Toon posts:

CCD probleem Minolta Dimage 7Hi, ook in latere modellen?

Pagina: 1
Acties:

• Zeezicht
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-02 06:50
Ik heb had een Minolta Dimage 7Hi camera, maar helaas is de CCD hiervan kapot gegaan. Nu was dit een "bekend" probleem voor deze camera's en dus kon je 'm laten repareren.
Helaas krijgen ze de onderdelen niet meer hiervoor, dus kan dat niet meer gedaan worden. Omdat ik de camera op zich wel goed vond, wil ik de opvolger misschien wel gaan kopen (2e hands dan). Dus een A2. Maar nu vroeg ik mij af of deze dezelfde problemen vertonen als de 7Hi ook al is de sensors van 5MP naar 8MP gegaan.

Heeft iemand toevallig een A2 met problemen of heeft iemand daarvan gehoord?

• Zeezicht
Net in het topic van de EOS 400d kwam ik erachter dat sommige mensen het niet weten (ze houden het natuurlijk ook liever stil). Maar mensen met een kapotte 7Hi kunnen geld terug krijgen van Sony.
Eerste jaar: 100%
Tussen 1e & 2e jaar: 80%
Tussen 2e & 3e jaar: 60%
Tussen 3e & 4e jaar: 40%
Tussen 4e & 5e jaar: 20%

Dus alle mensen die het apparaat nog hebben liggen en problemen hebben (zwart beeld), vraag zo snel mogelijk om geld bij Sony!

• mxhans196
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-06 12:33
Ik heb ook een kapotte 7hi. Het beeld is echter niet zwart. In het (bijna) donker lijkt hij het te doen, maar zodra er wat meer licht op de sensor valt beginnen er gekleurde balken over de display te scrollen.
Is hier dan ook de sensor kapot en kan ik wellicht ook voor die 'refund' actie in aanmerking komen?

Waar kan ik meer info vinden over deze actie ?
Wél heb ik dit gevonden:
http://www.konicaminoltasupport.com/Nederlands.importantnotice_nl.0.html
Mijn Minolta is van april 2003 dus dat klopt wél. Maar nergens vind ik iets over bovengenoemde "geld terug" actie. Zou wel een mooie gelegenheid zijn om hem in te ruilen voor een α100 van Sony.

[Voor 43% gewijzigd door mxhans196 op 31-10-2006 19:16]

Deze tekst niet lezen !

• mxhans196
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-06 12:33
Mijn Minolta Dimage 7Hi neemt nu dit soort foto's:
http://ourworld.compuserve.nl/Jjpakkerman/images/PICT3133.jpg
Is dat hetzelfde probleem denken jullie?
Zo niet, dan vraag ik mij af of het wel de moeite waard is om hem te laten repareren (3,5 jr oud). Ik ben bang dat een nieuwe soortgelijke camera dan voordeliger is.
( en eigenlijk ben ik wel aan een dSLR toe... )

Deze tekst niet lezen !

• Zeezicht
Ja dit is denk ik wel hetzelfde probleem. CCD kon zwart worden of vreemde patronen geloof ik. Bel de Sony helpdesk en vraag een oplossing voor je probleem. Als ze je niks bieden, dan wil ik je wel helpen om het wel te krijgen. Ze kunnen natuurlijk niet willekeurig aan sommige mensen geld terug geven en aan anderen niet.

Anoniem: 129302

Ik heb een Minolta Dimage 7Hi camera in 2003 aangeschaft. 3 jaar geen problemen mee gehad, nu opeens is er bijna geen beeld zichtbaar na het nemen van een foto. Resultaat is een erg overbelichte foto waar erg vaag nog de contouren van het beeld te zien zijn.
Zou dit hetzelfde probleem zijn?
Ik heb Sony gebeld (schipholweg in badhoevedorp). Blijkt dat ik de camera kan insturen tbv kosteloze reparatie. Mocht nu blijken dat het probleem inderdaad komt door de beschadigde ccd dan wordt deze kosteloos gerepareerd. Wanneer het een ander probleem is moet ik de reparatiekosten tot 190 euro sowieso betalen. Wanneer de kosten hoger worden dan 190 euro krijg ik van tevoren een offerte!!
Het probleem is dat ik nu dus moet bepalen of dit inderdaad aan de CCD ligt omdat ik anders het risico loop dat ik die 190 euro moet betalen. Vreemd toch? Alleen opsturen om te laten beoordelen of de ccd beschadigd is is geen optie!
Reparen voor geld wil ik niet omdat ik een spiegelreflex overweeg, mocht deze camera kapot zijn. Ik ga niet meer investeren in deze. Wanneer deze kosteloos gerepareert kan worden fotografeer ik hier nog wel even mee.
Het liefst wil ik uiteraard geld terug zodat ik een spiegelreflex aan kan schaffen. Maar deze optie wordt niet genoemd!

Zeezicht, hoe hard is die toezegging dat er geld terug gegeven kan worden? Staat dat ergens zwart op wit?

• Zeezicht
Ik heb het zwart op wit gekregen per brief. Maar dat is na het opsturen van mijn camera, want die zou ook gerepareerd worden. Alleen kan dat niet meer, omdat ze geen onderdelen meer kunnen krijgen voor de camera (in het geval van het CCD probleem). Of jij hetzelfde probleem hebt weet ik niet, klinkt wel anders, omdat jij overbelichte foto's krijgt. De meeste mensen krijgen zwarte beelden met evt. strepen door het beeld.
Meer over het probleem is op deze link te vinden.

Ik zou je aanraden om nogmaals te bellen en dan zeggen dat er geen onderdelen meer zijn, dus dat je een vergoeding wil. Kijken wat ze dan zeggen.

Anoniem: 193415

ik vindt het allemaal zever mijn minolta 7hi was ook kapot ccd.heb hem binnen gebracht en hem hem vrijdag 10 november terug mogen afhalen in de winkel en hij is gemaakt ik moest wel 50 euro betalen voor verzendings kosten
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee