domein wordt geeist

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Nikooos
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-01 08:53

Nikooos

huizenlol.nl

Topicstarter
Ik heb gezocht, maar er wat geen topic dat zo inging op mijn kwestie. Ik zal even uitleggen waarom het gaat en doe dit zonder namen.

Ik heb op 3 oktober bij een hostingbedrijf een domeinnaam aangevraagd, deze is op 5 oktober geregisreerd. Dit ging om een domeinnaam voornaam-achternaam.nl
Het gaat hier om een voor en achternaam van een autocoureur. Voor de duidelijkheid, zo heet ik niet!

Nu wil het bedrijf dat handelt uit de naam van deze coureur deze domeinnaam opeisen. Ze vertellen me dat dit gerechtelijk makkelijk kan omdat de naam een geregistreerd merknaam is. Dit is officieel niet het geval. Dit is volgens het register nog in behandeling.

Ik heb de site in gebruik. Heb er een fanpage van gemaakt, maar doe er niets commercieels mee. Ze willen het (nog) niet via de rechter spelen en bieden mij uitsluitend aan om de kosten voor de overschrijving te vergoeden. Ik heb daarop gereageerd dat ik ook een onkostenvergoeding wil voor de tijd die ik erin gestoken heb en kosten heb gemaakt voor de registratie en hosting. Dit willen ze niet betalen omdat hier niet om is gevraagd.

Nu is mijn vraag of ik enigszins in mijn recht sta? Hoe denken jullie hierover?

Overigens staat sinds gister voornaamachternaam.nl gewoon vrij, dus erg oplettend zijn ze niet.

Huizenlol.nl - Lol met huizen

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-02 23:15

BHQ

Lijkt me 'wie het komt, wie het eerst maalt' pirncipe. Als ze kunnen aantonen dat zij ergens eerder waren met de registratie van zo'n naam dan lijkt me dat je 'm fijn mag overdragen.

• Nikooos

Nikooos

huizenlol.nl

Topicstarter
Tja, dat is misschien een kwestie van een paar uur. Als zij het rond de middag hebben aangevraagd en ik pas 's avonds. Dan wist ik er natuurlijk niets van. Maar de registratie van het merknaam is nog steeds 'in behandeling' en niet 'geregistreerd'.

Ik wil er verder ook helemaal geen geld aan verdienen, maar ik wil gewoon een vergoeding van mijn gemaakte kosten en dus ook mijn besteedde tijd.

• Nikooos

Nikooos

huizenlol.nl

Topicstarter
Nou inderdaad meneer Van Esch van http://www.medialogix.nl/

Je ziet dus ook hoe ik er nu over denk en wat mijn gedachtegang is. Wat ook jammer is dat ik al eerder contact had gezocht met hem via email, maar daar kreeg ik geen reactie op. Had m gesierd als hij in ieder geval daarop had kunnen reageren.

[ Voor 4% gewijzigd door Nikooos op 12-10-2006 14:08 ]

Verwijderd

hehe, goede gok al zeg ik het zelf :)
Mja, weet niet hoe het in nederland verder geregeld is met dit soort zaken. In amerika zou je je domein kwijt zijn in ieder geval.

• Saryon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-06-2022

Saryon

Xienix

Jeroen mag blij zijn dat er iemand de tijd heeft genomen om een mooie fansite voor hem te bouwen ;) Een bedankje voor de moeite en alleen de onkosten vergoeden zou hem sieren.

Deliriant isti Romani.

Verwijderd

Misschien een rare vraag, maar welke kosten maak jij extra als je gewoon een nieuwe domeinnaam registreerd? Niet zoveel toch?

• Nikooos

Nikooos

huizenlol.nl

Topicstarter
zoals ik zei, de registratie en de hosting van de site.

Verwijderd

hosting kosten? neem andere domeinnaam aan en koppel dat aan de huidige site ;)

• Nikooos

Nikooos

huizenlol.nl

Topicstarter
Tja, het bedrijf maakt eenzelfde soort site als de site die ik heb gemaakt en hebben door het directe contact met Jeroen veel meer en beter nieuws. Om dan mijn site ook nog in de lucht te houden is ook zinloos.

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-02 09:23
psychonikeo schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 11:36:
Tja, het bedrijf maakt eenzelfde soort site als de site die ik heb gemaakt en hebben door het directe contact met Jeroen veel meer en beter nieuws. Om dan mijn site ook nog in de lucht te houden is ook zinloos.
Als je de site niet in de lucht wil houden vraag je anders wat fanartikelen of een handtekening oid voor de domeinnaam?

• Nikooos

Nikooos

huizenlol.nl

Topicstarter
m3gA schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 11:47:
[...]

Als je de site niet in de lucht wil houden vraag je anders wat fanartikelen of een handtekening oid voor de domeinnaam?
Inderdaad. Desnoods een slipcursusje of wat fanartikelen.
Zoals ik zei hoef ik er helemaal geen geld aan te verdienen, maar het bedrijf speelt het zo'n manier dat het voor mij meer een principekwestie wordt.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 11:27:
hosting kosten? neem andere domeinnaam aan en koppel dat aan de huidige site ;)
Domein loopt via een hostingprovider (zie TS), dus dikke kans dat dat gekoppeld is ;)

Verder kan dat bedrijf er niks aan doen dat jij eerder was. Ik heb dit soort dingen wel vaker voorbij zien komen, en je hoeft er geen topbedragen uit te slepen, maar helaas voor dat bedrijf was jij eerder - en da's hun probleem, niet het jouwe
Historisch gezien was er niks aan de hand (domein bestond nog niet en was nog geen sprake van een geregistreerde merknaam) toen je het domein registreerde. Anders had je daar wel bericht van gehad. Tijd die er tussen zit maakt niet uit, of het nou hele dagen of slechts uren is. Ik vermoed dat als je het voor zou laten komen, de rechter je wel in het gelijk zou stellen - maar ik ben natuurlijk geen jurist, slechts een simpele ICT'er ;)
Wat je aan het vraagt is naar mijn idee heel billijk - je zou er volgens mij wel meer uit kunnen slepen ook. Maar dat is wat je er zelf van wilt maken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:55
Als je rechtsbijstand verzekerd bent, zou ik eens om raad vragen.

Vaak heb je wel een eigen risico, als je de rechtsbijstand daadwerkelijk ingschakeld.

Maar ik zou het eens goed uitzoeken. Het domein is nu jou eigendom (maar niet jou naam of geregistreerde bedrijfsnaam), hun willen het domein hebben (maar hebben ook niet die naam of die naam als bedrijfsnaam geregistreerd met toestemming van Jeroen Bleekemolen zelf). Dus ik denk dat het jou eigendom blijft, je kan het daarna proberen te verkopen aan hun.

Wat jij aanbied is heel schappelijk, nu ze daar niet op in gaan zou ik het anders spelen. En hun de domeinnaam verkopen met alle registratie, hosting kosten, tijd wat jij erin gestoken hebt en goodwill (het bedrag goodwill kan je naar eigen inzicht invullen ;)).

Hou ons op de hoogte, ik ben benieuwd naar het verdere verloop.

[ Voor 24% gewijzigd door Jumpman op 12-10-2006 12:03 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:53
Is het ook niet een beetje tricky om je site de "Official Jeroen Bleekemolen fansite" te noemen? Ik kan me voorstellen dat een belangenbehartiger van een coreur daar niet blij van wordt.

no animals were harmed during the production of this message

• Nikooos

Nikooos

huizenlol.nl

Topicstarter
Daarover heb ik ook een mail gestuurd naar Jeroen via de site bleekemolen.nl Om dit dus te vragen en of hij dan wellicht af en toe een stukje wil schrijven op de site enzo.

Daarover heb ik nog geen bericht gehad. En dit heb ik niet verwijderd omdat er verder nog geen enkele (officiele) fansite is op dit moment.

Verwijderd

Lijkt me logisch, hetzelfde gebeurd wanneer je een merknaam als domein registreert kan je hierop wachten en is het slechts een kwestie van tijd. Heeft ook te maken dat ze geen invloed kunnen uitoefenen wat er op een dergelijke site staat en in diskrediet kunnen brengen.

