Ervaringen MS office op apple notebook?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.220 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192691

Topicstarter
Wat zijn de ervaringen met het gebruik van MS office op een apple.

Ik overweeg een notebook te kopen voor zakelijk gebruik en prive. Prive heeft apple de voorkeur vanwege muziek, foto's etc. Maar voor werk moet ik excel en word feiloos kunnen gebruiken (dus niet de hele tijd teksten moeten aanpassen aan stijl etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81539

Je hebt toch gewoon office voor de mac, dit werkt dus net zoals de windows versie. Bestanden werken op beide tis gewoon het zelfde programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49627

..nevermind...

[ Voor 94% gewijzigd door Anoniem: 49627 op 12-10-2006 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165438

Het beste wat je kunt doen is naar een Mac winkel gaan en daar Office for Mac eens bekijken. Mooiste is als je een eigen document zou kunnen bekijken (word, powerpoint & excel)

Ik vind het prima werken. Zelf zet in de beeldinstellingen op de Mac wel altijd op 150%.. Dat merk je op de pc dan weer als je een bestand gemaild heb naar jezelf bijvoorbeeld.. Voor de rest niks geen verschillen merkbaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

1 gigabyte geheugen is aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02:12
Het gebruik van de vensters is eigenlijk het enige nadeel dat ik kan verzinnen van Office op de Mac. Het document en de werkbalken zijn 2 aparte vensters. Die moet je dus beide sluiten, minimaliseren etc. Klein dingetje, maar ik vind het toch irritant. Dit is eigenlijk iets specifieks van de Mac, niet zozeer van Office.

Daarnaast heb ik nog een minpunt van Office op de Mac: bij het verzenden van een mail naar een niet bestaand mailadres krijg je een foutmelding en wordt het verzenden geannuleerd ipv een mail dat de email onbestelbaar is. Ook dit lijkt iets kleins, maar ik gebruik de Mac op het werk voor mailings naar relaties (+/- 1800 mailadressen). Op de pc verstuur je dan de mail in 5 stukken van ieder 300-400 mails. Je krijgt dan wel een hoop gebouncete mails, maar die delete je in 10 seconden. Bij de Mac krijg je een foutmelding, de mail wordt geannuleerd (geen enkele mail wordt verstuurd). Vervolgens haal je het foute adres eruit en verstuur je hem weer om weer een foutmelding te krijgen. Zo ga je door todat alle niet-bestaande mailadressen eruit zijn. Een mailing die op de pc max 15 min kost, kost op de Mac minstens 2 uur.... (misschien de baas nog maar eens vragen om een andere mail-client).

Oh, nog iets, zelf heb ik het idee dat een Word-document gemaakt op een Mac niet altijd compatible is met een oude Word-versie op de pc. Dit zou eigenlijk niet moeten kunnen, maar heb het toch al regelmatig meegemaakt. Met name ingevoegde afbeeldingen zorgen voor problemen. Tussen de nieuwere versies van Offic op de pc en op de Mac zijn geen problemen.

[ Voor 12% gewijzigd door L.N. op 12-10-2006 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99613

Office voor Mac werkt eigenlijk vrijwel hetzelfde; met uitzondering van het layout van de UI zou je dus geen moeite hebben met Word etc. Pas echter op; als je denkt dat Entourage en Outlook cross-platform compatible zijn kan je nog eens terug komen van een koude kermis. Je kan wel van Entourage exporteren; maar een Outlook PC (*.pst) bestand in Entourage zetten; gaat gewoon niet lukken. Daarvoor zul je een behoorlijke omweg moeten nemen, misschien zelfs wat extra software kopen (3rd party utils die wél de bestanden van *.pst naar iets leesbaars voor Entourage Mac kunnen omzetten). Als je entourage wil gaan gebruiken; pas dus op! Je kan van een behoorlijke ijskast van een kermis terugkomen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-07 10:41

alienfruit

the alien you never expected

Het werkt net zo bagger als Office voor Windows. Verder ook geen onderlinge problemen qua openen van documenten. De production afdeling van de uitgeverij had geen probleem met het inlezen van mijn documenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-07 09:07
werkt redelijk goed. het wordt nog via rosetta gedraait, dus het is wat trager en kost wat meer geheugen dan het zou moeten, maar het is zeker werkbaar totdat er een nieuwe office uitkomt.

als je outlook gewent bent, is entourage ook heel plesant. Van apple mail kreeg ik maar jeuk... wat een onding.
Entourage werkt prima samen met mn exchange server :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-06 19:44
Ik gebruik Office 2004 voor de Mac (gekocht via surfspot) op mijn iBook G4 met 1Gb ram en dat werkt prima. Het werkt wel wat trager dan Office 2003 op mijn PC, maar niet vervelend traag.
En voor de rest, tja, tis Office, het doet wat je ervan verwacht...

