Ik heb hier een Moederbord (MSI MS-7093) met een AMD processor (athlon 3500+) waar ik een Artic Freezer 64 Cooler op wil zetten. Nou zit er echter helemaal geen retention plate meer op het moederbord welke ik wel nodig heb voor het monteren van de koeler. Heeft iemand een idee hoe ik aan zo'n losse retention plate kom?
Als je het niet zeker weet kun je de winkel waar je hem wilt kopen ff mailen of gewoon gaan kijken.
Je kunt natuurlijk ook een andere koeler nemen als er geen backplate bij zit. Bijv zalman, bij mijn 7000B AlCu zat een aparte backplate.
Je kunt natuurlijk ook een andere koeler nemen als er geen backplate bij zit. Bijv zalman, bij mijn 7000B AlCu zat een aparte backplate.
Ik heb die cooler al gekocht en het moederbord heb ik 2de hands. Overigens staat op de Zalman site dat mijn moederbord niet compatibel is met die Zalman cooler anders had ik die wel gekocht. Bij mijn artic cooler zit geen back plate en de winkel waar ik hem gekocht hebt heeft ook geen losse back plate liggen. Ik heb een mail gestuurd naar MSI en ik zal nog naar een andere winkel gaan om te kijken of zij mij willen/kunnen helpen.
Weinig geluk tot nu toe. Geen reactie van MSI. Enkele winkels geprobeerd maar geen succes. Is er hier niet een tweaker die de back plate uit z'n moederbord gehaald heeft om een koeler zonder of met eigen backplate te plaatsen en deze nog ergens heeft liggen?
Dit weekend erg verrast toen ik in mijn brievenbus een envelop van MSI kreeg met een niewue retention frame. Erg nette service van MSI. Zie je niet vaak meer tegenwoordeig. Kortom mijn probleem is opgelost
Anoniem: 186779
het kan op zich wel hoor geen backplate voor je cooler.
Heb het zelf ook gedaan met mn 754 amd 64 3200 zag dat er ook geen backplate bijzat
toen ik de cpu er op wou doen.. gewoon ding er op geplakt kast op zn zij en draaien maar
nooit probleem mee gehad.
Heb het zelf ook gedaan met mn 754 amd 64 3200 zag dat er ook geen backplate bijzat
toen ik de cpu er op wou doen.. gewoon ding er op geplakt kast op zn zij en draaien maar
nooit probleem mee gehad.
offtopic:
Heb je de koeler serieus alleen vastgeplakt met koelpasta en geen haakjes of schroeven gebruikt?
Rampscenario:
De koelpasta wordt warm en je koeler laat helaas los. Krak je nieuwe videokaartje doormidden, cpu doorgebrand. Kortom weer een nieuwe pc.
Heb je de koeler serieus alleen vastgeplakt met koelpasta en geen haakjes of schroeven gebruikt?
Rampscenario:
De koelpasta wordt warm en je koeler laat helaas los. Krak je nieuwe videokaartje doormidden, cpu doorgebrand. Kortom weer een nieuwe pc.
Dat is hele nette service van MSI. Gratis een backplate toesturen.
Pagina: 1