[Photoshop] Geen exacte size?

Pagina: 1
Acties:

• Riball
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-12-2024
Ik heb een horizontaal streepje van 799px breed en 1px hoog, als ik deze transform naar 800px bij 1px en dit vervolgens toepas zou je zeggen dat het streepje 800 bij 1 zou zijn. Maar als ik vervolgens weer op transform klik is de breedte nog steeds 799px.

Zelfde geld voor 801px naar 800px hij blijft hangen op de 801px.

Heb dit ook geprobeerd met een foto in hetzelfde document, maar daar heb ik precies hetzelfde verhaal!

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Rib

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-01 15:17

Zoefff

❤ 

Transform gaat afaik met een 'nauwkeurigheid' van 1 decimaal. Halve (danwel tienden) pixels bestaan uiteraard niet, dus die zal Photoshop wel weer afronden. Wellicht ligt het daar aan? Tik de breedte bijvoorbeeld eens handmatig in. En verder zou het nog kunnen liggen aan antialiasing oid.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-01 20:44
Volgens mij moet je bij Graphics zijn...
Maar goed, hoe doe je transform? In Photoshop heb je 2 mogelijkheden, resize image en resize canvas. Ik ga er even van uit dat je resize image gekozen hebt. Dan krijg je volgend scherm:
Afbeeldingslocatie: http://depts.washington.edu/trio/comp/howto/pieces/images/photoshop/resize.gif
Heb je dan bij Width 800pixels ingetikt?

[ Voor 7% gewijzigd door Savantas op 12-10-2006 11:07 ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

• Riball
Transform = layertje aanklikken en dan ctrl + t. Dan kan je dus 1 layer transformen

Bovenin kan je dan breedte / hoogte aangeven en daarvoor kies ik dan eerst pixels (rechtermuisknop en dan pixels) en type dan 800px in --> Ik type het dus al handmatig in...

Maar hij blijft naar 799 of 801 gaan!

[ Voor 6% gewijzigd door Riball op 12-10-2006 11:13 ]

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Ik ga er eigenlijk vanuit dat hij "Edit -> Free transform" (CTRL+T) heeft gedaan? ;)

• Riball
Zoefff schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 11:03:
Transform gaat afaik met een 'nauwkeurigheid' van 1 decimaal. Halve (danwel tienden) pixels bestaan uiteraard niet, dus die zal Photoshop wel weer afronden. Wellicht ligt het daar aan? Tik de breedte bijvoorbeeld eens handmatig in. En verder zou het nog kunnen liggen aan antialiasing oid.
Dat is trouwens niet helemaal waar, ik transform net een balkje van 805px naar 800px en wat zegt Photoshop 800,2px

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Hm oke. Weet ook niet wat er verder allemaal op van toepassing is hoor. Check bijvoorbeeld eens of al je eenheden staan ingesteld op pixels. En (een long shot) ben je 100% ingezoomd als je deze dingen doet? Zo nee, probeer dat eens. Zou raar zijn als het dan wel goed gaat, maar niet geschoten is altijd mis :P

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-01 20:44
als ik even in een testbestandje een transform doe op een laag kan ik in de bovenbalk direct 800px ingeven. Er staat standaard w & h in procenten, maar je kan hier net als in het door mij al aangehaalde venster hierboven ook opgeven in cm, px of inches. En dit levert bij een paar keer proberen bij mij netjes afgeronde waarden op... Ik kan alleen niet 1 pixel opschuiven, maar per 2 (dus wel 800 -> 798px, niet 800 -> 799px). Ook via een sprong naar groter (810px) wil hij nog niet naar 799, springt meteen door naar 798.
Lijkt me een bug, of is transform helaas niet bedoeld voor zo iets nauwkeurigs (al zou dat me verbazen...).

[ Voor 30% gewijzigd door Savantas op 12-10-2006 16:07 ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:11

Acid_Burn

uhuh

Transform werkt toch op de layer en niet op het canvas? Dat zijn namelijk 2 verschillende dingen.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• Riball
Acid_Burn schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 22:37:
Transform werkt toch op de layer en niet op het canvas? Dat zijn namelijk 2 verschillende dingen.
Mja dat zou ik dus ook zeggen, maar heb het wel vaker ook met cm's.
Maar dat gebeurd niet alleen met transform maar ook als ik een document aanmaak, dan word het meteen 28,3cm ipv 28cm.

Ben nog steeds op zoek naar de oplossing...

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:18

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Ik kan me best voorstellen dat transformen van 799 naar 800 pixels niet lekker gaat aangezien ie moet gaan rescalen en dus interpoleren van 100% naar 100,125%, dat kan wel eens afrondingsproblemen geven lijkt me.
Ik zou je layer even kopiëren naar een nieuwe file en dan met canvas size er 800pixels van maken (vanaf links of rechts, vanaf het midden gaat ie misschien weer moeilijk doen) en dan die ene pixel bijkleuren.

Dat je een document aanmaakt op 28 cm en dat het dan 28,3 cm wordt is wel vreemd, hoe heb je je pixels en dpi als je zo'n bestand aanmaakt?

Verwijderd

handige_harrie schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 02:12:
Ik zou je layer even kopiëren naar een nieuwe file en dan met canvas size er 800pixels van maken (vanaf links of rechts, vanaf het midden gaat ie misschien weer moeilijk doen) en dan die ene pixel bijkleuren.
offtopic:
Doe dan gewoon image > canvas size > relative aanvinken en 1 px width erbij ;) .

Verwijderd

CTRL + N -> Stel je formaat in -> plak je afbeelding er in -> klaar!
Pagina: 1