richtlijn prijzen 2e hands luidsprekers

Pagina: 1
Acties:
  • 224 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birello
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-07-2024
Ik heb mijn oog laten vallen op Dali-speakers. Wat ik me in zijn algemeenheid afvraag is wat gangbare prijzen zijn voor 2e hands speakers. Verliezen ze veel in waarde (ik heb zelf het idee dat het bij de topmerken wel meevalt)?

Om een idee te krijgen de Dali Ikon 6 als voorbeeld. Deze zijn in een special edition bij hobo te krijgen voor € 600,- per stuk. Wat is nu een gangbare prijs op de 2e hands markt (staan op dit moment op marktplaats). Ik snap dat het soms is wat de gek er voor geeft maar als het enigzins kan toch richtlijnen graag?

50 -75% nieuwwaarde als ik spreek over de goede merken speakers niet ouder dan 2-3 jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birello
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-07-2024
Excuus dat ik dit oude topic van mezelf misbruik maar ik zie op mijn iPhone in dit forum nergens meer een knop voor het openenen van een nieuw topic. Zal vast aan mij liggen, maar wie helpt me op weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Zooo, een 15 jaar oude kick 8-)

Er zijn denk ik weinig richtlijnen, omdat het vaak geheel afhankelijk is van:
- Staat van het product
- Leeftijd
- Verkrijgbaarheid nieuw product. Sommige specifieke modellen of kleuruitvoeringen zijn maar in beperkte oplagen gemaakt, 2e hands levert in zulk geval meer op.
- Is het een gewild product, of juist niet (goede / slechte recenties)
- En uiteraard, wat wilt men er voor uitgeven.

Als ik kijk naar wat men gemiddeld rekent voor een 2e hands speakers, is vaak de vraagprijs voor een set gelijk aan de nieuwprijs per stuk, wat dus neerkomt op 50%.
Dit gaat dan wel over relatief nieuwe speakers, niet ouder dan 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-10 13:15

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Pakt iPhone:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fMcM3exQGvEC4Sc5eelr4dIBRK8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BFMC2B7oMCgHfnKqDg5xjWe2.jpg?f=fotoalbum_large

Wise enough to play the fool

Dit topic is gesloten.