Toon posts:

[XP] Aspire Laptop software in Engels ipv nederlands*

Pagina: 1
Acties:
  • 377 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Vorige week een laptop gekocht, geinstalleerd, en aangegeven dat het in "nederlands" moet.. vervolgens komt alles in engels te staan, hier is dus iets fout gegaan, door mij of de computer... en kan niet terug gezet worden naar nederlands..

met Acer gebeld, zegt dat er 60 euro betaald moet worden voor een CDtje om het naar nederlands om te zetten..

maar volgens mij is hier wel een andere mogelijkheid, maar weet ik zo niet hoe..

iemand die wel weet, hoe ik letterlijk de laptop weer kan resetten en de taal-keuze wel goed op nederlands te zetten.

Graag hulp! want alles in engels vind ik niet zo prettig..

Acer Aspire 1640Z
Windows XP Home.

Oktober2006

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mja, UK en NL licenties van MS zijn qua serial etc niet uitwisselbaar, dus daar zul je niet ver mee komen. MS zal je ook naar je verkoper terugwijzen.
Als Acer (aangenomen dat je hem rechtstreeks bij hen hebt gekocht) zegt dat een CD 60 euro kost, kun je daar alleen onderuit komen als jij op de door jou getekende order zwart op wit hebt staan dat er een NL XP op moet staan. Anders heb je geen poot om op te staan.
Mocht je je lappie niet rechtstreeks bij Acer hebben gekoct, dan geldt in principe het zelfde, alleen moet je bij je leverancier terecht :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Tjonge.. wat een gedoe.. na even gezocht te hebben op internet, zijn er meer mensen die dit probleem hebben, en idd de makkelijkste uitweg is die CD bestellen. maargoed. dan kost die laptop ondertussen al meer dan 1500 euro.... vind 't wel een min punt van de laptop.. ook al doen tegenwoordig alle fabrikanten hieraan.

Ik ben bezig om instellingen aan te passen op de verborgen partitie, (daar waar kennelijk opgeslagen staat dat het in Engels moet) kijken als ik dat kan vinden, en eventueel op nederlands kan instellen..

de Laptop heeft nog geen verbinding met internet gehad, en is nog niet geactiveerd bij Microsoft, hij is pas 2 dagen aan.. en dan dit al.. misschien een voordeel..

Misschien wanneer dit wil, dat 't probleem verholpen heeft, anders volledige format, en dan eigen XP-home er op. want heb toch een licentie hier van, en de drivers haal ik dan wel van internet.
Die Acer-tools doen verder ook maar weinig.

Iig bedankt voor je reactie, mocht iemand nog iets weten.. let me know.. _/-\o_

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-02 22:02
Bij mijn compaq laptop zaten gewoon recovery CDs voor zowel UK als NL... Lullig van Acer om hier 60 euro voor te vragen.

"That was left handed..." - JJH

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-03 08:41

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Zit er niet gewoon een MS Home licentie sticker op de onderkant van de laptop geplakt.
Dan kun je gewoon jouw eigen MS Home cd gebruiken en de Acer key invoeren.
Dat doe ik altijd zo, als ik weer een laptop van een klant opnieuw installeer.
Dan ben je gelijk van die irritante Acer reclame software af.
De stuurprogramma's kun je zowiso eenvoudig van www.acer.nl downloaden.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-03 09:21

DaRoot

Some say...

The Eagle schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 11:37:
Mja, UK en NL licenties van MS zijn qua serial etc niet uitwisselbaar, dus daar zul je niet ver mee komen. MS zal je ook naar je verkoper terugwijzen.
Als Acer (aangenomen dat je hem rechtstreeks bij hen hebt gekocht) zegt dat een CD 60 euro kost, kun je daar alleen onderuit komen als jij op de door jou getekende order zwart op wit hebt staan dat er een NL XP op moet staan. Anders heb je geen poot om op te staan.
Mocht je je lappie niet rechtstreeks bij Acer hebben gekoct, dan geldt in principe het zelfde, alleen moet je bij je leverancier terecht :)
Weet je heel zeker dat NL en UK niet uitwisselbaar zijn? Beetje te gek voor woorden eigenlijk..
Hij heeft niet met de leverancier of Acer gekozen voor NL, maar heeft ie zelf gedaan.
Acer laptops laten de eerste keer dat je ze aan zet de gebruiker kiezen tussen 3 verschillende talen. Bij mijn weten werden (toen wij die acer's nog verkochten) ook voor alle 3 talen de cd's wel meegeleverd.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Verwijderd

DaRoot schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 23:03:
[...]

