar in je woning is in de administratie. Om dat te kunnen doen moeten ze wellicht eerst even scheppen in de grond.)

[ Voor 6% gewijzigd door bjck op 15-10-2006 12:43 ]

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:29
Marzman schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 12:18:
Als kabelinternet een optie is dan ben je er ook. Bellen gaat ook prima over je televisiekabel (of je neemt een pakket bij je kabelboer, of je zoekt zelf een voipprovider (budgetphone/voipbuster ed) ).
Die aansluiting heeft ie ook niet ;)

PSN: DutchTrickle PVoutput

• mistaoutlaw
Ik heb inderdaad ook geen kabel aansluiting ;)

Ik denk inderdaad dat ik het maar gewoon ga tekenen.
Het is inderdaad een rommeltje denk ik bij KPN, ik werd toen aan de telefoon ook constant van de ene naar de andere afdeling doorverbonden. Ze moeten alles gewoon centraal houden. Maar ja, ik ben geen bedrijfs analist/specialist what so ever, anders zou ik nu veel geld verdienen ipv op een studiebeurs leven :D

• Kippenijzer
  • Laatst online: 04-02 18:11

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

mistaoutlaw schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 12:13:
Ik meen me te herinneren dat tenzij je dit aan het begin van het gesprek kenbaar hebt gemaakt je niets aan de opname hebt, aangezien het illegaal verkregen "bewijs" zou zijn, maar dat even terzijde, want ik denk dat het nu wel goed zal komen met die lijn :)

Verwijderd

Ik zou dit eens aankaarten bij de Ombudsman ofzo, een huis opleveren zonder telefoonaansluiting en/of kabel is echt in deze tijd not done. Als je buren wel aansluitingen hebben hoor jij die ook te hebben, volgens mij is het gewoon vergeten. Ik zou naar een geschillencommissie stappen.

Eigen Huis : http://www.eigenhuis.nl/VerenigingEigenHuis/

NVM : http://www.nvm.nl/nvm/index.jsp?navid=nvm083612

De Ombudsman : http://www.deombudsman.nl/

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2006 13:44 ]

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:16

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Kippenijzer schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 13:28:
[...]
Ik meen me te herinneren dat tenzij je dit aan het begin van het gesprek kenbaar hebt gemaakt je niets aan de opname hebt, aangezien het illegaal verkregen "bewijs" zou zijn, maar dat even terzijde, want ik denk dat het nu wel goed zal komen met die lijn :)
Dat valt wel mee. Een opname is legaal als minimaal één van de twee gesprekspartijen ervan weet (dat is het probleem met politie-taps >:) ) en als particulier wordt je erg weinig lastig gevallen over "illegaal verkregen bewijs". Dat probleem heeft alleen de overheid omdat de burger wat bescherming tegen de toch al veel te machtige overheid nodig heeft.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• slaay
  • Laatst online: 08-02 21:14

slaay

Natuurbeleven.com

Ik haak meteen even in op dit topic.
Die leveringsplicht, is dat ook als je een appartement huurt, welke geen eigen huisnummer heeft?
Het is namelijk een huis, welke opgedeeld is in 5 appartementen. Deze hebben allemaal een gezamelijk huisnummer.

Dich bis echt unne foëzen haas

• bjck
slaay schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 13:56:
Ik haak meteen even in op dit topic.
Die leveringsplicht, is dat ook als je een appartement huurt, welke geen eigen huisnummer heeft?
Het is namelijk een huis, welke opgedeeld is in 5 appartementen. Deze hebben allemaal een gezamelijk huisnummer.
Dan kan het zijn dat het niet tot je appartement wordt aangelegd, maar tot het ISRA van de woning. Dan zal je zelf de inpandige bekabeling moeten maken, want het is immers 1 huis met 1 ISRA. Geen apart huisnummer is geen apart huis ;)

Je kan het proberen door aan te vragen op "huisnummer 20 appartement 3" ;)

• Hmmbob
  • Laatst online: 20:38
ISDN met verschillende nummers?