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htf99
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:36
Ik heb ook office 2004 besteld via surfspot. Na tien jaar office ervaring ga ik geen tijd steken in een ander pakket.

Overigens zit op my MacBook de office testdrive om uit te proberen. Heb je die niet kun je 'm hier downloaden:
http://www.microsoft.com/...e2004.aspx?pid=office2004

Kun je 'm 30 dagen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-07 23:24

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

waarom zit er eigenlijk geen access in het office pakket voor de mac? Is dat om techinsche redenen of om marketing redenen? Ik vind het namelijk erg jammer dat het er niet in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htf99
Ik baal het meeste van het ontbreken van Outlook:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

htf99 schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 20:05:
hoezo? Entourage doet precies hetzelfde :)

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-06 13:26
domi235 schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 11:36:
[...]

hoezo? Entourage doet precies hetzelfde :)
En Entourage vindt ik nog beter werken ook!

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htf99
Krijg wat :D hehehhe. Bij die versie die ik via surfspot heb gekocht zit ook virtual pc 7 maar die draaide geloof ik niet op intel based macs hè?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
htf99 schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 18:47:
Krijg wat :D hehehhe. Bij die versie die ik via surfspot heb gekocht zit ook virtual pc 7 maar die draaide geloof ik niet op intel based macs hè?
Zie http://www.microsoft.com/mac/default.aspx?pid=macIntelQA, dat draait inderdaad niet, zelfs niet met PowerPC emulatie.

Ikzelf heb een tijdje Word 2004 gebruikt op mijn Macbook (1,83GHz, 2GB RAM). Het draait opzich goed genoeg om goed mee te werken, maar ik ben er niet echt weg van. Je merkt toch duidelijk dat het geemuleerd is. Beter kun je NeoOffice (of OpenOffice.org) draaien. Qua functionaliteit is het absoluut niet slechter dan MS Office en daarbij gebruikt NeoOffice/OO.org het OpenDocument formaat en kan het exporteren naar PDF. Het leuke daarvan is dat je document altijd op ieder systeem gelezen of geedit kan worden: Native voor de (Intel) Mac, de Windows en Linux PC. Met MS Office is dat toch lastiger.
Mocht je persé bij MS Office willen blijven. Gebruik nu lekker Office 2004 en koop volgend jaar Office 2007, deze zal native op Intel Macs werken :)

[ Voor 7% gewijzigd door kamerplant op 13-10-2006 23:13 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
Wanneer zou de nieuwe Office for mac uitkomen? Office 2007, volgend jaar ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151145

