Ik ben bezig met een intranet en 1 optie is dat de gebruiker op een link kan klikken en dan een Excel of Word document wordt geopend in Excel of Word.
Omdat standaard deze bestanden in de MSIE Viewer worden geopend, ben ik bezig met een javascript die wel Excel opent.
Nu gaat het fout bij het doorgeven van de bestandsnaam.
Een voorbeeld van een bestandsnaam is:
Mijn JavaScript:
Nu gaat het fout bij het doorgeven van bestand naar openExcel. De \, spaties en zelfs \200 (van de submap \2006\) worden geescaped.
Als ik de locatie hard-coded invoer gaat het ook fout:
Nu ben ik al een tijdje aan het prutsen met escape() en unescape() maar zonder succes.
Wie kan mij in de juiste richting sturen?
--
Paul
Omdat standaard deze bestanden in de MSIE Viewer worden geopend, ben ik bezig met een javascript die wel Excel opent.
Nu gaat het fout bij het doorgeven van de bestandsnaam.
Een voorbeeld van een bestandsnaam is:
code:
1
| X:\marketing en verkoop\klanten\offertes\2006\test.xls |
Mijn JavaScript:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
| window.onerror=fnErrorTrap; function openOfficeDocument(bestand) { if (!window.ActiveXObject) { alert("Deze browser ondersteunt de optie niet om Office documenten te openen, gebruik hiervoor MSIE."); return false; } //Splits obv extentie: bestand = bestand.toLowerCase(); var ext = bestand.substring(bestand.lastIndexOf(".")+1, bestand.length); if(ext=="xls") { openExcel(bestand); } return true; } function fnErrorTrap(sMsg, sUrl, sLine) { alert('Error: ' + sMsg + ' Line:' + sLine); return false; } function openExcel(bestand) { // Create the Excel application object. oExcel = new ActiveXObject("Excel.Application"); // Open bestand: oExcel.Workbooks.Open(bestand); // Make Excel visible. oExcel.Visible = true; //Opruimen: oExcel = ""; } |
Nu gaat het fout bij het doorgeven van bestand naar openExcel. De \, spaties en zelfs \200 (van de submap \2006\) worden geescaped.
Als ik de locatie hard-coded invoer gaat het ook fout:
JavaScript:
1
| oExcel.Workbooks.Open("X:\marketing en verkoop\klanten\offertes\2006\test.xls"); |
Nu ben ik al een tijdje aan het prutsen met escape() en unescape() maar zonder succes.
Wie kan mij in de juiste richting sturen?
--
Paul