Sometimes you need to plan for coincidence

Verwijderd

Als je al ooit een een KPN aansluiting had, kun je deze verhuizen. Is bij mij ook gebeurd. Morgen graven, alles aansluiten, Kosten € 11,- . Kon het bijna niet geloven maar het was echt zo. We hadden een tweede lijn in ons andere huis en die wilden met nummerbehoud naar ons nieuwe huis verhuizen. Geen probleem binnen 10 dagen met KPN geregeld.

• bjck
Verwijderd schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 15:04:
Als je al ooit een een KPN aansluiting had, kun je deze verhuizen. Is bij mij ook gebeurd. Morgen graven, alles aansluiten, Kosten € 11,- . Kon het bijna niet geloven maar het was echt zo. We hadden een tweede lijn in ons andere huis en die wilden met nummerbehoud naar ons nieuwe huis verhuizen. Geen probleem binnen 10 dagen met KPN geregeld.
Het verhuizen met nummerbehoud staat hier los van, gewoon verhuizen is het dus.

Er zijn tal van scenario's denkbaar en het graven kan ook zoveel inhouden als een gat voor je deur om het tweede aderpaar in te lassen die nu los ligt nog. Als de vorige bewoner/eigenaar zijn/haar DSL lijn nog niet heeft verhuisd is het eerste aderpaar bezet en moet KPN dus een nieuwe in gebruik nemen. Mogelijk dat ze daar voor moeten graven soms inderdaad.

Laten we on-topic blijven en alleen het scenario van de TS bespreken, dat ligt ietsjes anders.

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Volgens mij moet de aannemer deze kabel binnen brengen, bij nieuwbouw in ieder geval. De aannemer kan hier KPN voor inschakelen, maar de meeste doen het voortaan zelf. De kabel hoeft dan alleen verderop nog via een kabelverdeler o.i.d. aangesloten te worden op een hoofdkabel.

Bij bestaande bouw; heb je een bovenwoning toevallig? Dan komt het wel eens voor dat de invoerkabel beneden in de benedenwoning binnenkomt... Dan wordt je gewoon daarop aangesloten, moet er alleen een een kabel naar boven worden getrokken...

*edit: je weet toch wel dat je nou dadelijk minimaal een jaar vastzit aan een "normaal" telefoonabbonement he? Je kunt hier natuurlijk wel gewoon ADSL overheen gooien...

[ Voor 44% gewijzigd door Rainmaker op 15-10-2006 15:54 ]

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

• mistaoutlaw
Alweer bedankt voor jullie replies.

Ik weet dat ik er inderdaad een jaar aan vast zit.... maarja... het is uiteindelijk toch goedkoper dan kabel, en sneller (in het geval van het internet abo dat ik wil, dat ADSL family gebeuren van Wanadoo/Orange).

Ik ga morgen het contract op de post doen, en dan gewoon fingers-crossed :)

Ik laat uiteraard weten hoe het verder verloopt.

• mistaoutlaw
Nou, KPN schijnt het onderzoekje goed afgerond te hebben, want ik heb een brief gehad dat ze de 26ste langskomen.
Gelukkig kan ik die dag thuisblijven, dus ik hoop dat het gewoon in 1 dag meteen gefixed kan worden!

Tot dan :+

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-02 17:58
Is het een nieuwbouwhuis??? zo niet kijk anders eens in de kamer of daar niet ergens in een WCD de kabel binnen komt.
En voor de rest heeft KPN de plicht om een telefoonkabel te4 leveren, dit moet een blauwekabel zijn met een rood/wite lijn er over heen (meestal).

Overigings is een rode of grijze kabel de stroomtoevoer, geel gas, groen CAI en dus baluw Telefonie (in zo vere ik het nog weet in mijn tijd als gronwerker).

Vraag anders een telefoonlijn (belbudget) aan via KPN zijn zij verplicht een kabel, mits er geen ligt, aan te leggen.

• mistaoutlaw
ja, ik heb dus inderdaad een belbudget abo aangevraagd.

