Ipod als FAT32 formatteren?

Pagina: 1
Acties:
  • 273 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimichurri
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-10 14:18
Is het mogelijk om een Ipod die nu HFS+ als bestandssyteem heeft, te formatteren naar FAT32?
Ik zou dit graag willen omdat ik zo de Ipod gewoon vanuit Windows Explorer kan benaderen om MP3's er op te kunnen zetten en te verwijderen. Ik vind ITunes namelijk erg omslachtig en wil eigenlijk gewoon dat ik de Ipod als "gewone" verwisselbare schijf kan gebruiken vanuit Windows Explorer, zoals dit met alle andere type MP3 spelers wel gaat.

Kan ik HFS+ gewoon binnen Windows XP formatteren naar FAT32? Geeft dit geen problemen met de originele Ipod firmware die op de Ipod staat?

Ik heb al veel gezocht met google en op Tweakers, en ik heb begrepen dat het mogelijk moet zijn, maar 100% uitsluitsel wordt niet gegeven door de reacties, specifiek of de originele firmware van de Ipod wel met FAT32 overweg kan....

Wie heeft z'n Ipod ook FAT32 geformatteerd en wat zijn de ervaringen, voordelen en nadelen, beperkingen?

Voor alle duidelijkheid, het gaat om een Ipod Mini 4GB versie.
Bij voorbaat hartelijk dank voor jullie reacties:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 12:58
Ja, dat kan.

edit:

Korte toelichting: firmware staat op verborgen deel van de schijf als ik het goed heb, dus formatteren kan geen kwaad. Je kunt je iPod zelfs in 'removable disk' mode opstarten (ik meen door bij het booten, als je het appeltje ziet, play en enter ingedrukt te houden).

edit 2:

Ik heb zelf een iPod 4G 20GB, die had ik altijd onder Windows gebruikt icm iTunes. Toen de schijf corrupt was heb ik alles gebackupt naar een Mac (geen pc in de buurt) en de iPod geformatteerd naar HFS+. Backup teruggezet en alles werkte weer. Je kunt dus zo vaak als je wilt formatteren, enige nadeel is dat je schijf steeds weer leeg is ;)

[ Voor 129% gewijzigd door rb338 op 12-10-2006 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimichurri
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-10 14:18
Hartelijk dank rb338:-) heb je zelf een Ipod met FAT32 misschien?

Edit:

Hartelijk dank voor je korte edoch verhelderende uitleg:-)

[ Voor 35% gewijzigd door Chimichurri op 12-10-2006 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chimichurri schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 09:55:
Ik vind ITunes namelijk erg omslachtig en wil eigenlijk gewoon dat ik de Ipod als "gewone" verwisselbare schijf kan gebruiken vanuit Windows Explorer, zoals dit met alle andere type MP3 spelers wel gaat.
Verwacht alleen niet dat wanneer je een mp3 'handmatig' op de iPod zet dat je hem dan ook via de iPod kan afspelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennartkocken
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-10 12:29
Mijn iPod is FAT32, geen idee hoe 't gekomen is, maar hij werkt. Ik kan in explorer inderdaad alles zien, maar hoe ze de muziek hebben ingedeeld is mij een raadsel.

(Zie: voor de onduidelijke structuur :P )

Goedkoopste hardware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-05-2024
Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 10:10:
[...]
Verwacht alleen niet dat wanneer je een mp3 'handmatig' op de iPod zet dat je hem dan ook via de iPod kan afspelen!
Hoe kan je een ipod dan gebruiken als je geen itunes wil gebruiken?

te vroeg gevraagd.....google knows best....

[ Voor 7% gewijzigd door sariel op 12-10-2006 10:19 ]

Copy.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fevida
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-10 15:54
Ik heb mijn iPod-mini FAT32 geformateerd, en dat lijkt perfect te werken (al een half jaar lang). Op mijn mac kan ik hem gewoon sychroniseren met iTunes, en op school kan ik hem aan een windows-pc hangen als een soort USB-stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-07 22:21

b0p

Voor mij geld hetzelfde verhaal als Bullet_Tooth_Tony. Ik werk thuis met Mac maar gebruik mijn FAT32-geformatteerde iPod als mobiele HD voor op school, bij vrienden, bij mijn ouders etc.

Er is wel een nadeel aan verbonden: mijn iPod 4G met kleurenscherm 60GB doet er langer over om te synchroniseren. De computer waar ik mijn iPod op aansluit is ongeveer een halve minuut bezig met het initialiseren van de verbinding met de iPod.

Specs: 1,98 m | 83 kg | mt 45

Pagina: 1