Toon posts:

Router aansluiten op switch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hola,

Ik probeer hier mijn router (Edimax RB-6104K) aan te sluiten op een switch (Asus gigaX1008) om internet door te lussen naar 3 computers. De switch is aangesloten op een centraal netwerk dat internet het gebouw binnen haalt. Over het netwerk heb ik geen info. Het internet werkt wel direct vanuit de switch op mijn werkstations, maar via de router krijg ik het niet aan de praat.

Heeft iemand wat suggesties om mee te starten. Is het uberhaupt te doen om het internet komende uit de switch nog verder onder te verdelen met de router? Persoonlijk had ik liever een unmanaged switch om verder te delen, maar de router ligt hier nu eenmaal en daar moet ik het mee doen.

Dank!

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:41
Je wilt de router dus gewoon als switch gebruiken... Je moet dan niet de WAN poort van de router gebruiken, maar gewoon een van de andere poorten op de switch aansluiten.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

En eventueel de DHCP functie uitzetten als er ook al een andere DHCP in het netwerk staat.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
Dank zover!
Ik hoef in dit geval de router dan ook niet in te stellen, neem ik aan?

• JorisPenders
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-03 20:57

JorisPenders

Designer & Coder

Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 13:15:
Dank zover!
Ik hoef in dit geval de router dan ook niet in te stellen, neem ik aan?
Puurt DHCP uitzetten en de WAN-poort niet gebruiken. Dan heb je dus gewoon een switch :)
Voor de rest valt daar weinig aan in te stellen.

SystemSpecs -- WebArea - Your Online Home -- Webdesign