• Nikooos

Nikooos

huizenlol.nl

Topicstarter
ik zie nu dat jeroenbleekemolen.nl ook geregistreerd is. En niet door het bedrijf dat contact met mij heeft opgenomen voor de overdracht van jeroen-bleekemolen.nl

Ik had het in mijn startpost al aangegeven dat hij weer vrij is, blijkbaar zitten ze dan toch niet echt op te letten.

• Vincenz0
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-12-2025

Vincenz0

Coder

miss een slimme tweaker die het nu ook snel regged zodat hij hier ook nog een bedrag uit kan trekken ;)

vertel ze gewoon dat ze nergens recht op hebben en dat als ze het domein willen dat ze het maar van je over moeten kopen, vraag ze om een aannemelijk bod te doen. mochten ze erg wienig bieden zeg gewoon nee, dan krijg je vanzelf meer.

Coding 4 Fun!

• Nikooos

Nikooos

huizenlol.nl

Topicstarter
dat kan idd..

En ik eis geen groot bedrag ofzo. Ik wil uitsluitend een kleine vergoeding voor mijn onkosten. Ik heb die site geregistreerd als fan van Jeroen Bleekemolen en had er verder geen intenties mee om het te verhandelen of er geld mee te verdienen.

Een stukje terug reageerde ook de persoon die mij gebeld, die zou nu in principe ook moeten weten wat ik wil.

Ik neem aan dat zei net als ik ook liever geen langdurige en dure rechtzaak willen doorlopen. En gezien de feiten die ik zelf al noemde lijkt het alsof ik toch de betere kansen heb.

• Vincenz0
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-12-2025

Vincenz0

Coder

je maakt je veel te veel druk dat je rechtzaken krijgt etc, dat is allemaal gebluf.

stel jij heet piet klaassen.

jij doet mee met de wereldcup weet-ik-wat en je wint.

mensen zijn fan van je, registreren www.piet-klaassen.nl en maken er een site van voor de fans,
ookal heb jij als piet een contract met je sponsor over van alles, die domein naam heeft helemaal geen eigendoms recht bij piet of zijn sponsor. die domein is van de gene die hem regged.

als piet zijn domein wilt of zijn sponsor hem wilt moeten ze er maar voor betalen.
zo simpel is het.

je laat je nu een domein aftroggelen voor een appel en een ei en zelfs dat je er kosten op maakt.
dus, wees slim.

Coding 4 Fun!

• Johnny Goodbye
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:16
Voordat je denkt dat je gelijk kunt halen lees eerst dit. Dit betreft rechtspraak in een vergelijkbare situatie.

iets anders is dit verhaal.

volgens mij moet je gewoon het .nl teruggeven en het .com of .info claimen >:)

[ Voor 53% gewijzigd door Johnny Goodbye op 12-10-2006 14:21 ]

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-02 10:57
psychonikeo schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 13:39:
dat kan idd..

En ik eis geen groot bedrag ofzo. Ik wil uitsluitend een kleine vergoeding voor mijn onkosten. Ik heb die site geregistreerd als fan van Jeroen Bleekemolen en had er verder geen intenties mee om het te verhandelen of er geld mee te verdienen.

Een stukje terug reageerde ook de persoon die mij gebeld, die zou nu in principe ook moeten weten wat ik wil.

Ik neem aan dat zei net als ik ook liever geen langdurige en dure rechtzaak willen doorlopen. En gezien de feiten die ik zelf al noemde lijkt het alsof ik toch de betere kansen heb.
stel anders voor dat jij de naam en site houd en hem voor hun onderhoud en dat je dan ergens een link naar de officiele site zet al is het via een doorklik pagina voordat je op de site komt
jij blij hun blij probleem opgelost

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Verwijderd

Johnny Goodbye schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 14:12:
Voordat je denkt dat je gelijk kunt halen lees eerst dit . Dit betreft rechtspraak in een vergelijkbare situatie
Ja... maar dan heb je het over een merknaam. Welliswaar een gelijke situatie, uitgezonderd dat er op de site van psychonikeo al gegevens staan, maar we hebben het hier niet over de gang naar de rechtzaal. De situatie uit jouw URL betrof het simpelweg claimen en niet gebruiken. Daar is veel geld mee te verdienen. Psychonikeo kan natuurlijk de website óók verkopen en een andere gelijksoortige url aanvragen.

