Het gebruik van de vensters is eigenlijk het enige nadeel dat ik kan verzinnen van Office op de Mac. Het document en de werkbalken zijn 2 aparte vensters. Die moet je dus beide sluiten, minimaliseren etc. Klein dingetje, maar ik vind het toch irritant. Dit is eigenlijk iets specifieks van de Mac, niet zozeer van Office.
Daarnaast heb ik nog een minpunt van Office op de Mac: bij het verzenden van een mail naar een niet bestaand mailadres krijg je een foutmelding en wordt het verzenden geannuleerd ipv een mail dat de email onbestelbaar is. Ook dit lijkt iets kleins, maar ik gebruik de Mac op het werk voor mailings naar relaties (+/- 1800 mailadressen). Op de pc verstuur je dan de mail in 5 stukken van ieder 300-400 mails. Je krijgt dan wel een hoop gebouncete mails, maar die delete je in 10 seconden. Bij de Mac krijg je een foutmelding, de mail wordt geannuleerd (geen enkele mail wordt verstuurd). Vervolgens haal je het foute adres eruit en verstuur je hem weer om weer een foutmelding te krijgen. Zo ga je door todat alle niet-bestaande mailadressen eruit zijn. Een mailing die op de pc max 15 min kost, kost op de Mac minstens 2 uur.... (misschien de baas nog maar eens vragen om een andere mail-client).
Oh, nog iets, zelf heb ik het idee dat een Word-document gemaakt op een Mac niet altijd compatible is met een oude Word-versie op de pc. Dit zou eigenlijk niet moeten kunnen, maar heb het toch al regelmatig meegemaakt. Met name ingevoegde afbeeldingen zorgen voor problemen. Tussen de nieuwere versies van Offic op de pc en op de Mac zijn geen problemen.
[
Voor 12% gewijzigd door
L.N. op 12-10-2006 15:27
]