Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Met 1 stroomkabel 2 circuits seperaat aansturen.

Pagina: 1
Acties:

• MadMod
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-11 13:27
Misschien een beetje lastige omschrijving in de topictitel maar het zit als volgt:

In mijn auto zit een alarm. Dit alarm heeft één stroomkabel met signaal om de knipperlichten aan te sturen. +12v

Mijn auto heeft twee gescheiden circuits voor de knipperlichten, voor links, en voor rechts. Als ik de stroomkabel splits naar de twee circuits werkt het wel goed, ze knipperen netjes als ik de auto open of sluit. Alleen werkt mijn richtingaanwijzer niet meer (Logisch, want er zit een verbinding tussen waardoor knipperlicht naar links resulteerd in links en rechts. Andersom hetzelfde verhaal)

Hebben jullie een idee hoe ik deze kabel kan splitsen, maar dat ze niet met elkaar verbonden zijn?

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11 12:42
diodes ertussen

Links |---|<|--- aansturing alarm ---|>|---| rechts

of:

Kun je niet je alarmlichten schakelaar ervoor gebruiken? Ik neem hier tenminste aan dat deze ook met 1 draad het geheel schakelt

[ Voor 48% gewijzigd door Steefph op 12-10-2006 14:27 ]

Alles is terug te redeneren naar 4

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Volgens mij wil je niet beide circuits apart aansturen maar het alarmlicht relais. Als je dat aanstuurt worden vanzelf beide knipperlicht circuits aangestuurd net zoals dat zou gebeuren als je de rode alarmlichtenknop indrukt. Je moet dus volgens mij op een andere plek de oplossing zoeken. Niet direct bij de richtingaanwijzer circuits.

Zou je het *toch* willen dan kun je met dioden die je opneemt in de draad vanaf je alarm ervoor zorgen dat er geen stroom kan lopen tussen beide knipperlicht circuits.

• MadMod
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-11 13:27
Steef1983 schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 14:22:
diodes ertussen

Links |---|<|--- aansturing alarm ---|>|---| rechts

of:

Kun je niet je alarmlichten schakelaar ervoor gebruiken? Ik neem hier tenminste aan dat deze ook met 1 draad het geheel schakelt
Wat voor een diodes? Zijn daar nog verschillende soorten in? (sorry, ben noep op dat gebied) Hoe sluit je zoiets aan?

Verder schakeld mijn alarmlichtschakelaar de twee circuits dus dat gaat ook niet op vrees ik...

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:33
MadMod schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 14:31:
[...]Wat voor een diodes? Zijn daar nog verschillende soorten in? (sorry, ben noep op dat gebied) Hoe sluit je zoiets aan?

Verder schakeld mijn alarmlichtschakelaar de twee circuits dus dat gaat ook niet op vrees ik...
2 diode's die geschikt zijn voor de spanning (12V dus) en voor de benodigde stroom. De stroom bepaal je vanuit het vermogen, als je 2 knipperlichten aan een kant hebt die elk 15W zijn, moet je in totaal 30W leveren door een diode. Aangezien het vermogen = spanning * stroom, kan je berekenen dat de nodige stroom dan 2.5A is, dan zou je 2x een diode van 12V/2.5A (hoger mag altijd) nodig hebben.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.