• Johnny Goodbye
Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 14:24:
[...]

Ja... maar dan heb je het over een merknaam....
TS geeft aan dat het een geregistreerd merknaam betreft

• Nikooos

Nikooos

huizenlol.nl

Topicstarter
Belangrijkste uit het bovenstaande linkje is naar mijn idee dit stuk:

4.12. De voorzieningenrechter is vooralsnog van oordeel dat nu gedaagde de domeinnamen totnogtoe nog op geen enkele wijze heeft gebruik hij geen recht heeft verkregen waarvoor de later gedeponeerde merken zouden moeten wijken. Daarnaast is de voorzieningenrechter vooralsnog van oordeel dat gedaagde geen enkele overtuigende c.q. geldige reden heeft aangevoerd of de noodzaak heeft aangetoond van het registreren van juist deze domeinnamen voor het door hem beoogde doel: het opzetten van een fansite voor mogelijk één van de eisers.

Hij moest uiteindelijk de domeinnamen van die Idols personen vrijgeven. Het enige punt waarop deze uitspraak ik gebaseerd was dus het feit de aanvrager niets deed met de domeinnamen.
Hierdoor wordt het merknaamrecht sterker dan het domeinnaamrecht. Ik heb al wel gebruik gemaakt van het domeinnaam.

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
Johnny Goodbye schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 14:29:
[...]
TS geeft aan dat het geen geregistreerd merknaam betreft
:Y)

• Johnny Goodbye
ok, bijna een registreerd merknaam dan.

• Nikooos

Nikooos

huizenlol.nl

Topicstarter
Johnny Goodbye schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 14:57:
[...]

ok, bijna een registreerd merknaam dan.
Ja en dat is toch een beetje het struikelpunt.

edit: Nee sorry, in die Idols-zaak zijn de merkrechten ook pas later dan de registratie van de domeinen vastgelegd. Het enige verschil is dat ik daadwerkelijk de site gebruik en de gedaagde in de Idols-zaak niet.

[ Voor 33% gewijzigd door Nikooos op 12-10-2006 15:02 ]

• Nikooos

Nikooos

huizenlol.nl

Topicstarter
Nou gisteravond een mail gestuurd met daarin verwijzingen naar die Idols-rechtzaak, waarmee ik aantoon dat deze zaak identiek is aan die zaak, behalve bij het punt waarop de rechter de eiser in het gelijk stelde. Ondanks dat vertel ik ze ook dat de kosten voor een rechtzaak gewoon hoger zullen zijn dan mijn onkosten. Zelfs al zouden ze winnen.

Tot op dit moment nog geen reactie gehad.

• Johan
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 22:54
Het is niet alleen de kosten van het registreren, hosten en bouwen van je site. Denk ook eens aan je bezoekers. Die moet je ook weer mee zien te krijgen naar je andere domein.
En als ze hun eigen site starten op jouw oude domein-naam krijgen ze dus automatisch bezoekers waarvoor hun geen advertentiekosten voor hebben hoeven te maken. Maken ze dus ook nog eens een vliegende start, daar mag ook wel wat tegenover komen te staan. Een bestaand domein met bezoekers is meer waard voor ze dan dat ze een nieuwe domein kiezen waar nog niemand naar toe komt.

• Nikooos

Nikooos

huizenlol.nl

Topicstarter
Ik heb een mailtje gehad van een advocaat inmiddels.

edit: Toch maar even weggehaalt voordat ook dit nog een probleem wordt

[ Voor 96% gewijzigd door Nikooos op 16-10-2006 17:22 ]

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 13:20

Gé Brander

MS SQL Server

Ik denk dat je redelijk zwak staat. Ik zou gewoon eens bellen met die advocaat, en vertellen dat je niet met opzet inbreuk heb willen doen op de merknaam, en dat je bereid bent de domeinnaam binnen de gestelde tijd uit handen te geven mits je de gemaakte kosten vergoed krijgt.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Nikooos

Nikooos

huizenlol.nl

Topicstarter
Nou ja, de gemaakte kosten is alles waar ik in eerste instantie om gevraagd heb en waarvoor dit hele gedoe tot stand is gekomen.

