WiMAX is voor grote netwerken over grote afstanden. Wifi is voor korte afstanden zoals LAN's.
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Waarom hebben we nog kabels in de grond terwijl we al lang satellieten in de lucht hebben hangen?
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Wat heb je zelf bedacht, onderzocht enz enz? 
Maw: met regels een vraag dumpen lijkt me niet echt de bedoeling... geef dan tenminste een aantal achtergrond artikelen of meningen van onderzoekers enz...
Maw: met regels een vraag dumpen lijkt me niet echt de bedoeling... geef dan tenminste een aantal achtergrond artikelen of meningen van onderzoekers enz...
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
WiMax is voor ISP's, telecombedrijven,... om draadloos Internet aan te bieden. En WiFi is voor draadloze lans. We gaan toch niet ADSL of coax tussen onze computers aanleggen? UTP voor lans.
Dus WiMAX is niet inzetbaar voor een thuisnetwerk? 
Waarom zegt men dan dat het de opvolger is van WIFI?
[ Voor 81% gewijzigd door Conroe op 12-10-2006 14:13 ]
Ik weet niet waar jij dat hebt gelezen, maar da's dus niet zo.r00t schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 14:09:
Dus WiMAX is niet inzetbaar voor een thuisnetwerk?![]()
WiFi zal altijd (tenminste, niet vervangen door WiMAX) blijven bestaan voor thuisgebruik.
WiMAX wordt een soort landelijk WiFi netwerk, zoiets als UMTS.
http://en.wikipedia.org/wiki/Wimaxr00t schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 14:09:
Dus WiMAX is niet inzetbaar voor een thuisnetwerk?![]()
http://en.wikipedia.org/wiki/Wifi
Veel lees plezier en tot ziens maar weer.
WiFi blijft WiFi en de volgende versie komt eraan.
Persoonlijk zie ik meer in Powerline op >100mbit. Gewoon alle computers, routers, server, CE-apparaten met een stekker eraan een ingebouwde Powerline interface. Hopelijk is dat ook stabieler dan wifi.rapture schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 14:19:
WiFi blijft WiFi en de volgende versie komt eraan.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Ik zie eerder CAT5e tegen mijn muren en gigabit-apparatuur.Exirion schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 14:26:
Persoonlijk zie ik meer in Powerline op >100mbit. Gewoon alle computers, routers, server, CE-apparaten met een stekker eraan een ingebouwde Powerline interface. Hopelijk is dat ook stabieler dan wifi.
dat stoort je hele 230 v netwerk in je huis, mijn wasmachine + boxen zijn kapot gegaan omdat de buurman het zo nodig vond om deze rommel aan te schaffen, heb meteen een echt netwerk bij hem aangelegt, powerline maakt meer kapot dan je lief is.Exirion schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 14:26:
[...]
Persoonlijk zie ik meer in Powerline op >100mbit. Gewoon alle computers, routers, server, CE-apparaten met een stekker eraan een ingebouwde Powerline interface. Hopelijk is dat ook stabieler dan wifi.
Coding 4 Fun!
Vind je het erg als ik daar niks van geloof? Er is namelijk geen enkele technische verklaring voor. Apparaten gaan kapot door overspanning en niet door interferentie van hoogfrequent signalen op het stopcontact.Vincenz0 schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 14:29:
mijn wasmachine + boxen zijn kapot gegaan omdat de buurman het zo nodig vond om deze rommel aan te schaffen
heb goede contacten met deze buurman + had garantie op de spullen ;-)Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 14:31:
moet je buurman in dit geval nou ook bijvoorbeeld de kapotte hardware vergoeden?
maar die powerline creeert mega veel storing op je 230v somige apparaten kunnen dit echt niet hebben. ander nadeel, het is een soort oud coax netwerk. veel systemen is veel collisions etc. en natuurlijk nooit full duplex.
Coding 4 Fun!
Inderdaad. Ik geloof er ook echt helemaal niets van. Daarbij kwam de oorzaak ook nog van een huis verderExirion schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 14:32:
[...]
Vind je het erg als ik daar niks van geloof? Er is namelijk geen enkele technische verklaring voor. Apparaten gaan kapot door overspanning en niet door interferentie van hoogfrequent signalen op het stopcontact.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
we gaan een beetje erg offtopic.
wimax is een manier om een soort UMTS netwerk te maken, dus mobiel internet overal, het is niet bedoelt voor je home lan.
voor home lan is er de nieuwe WIFI N standaard.
die beid 3 keer zoveel bereik en snelheid.
wimax is een manier om een soort UMTS netwerk te maken, dus mobiel internet overal, het is niet bedoelt voor je home lan.
voor home lan is er de nieuwe WIFI N standaard.
die beid 3 keer zoveel bereik en snelheid.
Coding 4 Fun!
Pagina: 1