draaitafel te langzaam

Pagina: 1
Acties:
  • 3.710 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17350

Topicstarter
M'n draaitafel draait dus te langzaam :(
Iets wat op 45 moet draaien kan ik dus nooit beluisteren.
Er zit wel een analoge pitch control op, maar zelfs als ik die helemaal open gooi draait 't nog veel te langzaam.
Waar kan dit aan liggen en hoe kan ik dit verhelpen??

Dit zijn de gegevens:
- Akai
- Direct Drive Turntable
- Auto-Return
- model AP-D30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19210

Nou ben ik niet een draaitafel expert maar:

weet je zeker dat er geen switch op zit? zodat je tussen toerentallen kunt switchen? en volgens mij heb je wel een heeeeeeeel oude draaitafel als je de plaatjes van nu niet kunt draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
D'r zit geen switch op!
En ik kan wel LP's afspelen, want die draaien op 33, maar een single ofzo die op 45 moet haalt ie niet want daar gaat ie dus te langzaam voor... zelfs als ik de analoge pitch control helemaal voluit zet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stealth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-06 22:51
Voltage??

Ik roep ook maar wat hoor maar het zou wel kunnen volgens mij, toch?

Nou goed, volgens mij heb je hier ook niks aan:?

Asus A7V -=- Athlon 900@1200 - 2,2V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
geen verstand van electronica eigenlijk... voltage zegt me dan nog wel een klein beetje... maar je bedoelt 't voltage van de motor ofzo binnen in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik denk dat het gewoon niet kan...

de meeste platenspelers hebben een switch, zodat je kunt switchen tussen 33 en 45 toeren.... 45 toeren plaatjes worden bijna niet meer gemaakt namelijk...

wat ik dus eerst zij dat je wel een heeeeeeeele oude hebt is dus andersom je hebt een heeeeeele nieuwe.... of ben ik nou zo erg dom? tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20256

Soms als je hem harder indrukt of dieper oid dan switcht hij van 33 naar 45. Anders heb je een te oude draaitafel alhoewel ik me dat niet kan voorstellen want de oude platenspelers hadden al een knop om te switchen tussen 33 en 45. MEt je pitch control kan je de snelheid fine tunen.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DUH!! tuurlijk zit er een 33/45 switch op... Maar een 45 toeren plaat kan ik dus niet spelen omdat 't spul te langzaam draait... Ook al heb ik 'm op 45 toeren staan en de analoge pitch voluit... dan draait ie nog te langzaam...
't Is geen nieuwe, maar echt heel oud issie ook niet dacht ik... maar daar heeft 't ook niks mee te maken... 't is een defect dat ik graag opgelost zou willen hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op dinsdag 30 januari 2001 21:51 schreef UniCache het volgende:
Soms als je hem harder indrukt of dieper oid dan switcht hij van 33 naar 45. Anders heb je een te oude draaitafel alhoewel ik me dat niet kan voorstellen want de oude platenspelers hadden al een knop om te switchen tussen 33 en 45. MEt je pitch control kan je de snelheid fine tunen.
:)
d'r zit dus wel een switch op... en ook een pitch control... maar als ik beide op aller snelst heb staan speelt ie m'n 45 toeren plaatjes nog te langzaam af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

probeer s een monteur in de buurt, die kan er wel ff naar kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20256

Op dinsdag 30 januari 2001 21:53 schreef -SpikE- het volgende:
DUH!! tuurlijk zit er een 33/45 switch op... Maar een 45 toeren plaat kan ik dus niet
Er is dus wel verschil tussen de 33 en 45 switch maar ze lopen allebei te langzaam? Dan is de v snaar van de draaimotor waarschijnlijk uitgerekt oid... :?

[tip]
Koop een nieuwe...?
p.s. Technics 1200 :9~
[/tip]
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
't Is een direct drive... geen snaar dus... maar 'k wil dus liever niet een nieuwe/andere kopen als ik dit misschien heel simpel kan oplossen, kmoet alleen weten hoe... nog mensen met ideeen :? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Leuk hoor, maar het probleem met die SL1200/1210's is dat het typenummer zelfs nog lager is dan de prijs per stuk... :(
Ik heb gewoon lekker 2 Gemini 500XLII's staan, splinternieuw model, bevalt best. Ik heb al een paar keer op 1210's gedraaid (voor de leken: het verschil tussen de 1200 en de 1210 is de kleur, 1210 is zwart, 1200 zilver) en je merkt het verschil dus echt bijna niet met mijn tafels. Terwijl die Fl.630 per stuk zijn, een stukje goedkoper dus, maar niet qua kwaliteit. Ook directdrive met magneten. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mjah goed... maar 630 piek is mij minstens 530 piek teveel...

Ter informatie: ik ben niet zo'n DJ figuur die house (heet dat zo?) draait... maar ik luister dus gewoon platen... met name oude metal en hardrock platen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14573

Spike, ik denk dat je toch een zaakjuh moet opzoeken en vragen of hun em kunnen repareren... Ik heb er nie zoveel verstand van, dus aan mij heppie nie zoveel... Maar ik zou zoiets proberen =D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mjah ik ben al voor een andere aan 't zoeken in zo'n 2ehands krantje :)
Reparatie zou te duur zijn... kan ik beter een andere 2e hands voor 50 piek kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19749

Natuurlijk zitten er switchen op voor 33/45 toeren , nu en vroeger.|:(
Vroeger zelfs een 78 toeren erbij;)

Maar om op je probleem te komen;

Volgens mij kan het zo zijn dat de schakel onder je knop niet meer goed funcioneert:?
Als dit het geval is kun je hem makkelijk vervangen>:) maar dat zou je ff moeten laten doormeten.