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Daarom, gewoon bellen en dit eens rustig bespreken en je insteek laten zien, dan komt het wel goed.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:03
heb je dat bewijs van registratie voor de merknaam ook?
als daar alleen aanvraag datum en niet de verwerkingsdatum instaat is dat nogal een verschil.

hoe kan jij nou weten dat je inbreuk pleegt als er alleen een aanvraag is gedaan?
als het verwerkt zou zijn zou het wel fout zijn natuurlijk....

Even niets...

• Nikooos

Nikooos

huizenlol.nl

Topicstarter
thijs_cramer schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 17:25:
heb je dat bewijs van registratie voor de merknaam ook?
als daar alleen aanvraag datum en niet de verwerkingsdatum instaat is dat nogal een verschil.

hoe kan jij nou weten dat je inbreuk pleegt als er alleen een aanvraag is gedaan?
als het verwerkt zou zijn zou het wel fout zijn natuurlijk....
Dat bewijs van registratie heb ik niet. Volgens het register dat op internet te vinden is, staat nog steeds "in behandeling".

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als jij zo wordt behandeld, zou ik gelijk stoppen met deze fansite. Ik zou dan eerder nog een anti-Bleekemolen site op gaan richten. Zo behandel je je fans niet.

Het zou slimmer van ze zijn om samen te werken met jou. Misschien kunnen ze op die manier allerlei Bleekemolen-goodies aan de man brengen. Alleen jouw site trekt volgens mij nog maar weinig bezoekers.

Ik weet zelf niet zoveel af van de wet op dit gebied, maar hier heb je nog wat leeswerk:
Scriptie: mijn naam is mijn domein gevonden op Domeinnaam jurisprudentie

• Nikooos

Nikooos

huizenlol.nl

Topicstarter
Erg handig die scriptie NoorK

zo vond ik daarin dit stuk:
Een domeinnaam stemt soms overeen met het merk van een ander. Of een merkhouder
zich tegen de registratie en het gebruik kan verzetten hangt af van de criteria genoemd in
artikel 13 A lid 1 sub a-d van de Benelux merkenwet. Voor verzet is in elk geval noodzakelijk
dat de ander het merk of overeenstemmend teken gebruikt in het economische verkeer en in de
Benelux. Verzet tegen privé gebruik van een domeinnaam is dus niet mogelijk.

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Hou echter goed in gedachten dat jij een fan site opricht over iemand die nu je vraagt/eist de domeinnaam in te leveren. Er is dus zeker wel relevantie voor de eiser in dit geval, en als je dit nou gewoon op de menselijke manier oppakt en niet gaat lopen neuzelen over allerlei jurisprudentie en wetten, dan kom je eerder tot een vergelijk dan de andere manier. Bel op, zeg dat je niets kwaads in de zin hebt en niets kwaad in de zin hebt gehad, dat je niet gerealiseerd hebt dat het zo opgevat had kunnen worden, en dat je de domeinnaam best af wil geven, maar dat je alleen de gemaakte kosten graag vergoed ziet. Dat is zeker geen onredelijke vraag, en als je dit normaal bespreekt, zullen ze wel heel erg dom en korzichtig zijn als ze dat niet doen. (Het lijkt mij sterk dat ze liever 1.000 euro betalen aan een advocaat dan 400 euro aan jou)

p.s. Probeer echter direkt in kontakt te komen met Jeroen Bleekemolen en het management, want kontakt via de advocaat is natuurlijk dubieus in dit soort gevallen. Hij/zij wil natuurlijk geld verdienen...

[ Voor 10% gewijzigd door Gé Brander op 16-10-2006 20:06 ]

• Nikooos

Nikooos

huizenlol.nl

Topicstarter
nou vanmiddag ff het management van bleekemolen opgebeld en ben daarnet door Jeroen zelf teruggebeld. Heel vriendelijk met hem gesproken en mag gewoon mijn gemaakte kosten declareren.
het mediabedrijf had volgens hem een beetje uit het oog verloren wie nu wel en geen kwade bedoelingen had met de registratie.
Ik mag zelfs de achterliggende site blijven beheren zolang hij zelf maar het domein in bezit heeft, zodat er geen verkeerde dingen mee kunnen gebeuren.

