Nieuwe processor of nieuw moederbord?

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

• MeatLoaf
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-01 09:33
Tijdens het installeren van een update van Adobe 7.0, gaf de update aan dat mijn pc moest rebooten.
Echter na de shutdown is mijn PC nooit meer opgestart, ik krijg zelf geen post/bios scherm. De fans draaien wel allemaal, ook brandt het groene lampje op het moederbord

Hier de belangrijkste onderdelen van mijn PC:
- Asus P5AD2 Premium
- Pentium 4 550 3.4 Ghz
- 4 * 512 Mb Corsair PC4300 Pro
- Sapphire X800 XT
- 2 * sata maxtor 200 Gb (Raid 1 op ICH6R)
- 2 * ide maxtor 60 Gb (Raid 1 op ITE 8212F)
- DVD-rom
- DVD brander
Alles zit in een yeong-yang bt0420 server cube
De voeding is een Tagan 480
OS Windows 2003 Standard Server

Na het doorlezen van de faq en de troubleshooter heb ik de volgende zaken geprobeerd / uitgesloten.

- Alles losgekoppeld behalve CPU, Geheugen en videokaart -> Geen resultaat
- Vervangen voeding -> Geen resultaat
- Bios reset door middel van batterij en jumper -> Geen resultaat
- Testen met 1 geheugen bankje in willekeurige sloten -> Geen resultaat
- Vervangen video kaart door simpele PCI kaart -> Geen resultaat
- Testen met geen geheugen -> Via de onboard geluidskaart melding dat de de geheugen test fout gaat.
- Testen met geen processor -> Via de onboard geluidskaart melding dat de de processor test fout gaat.

Helaas kan ik niet het moederbord of de processor vervangen om deze te testen.

Afgaande op het bovenstaande denk ik zelf dat mijn processor overleden is, maar voordat ik voor een nieuwe processor ga aanschaffen (€ 200,-) wil ik wel zeker weten dat dit de jusite actie is, en dat niet misschien mij moederbord toch kapot is.

• kcRogue
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-05 12:38
Kan je booten naar safe-mode? Probeer dan eens een restore punt van voor die install van adobe. |:(

[ Voor 31% gewijzigd door kcRogue op 12-10-2006 11:46 ]

Verwijderd

kcRogue schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 11:44:
Kan je booten naar safe-mode? Probeer dan eens een restore punt van voor die install van adobe.
Safe mode booten is vrij moeilijk als je niet door de post geraakt.

Er is echter 1 goed punt (in de mate dat dat kan in zo een situatie), je krijgt bootsignalen als er geen geheugen inzit.

Ben je zeker dat met alles te testen niet ergens een kabeltje is losgeraakt.

Zelf zou ik zeggen, ga naar een winkel waar je klant bent. Ze kunnen zelf dan de test doen. Andere CPU in het moederbord en de cpu in een ander moederbord. Op die manier ben je zeker welk van de onderdelen defect is. Spaart je veel kopzorgen uit.

• MeatLoaf
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-01 09:33
Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 11:47:
Zelf zou ik zeggen, ga naar een winkel waar je klant bent. Ze kunnen zelf dan de test doen. Andere CPU in het moederbord en de cpu in een ander moederbord.
Ik heb niet echt een vaste winkel waar ik mijn spullen koop, vaak bestel ik de onderdelen via webshops.

Weet iemand in de buurt van Utrecht een dergelijke winkel waar ze dit kunnen en willen testen, eventueel tegen een kleine vergoeding?

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-05 21:41
WPMProductions schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 12:13:
[...]

Ik heb niet echt een vaste winkel waar ik mijn spullen koop, vaak bestel ik de onderdelen via webshops.

Weet iemand in de buurt van Utrecht een dergelijke winkel waar ze dit kunnen en willen testen, eventueel tegen een kleine vergoeding?
Je zou eens kunnen checken bij de Paradigit in Utrecht, deze geven vaak goede service.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Helaas kan ik niet het moederbord of de processor vervangen om deze te testen.
Tja, dan kunnen wij ook niet echt helpen - we hebben geen glazen bol en die stap is gewoon de enige manier om uitsluitsel te krijgen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.