Toon posts:

(Access 2003 import) csv file does not contain data

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een csv file importeren in Access 2003. (het scheidings teken is punt-comma ; )

Ik krijg dan de melding "file does not contain data"

In access 2000 werkt dit zonder problemen, maar access 2003 roept dat dezelfde csv file geen data bevat.

Ik kan om het probleem heen fietsen door te importeren in Excl of SQL. Dus met een omweg naar Access 2003.

Maar ik wil wel graag weten waar het probleem zit.
Zoeken op internet heeft niets opgeleverd.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen ?

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:24

Boss

+1 Overgewaardeerd

Waarschijnlijk in de decimalseparator of fieldseparator. Daardoor kan Access niet helemaal goed zien welke delen een veld zijn en welke delen een regel.

Importeer het bestand eens (via omweg) in Access en exporteer het daarna als CSV. Dan zie je de indeling zoals Access die verwacht.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
Ik geef in access 2003 aan dat de velden gescheiden zijn door een punt comma.

In Access 2000 werkt het importeren wel zonder problemen. Ook SQL 2000 importeert het bestand probleemloos.

Ik heb het bestand dat ik via SQL in Access 2003 heb zitten, geexporteerd naar een txt file.
Daarna heb ik geprobeerd om deze txt file weer te importeren in Access 2003.

Ook dan krijg ik dezelfde melding (does not contain data)

Dit gebeurt op meerdere pc's

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:24

Boss

+1 Overgewaardeerd

Kan je een stukje (eerste paar regels) van de textfile hier posten?

Kan je een andere, simpele CSV wel importeren?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal maandag een stukje posten.
File staat op de PC op me werk.

Verwijderd

Zoals hierboven ook gezegd is het belangrijk om het juiste decimaalsymbool aan te geven. Wanneer je bij het importeren van de textfile op advanced klikt zie je die optie staan. Zorg er voor dat het symbool het juiste is, maar in iedergeval anders dan het symbool dat de velden van elkaar scheidt.

Verwijderd

Topicstarter
Zoals beloofd een stukje van de csv file.

data;data;00;04
data;data;00;04
data;data;00;04
data;data;00;04
data;data;00;04
data;data;00;04
data;data;00;04
data;data;00;04

Ik heb wel de data gewijzigd ivm gevoelige data :)
Maar deze file geeft precies dezelfde problemen.

Zodra ik de csv file selecteer en dan op importeren klik krijg ik die melding dat de csv geen gegevens bevat.

Verwijderd

Ik heb het net even geprobeerd, maar bij mij levert het helemaal geen probleem op. Ik hoef niet eens het decimaalteken op te geven. Gewoon importeren en klaar. Ik ga even kijken of ik je foutmelding kan reproduceren door wat met de instellingen te pielen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis deze file ook ingelezen, en daar werkt het gewoon. Dat is ook Access 2003.

Alle pc's draaien onder XP pro SP2 met alle updates.

Het enige verschil tussen de pc waar het op werkt en de pc's waar het niet op werkt is het serie nummer. Het serie nummer is nieuwer op de pc's waar het inlezen niet op werkt.

• bluesbrother
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01-2025

bluesbrother

Blues Rocks!!!

Als de eerste rij kolomkoppen bevatten, gooi die weg.
Als het dan nog niet gaat:
Verander de kolom celeigenschappen in de respectievelijke inhoudt
Tekst, voor tekst en getal voor getal enz.
Access wil graag weten wat er binnengeschoven, heb ik zo gemerkt.

Wil je je pizza in 4 of 8 stukken? .......Doe maar in 4, 8 krijg ik niet op.

Verwijderd

Topicstarter
Het filetje wat ik hierboven gepost heb, wordt zonder iets te wijzigen op sommige systemen met Access 2003 wel en op sommige systemen niet ingelezen.

Thuis lukt het wel en op de zaak niet. (beide Access 2003)

Het heeft dus niets te maken met de opbouw van de CSV file.

Ik denk dat het aan de versie van Access ligt.
Updaten helpt niet.

Een oplossing zou mooi zijn, maar die weet ik ff niet.

Nog ideeen ??
Pagina: 1