Toon posts:

[parallels]ervaringen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er iemand ervaringen met het lopen van zware applicaties in Parallels workstation for linux. (linux als host en xp als guest os)?
Zware applicaties zoals VS.net en propellerhead Reason
Ik vraag dit omdat ik recentelijk overtuigd was dat ik helemaal kon overschakelen op linux en de applicaties die niet native draaiden te draaien onder Parallels.

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:31

zAo

GPLv2 Fanboy

Ik heb alleen ervaring met de OSX versie, maar ik denk dat hier weinig verschil inzit. Ik heb een Core 2 en dus kan ik gebruik maken van hardwarevirtualisatie en ik stond verbaasd van de snelheid. Op het geheugengebruik en de grafische snelheid na merk je echt erg weinig verschil. Ook het compileren van spullen ging op 99% van de native snelheid.

Over de snelheid hoef je niet in te zitten, alleen is het grafisch minder dan 100% native.

• NeOTheMaTriXM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-02 18:21
Met Reason gebruik je neem ik aan een AISO driver. En ik vraag me af, of Parrallels dat doen.

• E-jey
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik dacht dat parallels een product was van apple. Als ik voor 50 euro alle OSen bijna native op mijn pc kan draaien, dan ben ik zeker geinteresseerd. Parallels is zoveel sneller dan vmware omdat het gebruik maakt van Vanderpool van Pacific (oid)???

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

E-jey schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 17:31:
Ik dacht dat parallels een product was van apple. Als ik voor 50 euro alle OSen bijna native op mijn pc kan draaien, dan ben ik zeker geinteresseerd. Parallels is zoveel sneller dan vmware omdat het gebruik maakt van Vanderpool van Pacific (oid)???
dat doet vmware ook hoor.

Parallels is er volgens mij in een linux, OSX en windows smaak, maar OSX is er denk ik moeilijk in te draaien (die is te kieskeurig kwa hardware, en gebruikt de TPM chip).

It sounds like it could be either bad hardware or software

Verwijderd

Topicstarter
NeOTheMaTriXM schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 16:36:
Met Reason gebruik je neem ik aan een AISO driver. En ik vraag me af, of Parrallels dat doen.
Ik gebruik onder windows zelfs niet de ASIO drivers, standaard drivers bezorgen mij een latency van 39ms. Hiermee kan ik goed leven aangezien ik geen pianist ben.
Pagina: 1