Gisteren is er een monteur langs geweest, maar dan niet van KPN zelf. Het was een monteur van het bedrijf dat de kabel moet aanleggen. Hij was eerst in de veronderstelling dat de aannemer aansprakelijk gesteld kon worden, maar nadat ik duidelijk had gemaakt dat dit niet zo is, ging hij even bellen.
Hele aardige kerel, hij zette zn telefoon ook gewoon op speaker zodat ik mee kon luisteren. Degene aan de lijn zei eerst dat het dan kosten koper zou worden, maar nadat de monteur mn verhaal had verteld en wat omwegen kon mijn huis toch als nieuwbouw gezien worden. In dat geval kon het blijkbaar wel. In hun systeem stond namelijk nog dat er een kabel moest zijn, dus zouden de kosten op mij verhaald moeten worden.
Helaas was de monteur er pas rond 4 uur en was het te veel werk om gisteren nog te doen. Daarom heeft hij gebeld en komen ze vrijdag (vandaag dus) terug met een groepje mensen. Ze gaan namelijk de straat open breken (althans, alleen het stuk dat nodig is, aan de hand van tekeningen waarop de kabels staan).
De monteur die er gisteren was zei dat ze er voor zouden zorgen dat alles tot aan het isra punt gemaakt gaat worden, de rest moet ik zelf doen. Nou, daar heb ik geen problemen mee!
Ze zouden tussen 8 en 10 komen, dus nog 1.5 uur te gaan :)

Ik laat het nog weten verder!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Ik ben sinds kort bezig met een overstap naar TweakDSL en daar staat op de site het volgende

Aanvragen
Incomplete aanvragen worden niet in behandeling genomen. Levering op een aansluiting zonder KPN is mogelijk, maar brengt extra kosten met zich mee: Eenmalig kaal koper (new line service) en daarna maandelijks € 9,40 op de normale abonnementskosten. Bij afname van een modem behoort ook het modempakket. Op aanvraag is installatie mogelijk door een, door ons erkende, externe monteur. Installatieprijzen staan vast, voor verdere prijzen dien je je te wenden tot de monteur.

Aanvragen Prijs Info
new line service € 110,- eenmalige kosten

Mischien dat je dan voor 110 euro voorzien wordt van een lijn.? Je hebt dan gelijk ook kpn niet meer nodig want het is een lijn zonder line sharing met alleen ADSL via BBNED of BabyXL

Hmm volgens mij had ik wat reacties gemist door een of andere vage cach achterstand 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door raymonvdm op 27-10-2006 09:46 ]

• bjck
raymonvdm schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 09:44:
Ik ben sinds kort bezig met een overstap naar TweakDSL en daar staat op de site het volgende

Aanvragen
Incomplete aanvragen worden niet in behandeling genomen. Levering op een aansluiting zonder KPN is mogelijk, maar brengt extra kosten met zich mee: Eenmalig kaal koper (new line service) en daarna maandelijks € 9,40 op de normale abonnementskosten. Bij afname van een modem behoort ook het modempakket. Op aanvraag is installatie mogelijk door een, door ons erkende, externe monteur. Installatieprijzen staan vast, voor verdere prijzen dien je je te wenden tot de monteur.

Aanvragen Prijs Info
new line service € 110,- eenmalige kosten

Mischien dat je dan voor 110 euro voorzien wordt van een lijn.? Je hebt dan gelijk ook kpn niet meer nodig want het is een lijn zonder line sharing met alleen ADSL via BBNED of BabyXL

Hmm volgens mij had ik wat reacties gemist door een of andere vage cach achterstand 8)7
Die €110 is als er al een kabel/aderpaar ligt en je dus een ISRA punt hebt.

• Byte_Me
  • Laatst online: 04-02 13:54
mistaoutlaw schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 08:32:
ja, ik heb dus inderdaad een belbudget abo aangevraagd.

Gisteren is er een monteur langs geweest, maar dan niet van KPN zelf. Het was een monteur van het bedrijf dat de kabel moet aanleggen. Hij was eerst in de veronderstelling dat de aannemer aansprakelijk gesteld kon worden, maar nadat ik duidelijk had gemaakt dat dit niet zo is, ging hij even bellen.
Hele aardige kerel, hij zette zn telefoon ook gewoon op speaker zodat ik mee kon luisteren. Degene aan de lijn zei eerst dat het dan kosten koper zou worden, maar nadat de monteur mn verhaal had verteld en wat omwegen kon mijn huis toch als nieuwbouw gezien worden. In dat geval kon het blijkbaar wel. In hun systeem stond namelijk nog dat er een kabel moest zijn, dus zouden de kosten op mij verhaald moeten worden.
Helaas was de monteur er pas rond 4 uur en was het te veel werk om gisteren nog te doen. Daarom heeft hij gebeld en komen ze vrijdag (vandaag dus) terug met een groepje mensen. Ze gaan namelijk de straat open breken (althans, alleen het stuk dat nodig is, aan de hand van tekeningen waarop de kabels staan).
De monteur die er gisteren was zei dat ze er voor zouden zorgen dat alles tot aan het isra punt gemaakt gaat worden, de rest moet ik zelf doen. Nou, daar heb ik geen problemen mee!
Ze zouden tussen 8 en 10 komen, dus nog 1.5 uur te gaan :)