LuukNouwen schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 15:24:
Het gebruik van de vensters is eigenlijk het enige nadeel dat ik kan verzinnen van Office op de Mac. Het document en de werkbalken zijn 2 aparte vensters. Die moet je dus beide sluiten, minimaliseren etc. Klein dingetje, maar ik vind het toch irritant. Dit is eigenlijk iets specifieks van de Mac, niet zozeer van Office.
Dat is juist de standaard specificatie van mac programma's die de meeste macgebruikers ook willen. Waarom in godensnaam wil je werkbalken ed beide sluiten? Als het programma uit moet, kan dat ook via de bovenste menubalk en dan stop. Als je op het kruisje boven een worddocument in windows drukt, sluit je immers ook niet het hele programma (daarvoor zou je op het kruisje boven het programma moeten drukken).
Daarnaast heb ik nog een minpunt van Office op de Mac: bij het verzenden van een mail naar een niet bestaand mailadres krijg je een foutmelding en wordt het verzenden geannuleerd ipv een mail dat de email onbestelbaar is. Ook dit lijkt iets kleins, maar ik gebruik de Mac op het werk voor mailings naar relaties (+/- 1800 mailadressen). Op de pc verstuur je dan de mail in 5 stukken van ieder 300-400 mails. Je krijgt dan wel een hoop gebouncete mails, maar die delete je in 10 seconden. Bij de Mac krijg je een foutmelding, de mail wordt geannuleerd (geen enkele mail wordt verstuurd). Vervolgens haal je het foute adres eruit en verstuur je hem weer om weer een foutmelding te krijgen. Zo ga je door todat alle niet-bestaande mailadressen eruit zijn. Een mailing die op de pc max 15 min kost, kost op de Mac minstens 2 uur.... (misschien de baas nog maar eens vragen om een andere mail-client).
Is het gebruik van Entourage daar dan wel geschikt voor of kun je beter een ander programma pakken.
Oh, nog iets, zelf heb ik het idee dat een Word-document gemaakt op een Mac niet altijd compatible is met een oude Word-versie op de pc. Dit zou eigenlijk niet moeten kunnen, maar heb het toch al regelmatig meegemaakt. Met name ingevoegde afbeeldingen zorgen voor problemen. Tussen de nieuwere versies van Offic op de pc en op de Mac zijn geen problemen.
Dat is tussen een nieuwe en oude windows wordversie ook het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-h
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-07 00:22

t-h

htf99 schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 20:05:
why, iCal, Adress Book en Mail (of Entourage voor mail i.c.m. eerder genoemden voor adressen en kalenders) werken veel beter joh. iCal is simpeler dan de ingewikkelde kalender interface die MS nodig acht. Contactpersonen zijn zó makkelijk te beheren in Adress Book en alle informatie wordt door de programma's onderling uitgewisselt. Easy..

.__
nog even een tip tegen die balken die blijven hangen. gebruik Appeltje + H om het programma hidden te maken (alle documenten en balken en whatever)

[ Voor 13% gewijzigd door t-h op 15-10-2006 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain00
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07 13:24
Ik werk al een tijd met Neooffice, dat is een versie van openoffice waar een echte apple interface aanzit,
ik ben nog nooit serieuse compatibiliteitsproblemen tegengekomen met de office bestanden die ik van mijn klanten toegestuurd krijg. Ook deel ik op kantoor excel bestanden met mensen die wel MSoffice gebruiken en dat gaat ook probleemloos.
Neooffice is gratis, dus het is zeker de moeite waard om even naar te kijken voor je een paar honderd euro aan MSoffice besteedt

De nederlandse versie is te krijgen op
http://www.planamesa.com/neojava/nl/index.php

kijk anders op:
http://www.neooffice.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153621

Zonder nu in allerlei overbodige randzaken te treden:

Mac Office voor de Mac is gewoon vele malen beter dan die voor Windows.
is gelikter, werkt soepeler kortom..aanschaffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
Anoniem: 153621 schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 15:43:
Zonder nu in allerlei overbodige randzaken te treden:

Mac Office voor de Mac is gewoon vele malen beter dan die voor Windows.
is gelikter, werkt soepeler kortom..aanschaffen!
Ook nog nooit van Universal gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71895

niet om het een of het ander, ik werk al tijden met Office voor mac, voor school ect. Tot nu toe alles leuk en fijn tot mijn tentamen van maandag. De docent had in office 98 word een schema getekend, wat denk je ik zie het halfe schema! niet zo leuk op een tentamen, zeker als je er van uit gaat dat het gewoon werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75167

LuukNouwen schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 15:24:
Het gebruik van de vensters is eigenlijk het enige nadeel dat ik kan verzinnen van Office op de Mac. Het document en de werkbalken zijn 2 aparte vensters. Die moet je dus beide sluiten, minimaliseren etc. Klein dingetje, maar ik vind het toch irritant...
Klopt; dat vond ik in het begin ook irritant... maar je kan natuurlijk ook gewoon appeltje-H doen en dan 'hide' je de hele applicatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
F e r o x schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 23:21:
Wanneer zou de nieuwe Office for mac uitkomen? Office 2007, volgend jaar ergens?
Ik las ergens dat het inderdaad "ergens" in 2007 uit zal komen. :P Universal :)

🌞🍃

Pagina: 1