Weet je heel zeker dat NL en UK niet uitwisselbaar zijn? Beetje te gek voor woorden eigenlijk..
Hij heeft niet met de leverancier of Acer gekozen voor NL, maar heeft ie zelf gedaan.
Acer laptops laten de eerste keer dat je ze aan zet de gebruiker kiezen tussen 3 verschillende talen. Bij mijn weten werden (toen wij die acer's nog verkochten) ook voor alle 3 talen de cd's wel meegeleverd.
Die keys zijn wel uitwisselbaar, in elk geval heb ik nog nooit gemerkt dat ze het niet waren.
Je krijgt bij die consumenten dingen al een poosje geen CDs meer van Acer, maar je kan wél een recovery CD zelf bakken. Als ik me niet vergis gooit die het ding in verkoop-toestand terug (dus vóór je je taal kiest) en kan je dan een... ja, ja, zeg het maar.... TAAL KIEZEN!!! Woehoe!

Moet je wél die CDs bakken natuurlijk. Dus niet je service partitie geloosd hebben.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Bij Asus krijg je gewoon 3 recovery-CD's mee, Duits, Engels en Nederlands geloof ik. Die werken alledrie met dezelfde OEM-serial.

En de recovery-CD's zetten een I386-map in je Windows-directory die je eruit kunt slopen en op een bootbaar CD'tje branden mocht je alle recovery-troep niet willen hebben :)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-03 09:21

DaRoot

Some say...

ja heb zelf ook onlangs een Asus gekocht, zitten inderdaad 3 cd's bij.
wat de TS het best kan doen is denk ik ergens een XP Home cd lenen, en met de onderop de laptop geplakte key de handel herinstalleren, met de drivers van de Acer website. En misschien voor zijn eigen gemak daarna ff image maken.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• Saryon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-06-2022

Saryon

Xienix

Als ik me niet vergis gooit die het ding in verkoop-toestand terug (dus vóór je je taal kiest) en kan je dan een... ja, ja, zeg het maar.... TAAL KIEZEN!!! Woehoe!

Moet je wél die CDs bakken natuurlijk. Dus niet je service partitie geloosd hebben.
Hij gooit hem inderdaad weer terug naar fabrieksinstellingen, maar volgens mij kun je dan alsnog de taal niet meer wijzigen, en blijft de taal zoals je hem in eerste instantie gekozen hebt. Ik weet het niet helemaal zeker, ik denk dat ik het eens ga proberen.

Deliriant isti Romani.

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:03
Hmm. Is het niet zo dat Acer een recovery partitie aanmaakt? Volgens mij kan je met een toetsencombinatie (staat ergens in de BIOS) starten.

Zo niet, gewoon een normale XP Home cd pakken en installeren met de Key eronder op. Ben je gelijk van alle Acer troep af! :)

Verwijderd

Een klant heeft een Acer Aspire 3680 gekocht en "per ongeluk" naar Frans gezet. Ze kwam ermee terug en ik heb keurig een nieuwe gegeven met de gedachte dat ik makkelijk de laptop kan herstellen. Dit blijkt toch niet zo makkelijk te gaan. Ik heb nu een 5 cd recovery (eRecovery management) image. Ik kan deze gewoon keurig gebruiken, nederlandse taal kiezen om de voortgang in te bekijken. Maar als de install klaar is, dan staat hij weer keurig in het Frans. Dat is onverkoopbaar, Acer gebeld, maar het is van de gekke dat ik een cd moet kopen van 60 euro.

Doe ik iets fout ergens dat ik de taal niet kan kiezen? Engels/Nederlands maakt niet zoveel uit. Maar Frans dat wordt toch even wat lastiger.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 14:40:
Een klant heeft een Acer Aspire 3680 gekocht en "per ongeluk" naar Frans gezet. Ze kwam ermee terug en ik heb keurig een nieuwe gegeven met de gedachte dat ik makkelijk de laptop kan herstellen. Dit blijkt toch niet zo makkelijk te gaan. Ik heb nu een 5 cd recovery (eRecovery management) image. Ik kan deze gewoon keurig gebruiken, nederlandse taal kiezen om de voortgang in te bekijken. Maar als de install klaar is, dan staat hij weer keurig in het Frans. Dat is onverkoopbaar, Acer gebeld, maar het is van de gekke dat ik een cd moet kopen van 60 euro.

Doe ik iets fout ergens dat ik de taal niet kan kiezen? Engels/Nederlands maakt niet zoveel uit. Maar Frans dat wordt toch even wat lastiger.
Misschien niet al te net maar aangezien je een legale windows versie erop hebt kun je toch gewoon een CD van iemand anders 'lenen'?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 14:42:
[...]

Misschien niet al te net maar aangezien je een legale windows versie erop hebt kun je toch gewoon een CD van iemand anders 'lenen'?
Bedoeling is om deze weer te "verkopen". Als ik een computer zou krijgen met een iets minder legale versie van windows dan zou ik dat niet prettig vinden. Het is ook een splinternieuw apparaat.

Edit
Te snel gelezen. Wat je zegt is inderdaad niet illegaal. Maar het is toch van de gekke dat je niet gewoon een taal kan selecteren achteraf.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2007 15:14 ]

• i8086
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-01 07:11
Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 14:40:

Wat nou als je een hdd image maakt van een andere laptop (wel hetzelfde model) die nieuw is en die op die franse laptop terugzet, dan moet je van alle problemen af zijn.
Pagina: 1