Toon posts:

amd 64 3000+

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, hoi,

Aangezien, ik ook met het overklokken begin wil ik graag eerst wat weten.
Mn kloksnelheid is nu 1.98 Ghz. Nu is mijn vraag, valt hier nog wat uit te persen wat snelheid betreft. Ik heb de fsb op 220 staan, hoger durfde ik nog niet, omdat ik niet echt iets snap van die bios. Anyways dit zijn mn specs:

My system specs:

amd Athlon 64 bit processor 3000+
Mobo: Gigabye K8 Triton, GA-K8NSC-939
1 GB ram
ati radeon 9800 pro

Het schijnt dat je ook iets met je geheugen kan doen, het sneller laten lopen ofzo ? Snap dat nog niet helemaal, dus als iemand me hiermee zou willen helpen graag

Thanks alvast,

NightWing

• Little Bear
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zucht: lees eerst de FAQ eens even door en welkom op got

Life is simple, make choices, don't look back...

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06-2025

Gamo

Research Before You Buy

stop metèèn met overclocken totdat je een idee hebt waar je op moet gaan letten, doe je het niet voor jezelf doe het dan voor mij :'(

Frequently Asked Questions T&C

[ Voor 19% gewijzigd door Gamo op 12-10-2006 15:24 ]

• .Tom
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 31-01 14:00

• CodeConnected
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-11-2025
volgensmij ben jij de eerste die in DOA wat vraagt wat je echt OVERAL op het Internet kan vinde

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb de "guides"doorgelezen, maar het gaat mij om mijn bios.
, ik snap niet zo goed waar ik zijn moet bij de multiplier, en de htt etc. De fbs kan ik wel vinden, en aangezien de guides over andere moederborden gaan. Kom ik hier niet echt echt. Wel jammer dat ik meteen een zooi van flames over me heen krijg :( Had het misschien iets anders moeten uitleggen.:)

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2006 16:25 ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-01 00:03
Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 16:24:
Beste mensen,

Ik heb de "guides"doorgelezen, maar het gaat mij om mijn bios.
, ik snap niet zo goed waar ik zijn moet bij de multiplier, en de htt etc. De fbs kan ik wel vinden, en aangezien de guides over andere moederborden gaan. Kom ik hier niet echt echt. Wel jammer dat ik meteen een zooi van flames over me heen krijg :( Had het misschien iets anders moeten uitleggen.:)
eh dan heb je dus NIET de 'guides' doorgelezen, want dan had je geweten dat Athlon cpu's niet overclockbaar zijn met een FSB, maar met de HTT, en dan had je ook wel geweten dat de HTT * Multiplier je cpu snelheid is ;) Let maar niet op alle flames, maar ga gewoon eens iets meer lezen voor je zulke vragen stelt :)

• Razer86
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-10-2025

Razer86

Hmm....

Ga eens naar Tweaking en Cooling algemeen , voor de beginnende tweaker bedoelt.

[ Voor 29% gewijzigd door Razer86 op 12-10-2006 16:30 ]

SystemSpecs - D2 LOD *Razernl

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
leonpwner1 schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 16:27:
[...]

eh dan heb je dus NIET de 'guides' doorgelezen, want dan had je geweten dat Athlon cpu's niet overclockbaar zijn met een FSB, maar met de HTT, en dan had je ook wel geweten dat de HTT * Multiplier je cpu snelheid is ;) Let maar niet op alle flames, maar ga gewoon eens iets meer lezen voor je zulke vragen stelt :)
Ik kan best begrijpen dat een newby het niet gelijk door heeft. Vroegere modellen konden wel door de FSB op te krikken overgeclockt worden. Geheugensnelheid liep dan meestal ook op, of je moest de geheugen devider weer aanpassen

• Avalaxy
ToFast schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 16:31:
[...]

Ik kan best begrijpen dat een newby het niet gelijk door heeft. Vroegere modellen konden wel door de FSB op te krikken overgeclockt worden. Geheugensnelheid liep dan meestal ook op, of je moest de geheugen devider weer aanpassen
dat is nu nog :) Alleen valt er niets meer over te clocken via FSB. Maar als jij de HTT op 220 zet ipv 200 default, dan gaat alsnog de snelheid van je geheugen omhoog, en moet je deze lager zetten dmv de Memory Divider.

Verwijderd

Topicstarter
ToFast schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 16:31:
[...]

Idd, ik ben nog van de zgn old school generatie, en totaat niet bekend met de wat nieuwere boards. Maar goed, we gaan es kijken. Bedankt voor de reactie :)

• Avalaxy
korte uitleg van mij:

je clockt dus over door de HTT hoger te zetten (deze loopt standaard op 200 mhz). De HTT * multiplier (10x als ik me niet vergis, voor een 3000+), is dus je uiteindelijke snelheid (2000mHz). Je hebt er mischien wel 400 mHz geheugen in zitten, wat niet kan draaien op bijvoorbeeld 450 mHz, dus zet je je geheugen een beetje lager (333 mHz, en dat gaat met je Memory Divider), zodat die snelheid weer gecompenseerd wordt door je overclock. Dan heb je nog een HTT Multiplier, welke je in kunt stellen op 1x, 2x, 3x, 4x of 5x. Deze zou ik op 4x zetten, omdat de max 1000 mHz is. Die snelheid bereken je door de HTT Multiplier * HTT te doen (stel: 4x * 220 = 880 mHz, en 880 mHz zit nog onder de 1000 mHz, en is dus goed). Ik ben vast nog een hoop vergeten, maar dat staat in de FAQs :)

edit: VCore vergeten :) Dat is gewoon hoeveel Volt er op je cpu staat te staan (zucht, droge zin zeg 8)7 ). Dit kun je gewoon op de default laten staan (1.35V ofzo), want dat hoef je pas te veranderen bij overclocks hoger dan 300 mHz ofzo (gewoon tot je pc niet meer boot dus :)) afaik.

[ Voor 17% gewijzigd door Avalaxy op 12-10-2006 16:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mijn mobo heeft een zgn M.I.T. menu, dat is nu bij mij het probleem. Kom er niet echt wijs uit zo, weet alleen de htt te vinden, de rest kom ik nog niet helemaal uit. Heeft iemand toevallig ook hetzelfde type mobo als mij ? :/

• Avalaxy
maak eens een foto van je BIOS. Bij mij kan ik alles vinden onder CPU Configuration ( > DRAM Configuration) en JumperFree nogwat (zoiets hoor). Je moet gewoon alle menu'tje eens aflopen, het kan best op een plek staan waar je het niet verwacht, en bovendien kan het ook een andere naam hebben (HTT Multiplier staat ook onder een andere naam in mijn BIOS). Dus gewoon even naar alles values kijken (wat kun je instellen, hoeveel keer, hoeveel mhz, etc.), en dan kun je er wel redelijk uit komen denk ik zo.

Verwijderd

Topicstarter
heb je aan msn toegevoegd. Dat praat wat beter :) Thanks alvast

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Tsja.. dit is toch wel iets wat je zoals je uit de reacties kan begrijpen zelf kan uitzoeken door middel van de FAQ en wat standaard zoekopdrachten...

Ik wil je aanraden om dat ook te gebruiken.

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.