Vond ik toch wel netjes eigenlijk :)

bedankt voor je tip c7007...

Verwijderd

Ik heb vorig ook zo'n kwestie met mijn domiennaam www.dicasa.nl Een klein restaurantje in Echt heet toevallig ook Dicasa en kwam er per toeval achter dat mijn website ook zo heet. Zij waren van plan geweest om een website te bouwen met de naam Dicasa maar waren te laat met claimen. Ik had die naam dus al in bezit. Er is een kort geding geweest hierover maar dat hebben ze uiteindelijk verloren. Het was een kwestie van wie het eerst claimt heeft de naam, zo simpel lag het. Naderhand hebben ze me nog geld geboden om de naam op hun naam te krijgen maar daar heb ik uit principe maar voor bedankt.
Hoe het nu zit met een naam van iemand weet ik dus ook niet, maar grote kans dat jij je domein gewoon kunt behouden puur om het feit dat hun te laat waren met claimen. Gewoon je poot stijf houden en niet toegeven.

• Nikooos

Nikooos

huizenlol.nl

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 18:13:
Ik heb vorig ook zo'n kwestie met mijn domiennaam www.dicasa.nl Een klein restaurantje in Echt heet toevallig ook Dicasa en kwam er per toeval achter dat mijn website ook zo heet. Zij waren van plan geweest om een website te bouwen met de naam Dicasa maar waren te laat met claimen. Ik had die naam dus al in bezit. Er is een kort geding geweest hierover maar dat hebben ze uiteindelijk verloren. Het was een kwestie van wie het eerst claimt heeft de naam, zo simpel lag het. Naderhand hebben ze me nog geld geboden om de naam op hun naam te krijgen maar daar heb ik uit principe maar voor bedankt.
Hoe het nu zit met een naam van iemand weet ik dus ook niet, maar grote kans dat jij je domein gewoon kunt behouden puur om het feit dat hun te laat waren met claimen. Gewoon je poot stijf houden en niet toegeven.
Het lag allemaal wat ingewikkelder ivm met merkrechten/handelsnaam enzovoort, dus hoe groot mijn kans was weet ik niet.
Maar als je mijn bovenstaande verhaal hebt gelezen zie je dat Jeroen en ik samen tot een goede schikking zijn gekomen.

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-02 11:38

WHiZZi

Museumdirecteurtje

zeg psychonikeo, waarom moet ik hier lezen dat het goed is afgelopen en hoor ik dit niet tijdens een potje Fifa? :P ;)

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-02 21:49
voor zover ik in die uitspraak lees is het alleen te doen om wie er eerder iets had geregistreerd. op het moment dat de gedaagde de namen registreerde waren het geen geregistreerde namen, en daarmee waren de eisers gewoon te laat om meer rechten te hebben op een naam dan de gedaagde.

echter gaat het bij een domeinnaam niet om een merk of recht, mr een gebruik ervan. de gedaagde had nog niets met de site gedaan, en dus niet gebruikt, en daardoor verliest hij toch op dit punt van een jongere registratie.

dit geld verder alleen als de eisers schade kunnen ondervinden van hetgebruik van hun naamsmerk, ( ze bekender zijn dan de fansite, wat uiteraard bij een fan-site zo is..;-)

anders zou ik mijn eigen naam nog moeten afstaan als iemand anders een bedrijf begint met mijn naam. en dat kan ook niet debedoeling zijn, en vandaar"wie het eerst komt, het eerst maalt.

daarbij komt ook nog dat op een .nl domein het nederlandse recht geld en op een .com domein een ander recht.

als je een domeinnaam registreed die bestaat uit een al bestaande merknaam benje gewoon niet zo slim, omdat je gewoon inet het recht hebt de naam commercieel te gebruiken dus zou je tehoretisch gezien niet eens een aanvraag kunnen indienen met de naam erop onder er bij te zetten dat de naam ( en dus ook de domeinnaam) niet jou eigendom is) en dan zal de aanvraag ook wel worden agewezen, of l zal er worden beslistdat je hem moet overdragen.

