Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-11 22:43
Beste Tweakers,

Binnen onze automatiseringsclub hebben we een X-aantal Blackberries werken i.c.m. een BES enterprise server via Vodafone. Nou heb ik voorgesteld om eens een Nokia E61 te testen binnen dit netwerk. Na nauwkeurig de handleiding gevolgd te hebben (het druist wel tegen de tweaker natuur in :P) is het gelukt om de BB-synchronisatie zijn werk te laten doen. BEHALVE met de contacts en taken.

Na wat testjes leek mij dat de firmware die er momenteel opstaat misschien de oorzaak kon zijn. Na wat spitten op internet vond ik de Nokia Update tool. Bleek dat de updater geen nieuwe firmware versies op de server van Nokia vond. Na een telefoontje richting Nokia Support bleek er WEL een update te zijn, alleen geldt dat niet voor Vodafone toestellen, omdat die de originele firmware aanpassen, waarna Nokia geen softwaresupport meer geeft op dat type firmware.
Na een belletje richting Vodafone wisten ze mij te vertellen dat ze bezigzijn aan een firmwareupdate.

Maar dat kan nog ik weet niet hoelang duren, en ik moet dit werkend kunnen demonstreren binnen een week of 3 voordat ons management begint te zeuren... anders mocht het hele projectje wel eens niet doorgaan. En ik vind die E61 sowieso al beter dan die Blackberries, maar goed.

Mijn vraag in deze is: heeft iemand dit al WEL aan de praat, en zo ja, hoe?

Ik zal iig een update posten zodra ik wat meer weet.

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Volgens mij kan je dez vraag het best stellen in het volgende topic: Het Nokia E61 Topic

Daar zitten namelijk meerdere mensen met het zelfde toestel :)

Verwijderd

De KPN software versie 2.xxxxx werkt nog niet. En al is hij de downloaden, het functioneert niet.

Daarnaast kan ik ook vertellen, dat ze binnen KPN een aantal toestellen werkend hebben. Maar ondersteuning heb je niet. Beetje risicovol om een instabiel product aan te bieden, aan het managment.

• CSB
DaannO schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 12:18:
Volgens mij kan je dez vraag het best stellen in het volgende topic: Het Nokia E61 Topic

Daar zitten namelijk meerdere mensen met het zelfde toestel :)
Hier heb ik de vraag al gesteld, maar daar werd weer overheen gepost met verzoekjes om gratis software e.d. waardoor het een beetje in de verdomhoek kwam te zitten...

@marsm104: Dus die firmware is op zich al instabiel? of is dit gewoon omdat de firmware niet afkomstig is van Nokia zelf?

• CSB
Vriendelijk Schopje.

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11 12:53

Ginz

Trek Superfly 5 powered

- Bel Nokia (0900-2021977)
- Leg het probleem uit aan de Belgisch sprekende dame/heer
- Vraag of een Service Point misschien de normale Nokia firmware erin mag zetten
- Koop NOOIT meer een netwerk gebranded toestel!!!

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Pagina: 1