In ieder geval suc6.

P.S. Heb mijn draaitafels via een militair uit duitsland laten komen, 2 stuks voor fl 1300,- :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op dinsdag 30 januari 2001 23:39 schreef kibiru het volgende:
Natuurlijk zitten er switchen op voor 33/45 toeren , nu en vroeger.|:(
Vroeger zelfs een 78 toeren erbij;)

Maar om op je probleem te komen;

Volgens mij kan het zo zijn dat de schakel onder je knop niet meer goed funcioneert:?
Als dit het geval is kun je hem makkelijk vervangen>:) maar dat zou je ff moeten laten doormeten.

In ieder geval suc6.

P.S. Heb mijn draaitafels via een militair uit duitsland laten komen, 2 stuks voor fl 1300,- :P
schakelaar doet 't opzich goed... als ik 'm van 45 naar 33 switch gaat ie wel langzamer draaien... en anders om ook uiteraard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortel
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-06-2024
ff "offtopic", wat vinden jullie van de DUAL 604 istie een beetje goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 30 januari 2001 23:42 schreef -SpikE- het volgende:

[..]
schakelaar doet 't opzich goed... als ik 'm van 45 naar 33 switch gaat ie wel langzamer draaien... en anders om ook uiteraard...
Dat snap ik , maar hij moet ook bij stand 45 toeren de juiste "waarde's" doorgeven snap je:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19090

Dat probleem heb ik gehad met een sony direct drive met pitch.
Het probleem is heel simpel op te lossen je schroeft he open en dan vind ergens bij de pitch 2 stelschroeven.
Daar moet je aan draaien. Om hem goed af te stellen moet je dit doen als hij draait en zet je de pitch op 0,vervolgens ga je net zo lang draaien tot dat je op de rand met die putjes stil staat(niet fysiek natuurlijk) en dan moet hij goed staan.
In ieder geval veel succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een stelschoef is voor 33 en de andere voor 45 toeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 30 januari 2001 23:55 schreef Elrond het volgende:
Een stelschoef is voor 33 en de andere voor 45 toeren
Mischien:? bij technicks iig. niet zo.

1 potmeter voor de pitch, is namelijk % gewijs versnellen tov je toeren keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar dan is het probleem ook opgelost?

Maar volgens mij heeft hij toch een akai en geen technics?:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16633

Tis een tijd geleden maar als ik me goed herinner hadden die dingen iets van koolborsteltjes (zo werden die dingen genoemd) die van tijd tot tijd vervangen moesten worden maar ik kan het mis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op dinsdag 30 januari 2001 23:51 schreef kibiru het volgende:
[...]
Dat snap ik , maar hij moet ook bij stand 45 toeren de juiste "waarde's" doorgeven snap je:)
bedoel jij de stelschroeven die verderop genoemd worden?
ik zal er zelf ook al aan te denken, maarik kan die stelschroeven zo niet vinden... ik zal eens een foto van de binnenkant hier posten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hmmm goed ik weet dus wel zeker dat er geen stelschroeven in zitten... heb de hele zooi uit elkaar gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zitten die schroeven niet op de onderkant?

anders zou dat wel kut zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12334

Had je nou maar een Numark Pro TT-2 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5916

Op dinsdag 30 januari 2001 22:02 schreef TimMer het volgende:
Leuk hoor, maar het probleem met die SL1200/1210's is dat het typenummer zelfs nog lager is dan de prijs per stuk... :(
Ik heb gewoon lekker 2 Gemini 500XLII's staan, splinternieuw model, bevalt best. Ik heb al een paar keer op 1210's gedraaid (voor de leken: het verschil tussen de 1200 en de 1210 is de kleur, 1210 is zwart, 1200 zilver) en je merkt het verschil dus echt bijna niet met mijn tafels. Terwijl die Fl.630 per stuk zijn, een stukje goedkoper dus, maar niet qua kwaliteit. Ook directdrive met magneten. :9~
Er zit wel degelijk verschil tussen de 1200 en de 1210,... de 1210 is een stuk lichter, qua design (intern) nieuwer en heeft een iets andere quarts motor dan de 1200!

Trouwens die mkIII owned bigtime :) zonder die 0% pitch klik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 31 januari 2001 00:11 schreef Elrond het volgende:
Maar dan is het probleem ook opgelost?

Maar volgens mij heeft hij toch een akai en geen technics?:?
Dah Sony toch ook geen Akai of wel dan|:(|:(
Nn hoezo dan is het toch opgelost:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er zullen bij jou inderdaad geen stelschroef/schroeven zitten denk ik , omdat het bij jou waarschijnlijk de 'potmeters' rechtstreeks je pitch control zijn.
Maar ik denk niet dat het daar aan ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op woensdag 31 januari 2001 20:01 schreef kibiru het volgende:
Er zullen bij jou inderdaad geen stelschroef/schroeven zitten denk ik , omdat het bij jou waarschijnlijk de 'potmeters' rechtstreeks je pitch control zijn.
Maar ik denk niet dat het daar aan ligt
Denk ik ook niet... maar is gewoon potmetertje wat met 2 draadjes richting een printplaatje gaat in de buurt van de motor...
Pagina: 1