overigens i het vaak in zulk soort geschillen, waar te goeder trouw is gehandelt alsnog gebruikelijk dat kosten voor registratie worden vergoed

te goeder trouw betekent dus dat iemand bijvoorbeeld zijn eigen naam registreert, en dat dat achteraf op dat moment al een geregistreerde naam was. ( een domeinnaamaanvraag wordt niet gecheckt bij een merkenbureau of register, in tegenstelling tot het registreren vn merknamen en klassen.
daardoor kan iemand dus toch zijn domeinnaam opeisen omdat er dan blijkt dat de registratie is strijd is met een geregistreerde merknaam. en je eigenlijk al vanaf het begin in overtreding was met het gebruik van een naam.

hetgebruik van de naam van iemand anders, OMDAT het de naam van iemand anders is, ( bekend of onbekend) is dan ook altijd niet slim omdat die ander er altijd schade van kan ondervinden. schade is trouwens iets anders dan minder winst mogelijkheden kunnen uitbuiten, je had dan maar meer klassen moeten registreren.

• Nikooos

Nikooos

huizenlol.nl

Topicstarter
WHiZZi schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 22:03:
zeg psychonikeo, waarom moet ik hier lezen dat het goed is afgelopen en hoor ik dit niet tijdens een potje Fifa? :P ;)
uhm.. omdat het pas na de lunch geregeld was ;)

@engelbertus: Bedankt voor de informatie in ieder geval! Ben blij dat het allemaal geregeld is inmiddels, maar beetje extra info zoals jij geeft, kan altijd van pas komen!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Zo zie je maar, dat je met gezond verstand meestal eerder tot een oplossing komt dan gelijk met rechtzaken dreigen en je poot stijf houden. De rechtbanken hebben het al druk genoeg om zich met dit soort geneuzel bezig te houden. De rechtbank zou er pas aan te pas moeten komen als je er echt niet uitkomt met onderling overleg.

Succes met je fan-site!

• Nikooos

Nikooos

huizenlol.nl

Topicstarter
Het mediabedrijf vond dat ik de onkosten maar zelf met Jeroen moest regelen. Op een of andere manier konden ze dat niet op de factuur zetten ofzo. Dus had even een mailtje gestuurd en Jeroen stuurde me een hele leuke persoonlijke reactie!!
Hallo Nico,

Dank je voor de email. Lijkt een dagje rijden op Zandvoort je wat? Dan kun je komen bij een van onze race dagen op het circuit en rijden met o.a. een Porsche. Mocht je dit leuk vinden, laat maar even weten, dan mail ik je wat data door en kun je zelf beslissen welke dag je langs wilt komen.

Groeten,
Jeroen

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Top man! Geweldig toch als je het zo kan regelen?

• zeroxcool
  • Laatst online: 08-02 22:41
psychonikeo schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 22:49:
Het mediabedrijf vond dat ik de onkosten maar zelf met Jeroen moest regelen. Op een of andere manier konden ze dat niet op de factuur zetten ofzo. Dus had even een mailtje gestuurd en Jeroen stuurde me een hele leuke persoonlijke reactie!!

[...]
Kijk, zo zie je maar dat handelen met de persoon zelf in vele gevallen gewoon beter tot zijn recht komt dan met welke tussenpersoon dan ook.

zeroxcool.net - curity.eu

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Geweldig. Ik denk dat ik jeroen-bleekemolen.eu maar ga registreren ;)

• Nikooos

Nikooos

huizenlol.nl

Topicstarter
Ja echt heel leuk. Had niet verwacht dat hij zo leuk zou reageren. Waarschijnlijk omdat ik de laatste tijd meer Verstappen had gevolgd en die was toch een draak voor zijn fans. Jeroen weet natuurlijk ook dat vooral in het begin zoals nu, zijn fans belangrijk zijn. Dus ik vind het super hoe hij er mee omgaat.

Overigens gelden voor .eu wel wat andere regels als voor .nl volgens mij Noork ;) >:)

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 11:54
psychonikeo schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 22:49:

[...]
Hardstikke mooi aanbod voor een fan als jou :) Lijkt me een perfecte ruil zo 8)

• Pietert
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Leuke afloop, goede PR voor Bleekemolen

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

Pagina: 1