Ik heb in Powerpoint een hele keuzeboom gemaakt waardoor mensen uiteindelijk bij een bepaald tarief uitkomen. Nu moeten ze dat tarief vermenigvuldigen met een onbekend aantal stuks. Het liefst zou ik dat dus in Excel willen doen en dan een beetje mooi opmaken. Maar hoe krijg ik dat in Powerpoint? En zie hier nog andere oplossingen voor?
Gewoon in excel uitrekenen.
Je kan grafieken / sheets van excel gewoon importeren in powerpoint.
Niet zo'n probleem toch ?
In Powerpoint : Insert --> Object --> Excel worksheet / Excel Chart
Je kan grafieken / sheets van excel gewoon importeren in powerpoint.
Niet zo'n probleem toch ?
In Powerpoint : Insert --> Object --> Excel worksheet / Excel Chart
[ Voor 21% gewijzigd door chrisstructor op 13-10-2006 19:49 ]
There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't
Klopt, maar het probleem is dat de gebruiker van de presentatie ook "live" berekeningen moet kunnen maken in de presentatie... En dat kan op deze manier volgens mij niet...
Stukje VBA code achter je powerpoint slide die vervolgens je resultaat teruggeeft in een textarea? Geen ervaring met VBA in Powerpoint, maar zou moeten kunnen lijkt me.
Ik ben wat dat betreft echt een VBA noob, iemand een voorzetje?
Verwijderd
kleine tutorial.
begin een nieuwe presentatie met een volledig blanco slide (vooraf bestaande tekstvakken enz. allemaal wissen).
voeg een tabel (2x2) in.
menu:beeld->werkbalken->werkset besturingselementen aanzetten.
voeg een tekstvak (textbox) en een opdrachtknop (commandbutton) in. noem deze (rechtsklikken op het element->eigenschappen->name) resp. txtBewerking & cmdBerekening.
om de code in te voeren:nogmaals rechtsklikken op 1 van de elementen en dan programma code weergeven kiezen. wis alles wat er staat en voeg het volgende in :
begin een nieuwe presentatie met een volledig blanco slide (vooraf bestaande tekstvakken enz. allemaal wissen).
voeg een tabel (2x2) in.
menu:beeld->werkbalken->werkset besturingselementen aanzetten.
voeg een tekstvak (textbox) en een opdrachtknop (commandbutton) in. noem deze (rechtsklikken op het element->eigenschappen->name) resp. txtBewerking & cmdBerekening.
om de code in te voeren:nogmaals rechtsklikken op 1 van de elementen en dan programma code weergeven kiezen. wis alles wat er staat en voeg het volgende in :
Visual Basic:
ga terug naar je slide en dan F5. voeg bv. volgende tekst in: 5+6+7+8 en druk op de berekeningsknop.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| Option Explicit Private Sub cmdBerekenen_Click() Dim Kolom As Integer Dim Rij As Integer Dim Totaal As Double Dim Getal As Variant Rij = 1 Kolom = 1 For Each Getal In Split(txtBewerking.Text, "+") Me.Shapes(1).Table.Cell(Rij, Kolom).Shape.TextFrame.TextRange.Text = Getal Totaal = (Totaal + Getal) If Kolom = 2 Then Rij = (Rij + 1) Kolom = 0 End If Kolom = Kolom + 1 Next MsgBox Totaal End Sub |
Pagina: 1