Ik laat het nog weten verder!
beetje laat, maar was umts geen optie?

• mistaoutlaw
Nou, hier het vervolg van mijn vorige post:

Er is die dag een monteur van KPN zelf langs geweest. Hij kwam kijken en na 5 minuten vertelde hij me dat het niet kon.....!!!!!!
Dus ik begon dit keer maar moeilijk te doen, hiervoor was ik gewoon netjes geweest. Dat het al de zoveelste keer was dat ze kwamen zonder iets uit te voeren.
Hij zei me dat hij niks kon doen en dat hij dingen uit moest zoeken ofzo.
Dus ik vroeg aan hem of dat die dag nog kon. Hij zei dat heel misschien de volgende week zou kunnen. Daar was ik het uiteraard niet mee eens. Ik zei dat hij maar naar zijn baas moest gaan om het te regelen. Hij zegde toe dat hij dat zou doen. Ik vroeg hem mij die dag nog te bellen.

IK WERD ALLEEN NOOIT GEBELD!!!

Als ik er aan denk word ik weer kwaad, lol |:(

Dus ik belde dinsdag naar KPN met de brief van de monteur erbij etc. Bleek dat er niks bij ze bekend was. Ik moest maar wachten op antwoord.... |:(

Vorige week donderdag was mijn vriendin ziek en bleef dus thuis. Werd er ineens aangebeld 's ochtends om half 9 door KPN. Dat ze de lijn even kwamen aanleggen.
Ze zijn een half uur bezig geweest.

Nou ik ben blij dat die lijn er eindelijk ligt... maar serieus... als ik bij KPN zou gaan werken zou ik wel weten wat ik zou veranderen om meer geld te verdienen. Ipv dat die monteurs 6x nutteloos langs komen kunnen ze beter 1x goed kijken en de 2e x meteen gaan werken. Scheelt ze 4x uurloon voor niks doen! En wat nou als mn vriendin niet ziek thuis was? Dan hadden ze mooi voor een deur gestaan.

Ok... rustig... ik koel weer af.. ik ben allang blij dat de lijn er ligt.. gratis :)

Bedankt voor jullie replies! slotjeeeeeeeee

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

stuur dit topic voor de gein eens naar baas@kpn.nl , heeft ie weer iets om te bezuinigen :D

Sjongejonge wat een incompetente organisatie weer zeg :9
Je snapt niet dat ze het vandaag de dag nog voor elkaar krijgen om zo inefficiënt te werken, maar op de een of andere manier krijgen ze het dus toch voor elkaar...

Maar TS, je zegt dat die lijn er nu gratis ligt, maar je hebt nu wel een KPN telefoonabonnement waar je een jaar aan vast zit, of niet? As in, dat wilde je eerst toch ook helemaal niet? Dus dan ben je als nog 12 maanden x bedrag X kwijt...

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• djidee
  • Laatst online: 08-02 01:53

djidee

Mr. Slungel

Wacht je eerste telefoonrekening maar even af, gezien je ervaringen :+

Maar mooi dat hij er eindelijk ligt, en nou, hop: Adsl erop trappen

"Mekker, blaat"

• mistaoutlaw
Ja inderdaad.... ik zit wel vast aan kpn belbudget! zucht. 12 * 9,60 of iets in die richting, toch nog 120 euro.
Had daar helemaal geen behoefte aan.. mn vriendin en ik hebben allebei een mobiel abonnement, dus een vaste telefoon was helemaal niet nodig.
Ach ja, kunnen de ouwe lui ons tenminste goedkoper bellen :)

Maar ik vind het niet raar dat je een kpn abo moet nemen voordat ze die lijn gratis aanleggen.

