Tijdens het installeren van een update van Adobe 7.0, gaf de update aan dat mijn pc moest rebooten.
Echter na de shutdown is mijn PC nooit meer opgestart, ik krijg zelf geen post/bios scherm. De fans draaien wel allemaal, ook brandt het groene lampje op het moederbord
Hier de belangrijkste onderdelen van mijn PC:
- Asus P5AD2 Premium
- Pentium 4 550 3.4 Ghz
- 4 * 512 Mb Corsair PC4300 Pro
- Sapphire X800 XT
- 2 * sata maxtor 200 Gb (Raid 1 op ICH6R)
- 2 * ide maxtor 60 Gb (Raid 1 op ITE 8212F)
- DVD-rom
- DVD brander
Alles zit in een yeong-yang bt0420 server cube
De voeding is een Tagan 480
OS Windows 2003 Standard Server
Na het doorlezen van de faq en de troubleshooter heb ik de volgende zaken geprobeerd / uitgesloten.
- Alles losgekoppeld behalve CPU, Geheugen en videokaart -> Geen resultaat
- Vervangen voeding -> Geen resultaat
- Bios reset door middel van batterij en jumper -> Geen resultaat
- Testen met 1 geheugen bankje in willekeurige sloten -> Geen resultaat
- Vervangen video kaart door simpele PCI kaart -> Geen resultaat
- Testen met geen geheugen -> Via de onboard geluidskaart melding dat de de geheugen test fout gaat.
- Testen met geen processor -> Via de onboard geluidskaart melding dat de de processor test fout gaat.
Helaas kan ik niet het moederbord of de processor vervangen om deze te testen.
Afgaande op het bovenstaande denk ik zelf dat mijn processor overleden is, maar voordat ik voor een nieuwe processor ga aanschaffen (€ 200,-) wil ik wel zeker weten dat dit de jusite actie is, en dat niet misschien mij moederbord toch kapot is.
Echter na de shutdown is mijn PC nooit meer opgestart, ik krijg zelf geen post/bios scherm. De fans draaien wel allemaal, ook brandt het groene lampje op het moederbord
Hier de belangrijkste onderdelen van mijn PC:
- Asus P5AD2 Premium
- Pentium 4 550 3.4 Ghz
- 4 * 512 Mb Corsair PC4300 Pro
- Sapphire X800 XT
- 2 * sata maxtor 200 Gb (Raid 1 op ICH6R)
- 2 * ide maxtor 60 Gb (Raid 1 op ITE 8212F)
- DVD-rom
- DVD brander
Alles zit in een yeong-yang bt0420 server cube
De voeding is een Tagan 480
OS Windows 2003 Standard Server
Na het doorlezen van de faq en de troubleshooter heb ik de volgende zaken geprobeerd / uitgesloten.
- Alles losgekoppeld behalve CPU, Geheugen en videokaart -> Geen resultaat
- Vervangen voeding -> Geen resultaat
- Bios reset door middel van batterij en jumper -> Geen resultaat
- Testen met 1 geheugen bankje in willekeurige sloten -> Geen resultaat
- Vervangen video kaart door simpele PCI kaart -> Geen resultaat
- Testen met geen geheugen -> Via de onboard geluidskaart melding dat de de geheugen test fout gaat.
- Testen met geen processor -> Via de onboard geluidskaart melding dat de de processor test fout gaat.
Helaas kan ik niet het moederbord of de processor vervangen om deze te testen.
Afgaande op het bovenstaande denk ik zelf dat mijn processor overleden is, maar voordat ik voor een nieuwe processor ga aanschaffen (€ 200,-) wil ik wel zeker weten dat dit de jusite actie is, en dat niet misschien mij moederbord toch kapot is.