[asp/php]login op asp doorlinken naar php

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:08
Ik ben bezig met een project waarbij we een gedeelte voor een klant van ons moeten maken dat in hun intranet applicatie komt te hangen.

Er wordt in hun intranet applicatie gebruik gemaakt van asp op een windows iis server.

Nu is ons deel van de applicatie een php applicatie die eigenlijk compleet los staat van hun applicatie.

Onze applicatie gaat gebruik maken van de zelfde iis server waar we php op gaan installeren ism een mysql database op diezelfde server.

Het enige probleem waar ik nu tegen aanloop is dat het eigenlijk gewenst is om niet meer in te loggen op ons gedeelte van de webapplicatie omdat er in het asp gedeelte al wordt ingelogd.

Ik ben al een tijdje aan het bedenken hoe ik de inlog gegevens op een veilige/goede manier kan doorsturen of er voor kan zorgen dat onze pagina alleen geopend kan worden als er op de andere site is ingelogd maar ik zit hierbij op een dood spoor. Iemand die hier een oplossing voor heeft of kan bedenken?

ik denk niet dat het mogelijk is om sessie gegevens door te sturen of iets dergelijks of wel?

[ Voor 4% gewijzigd door Crysania op 12-10-2006 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sQuarecoW
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 18:07
wellicht iets met cookies? Of anders een bestand in een dir die buiten de wwwroot valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dit is geheel afhankelijk van hoe het inloggen bij de asp pagina's is geimplementeerd en de manier waarop sessies opgeslagen worden, danwel de mogelijkheid om zelf een sessiehandler te implementeren. Mocht de asp pagina daadwerkelijk cookies gebruiken dan moet je ook nog opletten dat de cookies voor beide applicaties beschikbaar zijn.

Waarom bouw je die nieuwe applicatie trouwens in php als er blijkbaar al een complete asp infrastructuur ligt?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:08
Janoz schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 14:47:

Waarom bouw je die nieuwe applicatie trouwens in php als er blijkbaar al een complete asp infrastructuur ligt?
tsja ik had het liever ook in 1 programmeer taal gezien maar dit valt buiten mijn beslissingsgebied.

onze applicatie werkt eigenlijk als een black box en valt compleet buiten hun eigen applicatie.

ik heb de sources van de bestaande applicatie gezien en er wordt daar gebruik gemaakt van een sessie object met daarin de gebruikers informatie.

Is het mogelijk om asp sessie objecten uit te lezen in php?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-09 23:58

TeeDee

CQB 241

THE_CR0SS schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 14:51:
[...]
Is het mogelijk om asp sessie objecten uit te lezen in php?
Voor zover ik weet niet.

Je zou logingegevens met een 2-way encryptie mee kunnen geven van de ene naar de andere applicatie via de querystring of iets dergelijks.

Anders ben je volgens mij op cookies aangewezen, maar zoals Janoz al zegt:
Mocht de asp pagina daadwerkelijk cookies gebruiken dan moet je ook nog opletten dat de cookies voor beide applicaties beschikbaar zijn.

[ Voor 47% gewijzigd door TeeDee op 12-10-2006 16:53 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skabouter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 08:55

skabouter

Skabouter

sla de inhoud van het sessie object op in de db en lees ze uit mbv PHP?

[ Dislect ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:18
Anders gewoon een HTML form maken dat doorstuurt

je hebt die login natuurlijk nodig in andere app, gaat dus niet werken

[ Voor 45% gewijzigd door simon op 12-10-2006 16:58 ]

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-09 23:58

TeeDee

CQB 241

skabouter schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 16:54:
sla de inhoud van het sessie object op in de db en lees ze uit mbv PHP?
Ja, en hoe wil je die uitlezen dan?
Pseudo
asp:
code:
1
insert session_contents into t_Session

php:
code:
1
select session_contents from t_Session where session_id=

Waar haal je die laatste session_id dan vandaan?
Meegeven via de Querystring ofzo? Lekker handig te hijacken. (nb. encrypted gedoe daargelaten natuurlijk)

Edit:
Als het alleen om triviale login informatie gaat dan zou dit imo al voldoende zijn om mee te geven in de querystring string:

code:
1
sha512(username:password:logindatetime) // kan elke 'encryption' techniek zijn, wel 2-way natuurlijk.

[ Voor 24% gewijzigd door TeeDee op 12-10-2006 17:05 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

Zoek eens op google op "single sign on php asp" (oid). Misschien dat je daar nog ideeën kan opdoen.

Today's subliminal thought is:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mischa_NL
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-02-2023
implementeer een eigen sessiesysteem met cookies en sessions.
Dit sla je op in 1 tabel in je db (sessietabel)
hierin sla je na het inloggen een sessie_id op. deze id zet je ook in een cookie...
Zorg dat deze cookie op alle plekken beschikbaar is waar je ingelogd moet zijn, of doe dmv een redirect oid ervoor zorgen dat je de cookie ook op de andere plek hebt.
Opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sQuarecoW
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 18:07
een cookie staat toch op de client, en is door zowel asp als php gewoon uit te lezen?
Pagina: 1