Heb al Orange ADSL family aangevraagd (alleen internet :P), hopelijk hebben zij hun zaken wat beter op orde :D hehe

Het is toch super inefficient hoe KPN hun zaken regelen... als ik een bedrijf heb waarmee ik mijn monteurs 4x moet betalen voordat ze het de 5e keer gedaan krijgen, dan zou ik toch echt aan andere medewerkers gaan denken of een manier om ze beter te controleren, gewoon een tip hoor O-)

• djidee
  • Laatst online: 08-02 01:53

djidee

Mr. Slungel

Doel meer op dat je straks op je nota niet alsnog een monteur of aanleg is/ra krijgt >:) Na dit topic kun je alles verwachten. Maar goed. Dat is dan wel weer middels een klacht/bellen op te lossen. Niet alles loopt altijd even goed. Dat kun je hebben, maar in de gevallen die ik ken, word alles meestal keurig afgehandeld (kosten vergoed etc)

"Mekker, blaat"

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:30

TheVMaster

Moderator WOS
bartsidee schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 22:10:
De aanlsuitkosten van 47,96 zijn volgens mij alleen als er al een fysieke kabel ligt. Dus ik denk dat je er niet helemaal onderuit zal komen. Op zich vind ik de ik de kosten nog niet eens zo heel erg extreem, er moet namelijk een monteur komen en deze is wel een ochtendje bezig om een kabel in te graven en deze aan te sluiten.

Aangezien het bij jou om een renovatie gaat is het waarschijnlijk dat de vorige bewonner geen telefoonaansluiting had en bij de buren dit toevallig wel het geval was.

Hier in iedergeval een link om je aan te sluiten, (staat alleen hier niks over kosten vermeld zo ver ik kon zien)
Ik heb ooit een keer een 2e lijn laten aanleggen. Er moest toen ook gegraven worden, maar dit kostte gewoon 47 euro ofzo en geen cent meer.

• slaay
  • Laatst online: 08-02 21:14

slaay

Natuurbeleven.com

Er staat ook bij het aanvragen van een nieuwe lijn op kpn.com bij het laatste overzicht voordat je de bestelling daadwerkelijk kunt versturen:
Entreekosten € 47,55

Dich bis echt unne foëzen haas

• mistaoutlaw
Ja inderdaad... het is nog even afwachten op de factuur....

De eerste keer werd mij verteld dat het rond de 300 euro zou kosten (dat was dus in februari 2006).
De monteur die er vorige week donderdag was zei dat het zelfs nog meer dan dat zou kosten als ik het zelf zou doen, maar hij was degene die geregeld had dat het zonder kosten kon.

Als ze me hier geld voor vragen dan heb ik het opgenomen telefoongesprek nog en ook de naam van de monteur die zei dat het kosteloos aangelegd zou worden.

BTW: de kosten van het bellen van de 0900 nummer lopen in de riching van de 70 euro!!!! dat mag ook opgeteld worden bij dat belbudget abo als som van wat deze lijn me gekost heeft/gaat kosten.

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-01 15:50
mistaoutlaw schreef op woensdag 08 november 2006 @ 13:35:
Ja inderdaad... het is nog even afwachten op de factuur....
Inleiding: Ik had hetzelfde probleem. Invoerkabel was kwijt dus moest opnieuw ingebracht worden en een nieuw ISRA punt moest worden aangelegd. Dat was door de monteur van de onderaannemer van KPN, Ravesteijn, zo gebeurd, alleen het zover krijgen dat KPN de opdracht daartoe gaf heeft mij ook wat telefoontjes gekost.

Mijn telefoonkosten vielen wel mee, als je gelijk een belbudget afsluit en na 10 werkdagen eenmaal een "opgeleverde" lijn hebt kan je de gratis storingslijn bellen.

Sinds vandaag staat de telefoonrekening online. Ziehier de schade (exclusief BTW):

Afbeeldingslocatie: http://anansi.tweakdsl.nl/kpn-invoerkabel-exclbtw.png

Totaal inclusief ruim 4 maanden abbo mag ik dus 450,62 euro betalen :/
Pagina: 1