[XP] Gebruik Internet Explorer blokkeren

Pagina: 1
Acties:
  • 455 views sinds 30-01-2008

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:22
Goedemorgen :)

Ik heb een vraag. Ik kan er zelf geen makkelijk oplossing voor vinden. Misschien hebben jullie een goed idee.

Ik wil Inteernet Explorer "uitschakelen". De browser mag dus geen verbinding meer kunnen maken met Internet. Ik heb al een Proxy van 0.0.0.0 ingesteld. Maar als ik dan naar Deze Computer ga en ik typ in de adres balk in: www.tweakers.net ;) dan krijg ik dus de mooie Internet Explorer foutmelding te zien.

Weet iemand een goede manier om Internet Explorer "zo veel mogelijk" uit te schakelen? De applicatie eruit slopten met bijv. nLite is geen optie. Dat geeft alleen maar problemen :)

Thx :)

• carlino
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-05-2024

carlino

GoT Mama

je kan bij software internet explorer deïnstalleren.
zelf doe ik dit ook altijd.
maar om het helemaal weg te krijgen zal niet echt lukken ;)

zelf werk ik ook alleen maar met Firefox.
ik heb het dus ook zo ingesteld dat hij als ik een webpagina wil bezoeken dat ik dus in uitvoeren de link in vul dat hij Firefox opstart.

ik hoop dat dit een beetje de andwoord is op je vraag

18-12-2007 Zijn Dominique en Marleen geboren! - 21-06-2007 Zijn ik en mijn ventje een stel!

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

gebruik een firewall die per applicatie toegang kan beheren, dan ben je er toch :?

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-07 16:01

JohnD

Bernd

ik begrijp de volgende zin niet:
aar als ik dan naar Deze Computer ga en ik typ in de adres balk in: www.tweakers.net ;) dan krijg ik dus de mooie Internet Explorer foutmelding te zien
bedoel je nu dat internet explorer geen toegang mag hebben maar als je in de explorer iets intypt wel?

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

• djcasl
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-06 16:27
Everyone deny op de de internet explorer map onder program files of gaat windows dan gek doen?

There is no knowledge, that is not Power!

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:15
SunStorms_sletje schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 10:39:
ik begrijp de volgende zin niet:

[...]

bedoel je nu dat internet explorer geen toegang mag hebben maar als je in de explorer iets intypt wel?
Ja dat klopt. Dit komt omdat internet explorer Iexplorer.exe is en die van deze computer is volgens mij gewoon explorer.exe waardoor hij weer toegang heeft tot internet. daarom moet ik ook in de firewall allebij de programma`s verbieden :9

edit: oeps verkeerd gelezen 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Killertjuh op 12-10-2006 10:49 ]

• tullius
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-06 23:15
maak gebruik van de Shared Computer Toolkit.
Daarmee kan je perfect internet blokkeren voor iedereen of bepaalde gebruikers.
dit programma is beschikbaar als genuine download bij microsoft

http://www.microsoft.com/...B716077A84&displaylang=nl

To use simple site filtering in Internet Explorer

1.
Log on as the Toolkit administrator.

2.
Open the User Restrictions tool and select the user profile you want to limit.

3.
Under Optional Restrictions, expand Additional Internet Explorer Restrictions,and then select the Prevent Internet access from Internet Explorer check box.

4.
The Proxy setting will change to NoInternetAccess, which will disable access for all sites except for those listed in the Proxy Exceptions box.

www.compucated.be

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

Google zal wel meer dan genoeg antwoorden bieden, kijk daar eens rond, of anders in onze search. Ik neem aan dat je daar wel meer dan genoeg kunt vinden, ik ga je topic dan ook sluiten met een verwijzing naar Algemene gedragsregels (Netiquette) en Policy: Alle regels die op het forum gelden. :)

Signature

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.