IIS + beveliging m.b.v. web.config

Pagina: 1
Acties:

• Mathadon
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-01 13:37
Beste mensen,

Ik heb een webservice die open staat voor iedereen met als URL http://10.0.0.1/Coreservices. In deze folder staan alleen maar asmx bestanden en een subfolder BIN met daarni de DLL's.

Nu weet ik dat je met behulp van web.config de authorization kan aangeven.

Ik heb de volgende aanpassing gemaakt in web.config:

<authentication mode="Windows" />

<!-- APPLICATION-LEVEL TRACE LOGGING
Application-level tracing enables trace log output for every page within an application.
Set trace enabled="true" to enable application trace logging. If pageOutput="true", the
trace information will be displayed at the bottom of each page. Otherwise, you can view the
application trace log by browsing the "trace.axd" page from your web application
root.
-->
<authorization>
<allow users="GG_AMR_USERS" />
<deny users="*" />

</authorization>

Die group GG_AMR_USERS is een Active Directory group waarin de gebruikers staan die toegang mogen hebben tot de website.

Ik probeer ik de .NET applicatie op te starten die met deze URL communiceert, maar ik krijg elke keer de melding:

Exception: System.Net.WebException: The request failed with HTTP status 401: Unauthorized.

Ik ben zelf ook lid van de groep GG_AMR_USERS.

Ik snap niet wat ik over het hoofd heb gezien. Ik wil dat alle gebruikers die lid zijn van de groep GG_AMR_USERS toegang krijgen tot de webservice.

Als ik <deny users="*" /> weg haal, dan werkt het wel, maar dan staat alles weer open voor iedereen en dat wil ik juist niet.

Heb ik iets over het hoofd gezien? Heeft iemand nog tips voor mij waar ik naar kan kijken?

Alvast bedankt!

Verwijderd

LOL. Als je deny niet weghaalt, dan kan nooit een user gebruik maken.

Je gebruijkers in de aangemaakte group zijn ook lid van "users" en aangezien een deny altijd overruled...
Je kan ook gewoon de "users" group weghalen op de sourcedir, dan hebben ze ook geen rechten. Dit lijkt me les 1 in ntfs permissies :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2006 13:34 ]

• Mathadon
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-01 13:37
Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 13:30:
LOL. Als je deny niet weghaalt, dan kan nooit een user gebruik maken.

Je gebruijkers in de aangemaakte group zijn ook lid van "users" en aangezien een deny altijd overruled...
Je kan ook gewoon de "users" group weghalen op de sourcedir, dan hebben ze ook geen rechten. Dit lijkt me les 1 in ntfs permissies :P
Maar ik dacht dat de volgorde wel van belang is, dus als eerst geld de "allow" regels en op het einde altijd een deny * neerzetten, dan zou een gebruiker in de groep als eerste matchen met de allow regel.....

Wat moet ik volgens jou nu doen? je bedoelt de users groep verwijderen uit de NTFS rechten van de directory waarin de webservice staat?

Groet.

Verwijderd

Alleen de groepen toevoegen die rechten moeten hebben op ntfs niveau. Dat is imho sowieso de beste beveiliging.
Web.config kan je dan nog als extra gebruiken.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2006 16:00 ]