[Firefox 1.5.0.7] Zoekmachine + bladwijzerwerkbalk probleem

Pagina: 1
Acties:

• koekeeghan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-05 11:29
Hoe goed ik Mozilla ook vindt erger ik me wel aan de problemen bij het updaten (ik raak mijn bookmarks kwijt en extensies zijn soms niet meer compatible, maar dat is terzijde nu). Mozilla heeft de nieuwste versie geinstalleerd en nu zit ik met een tweetal probleempjes.

1) De bladwijzerwerkbalk komt altijd terug (ik verwijder heb in het werkbalk menu maar na het opstarten is ie er elke keer weer)

2) De zoekmachines naast de adresbalk zijn leeg en ik kan geen niewe toevoegen.

Ik heb al een nieuwe installatie gedaan en gezocht of anderen problemen hebben met 1.5.0.7, maar niets gevonden en na de her-installatie blijft het probleem.

[ Voor 8% gewijzigd door koekeeghan op 12-10-2006 12:25 ]

A mind once stretched by a new idea never regains its original dimensions.

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

ik denk dat je profile het probleem is..
Verplaats je firefox profiel eens uit je applicationdata map..
Als je dan firefox opnieuw opstart wordt er een nieuw profiel aangemaakt voor je.. dus bookmarks themes en extenties ben je kwijt, die moet je even opnieuw downloaden dan..

maar al die problemen die je aangeeft zijn dingen die in je profiel opgeslagen worden.
Dus ik denk dat met een nieuw profiel al je problemen opgelost zijn.

Bookmarks kan je als het goed is wel gewoon uit je oude profile-map vissen.. Voor zover ik weet is het gewoon een bestand genaamd bookmarks.html ofzo..Maar je kan ze ook eerst even exporteren voor je het profiel verplaatst.. dat is misschien handiger.. :)

edit:
Oh, en je profiel blijft gewoon staan als je firefox verwijderd of herinstalleerd.. Vandaar dat een herinstallatie niet helpt.. Mocht je nog niet overtuigd zijn dat da het probleem kan zijn :P

[ Voor 13% gewijzigd door xzenor op 13-10-2006 10:02 ]

• koekeeghan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-05 11:29
Het is een hardnekkig probleem. Ook al wis ik de profile map C:\Program Files\Mozilla Firefox\defaults\profile volledig dan blijft die bladwijzerwerkbalk én de custom zoekmachines van Firefox zijn leeg. Ik kan die map overigens zelfs wissen als Firefox aanstaat. Als dat profiel in gebruik is zou dat toch niet moeten kunnen?
Ik vermoedde dat misschien de google toolbar problemen geeft maar die kan ik met geen mogelijkheid verwijderen. Elke keer dat ik em weghaal is ie er weer als ik weer Firefox start. Lijkt wel adware.

A mind once stretched by a new idea never regains its original dimensions.