Luitjes,
We hebben een mooi systeempje in elkaar gezet:
Coolermaster 500 Watt greenpower
Asus p5b deluxe
Intel E6600
X1900XT
WD 320 GB SATA2
1024MB (2x512) cas4 800Mhz (corsair xms)
Brandertje etc...
Echter... windows XP boot mega traag... hij rateld even... led lampje knipperd af en toe.... en laad plotseling weer heel hard verder. Het is een verse install en het XP balkje gaat wel 12 tot 14 keer heen en weer. Nou, bij een nieuw systeem die nog helemaal schoon is kan hij het makkelijk met 3 keer.
Wat heb ik allemaal gedaan:
BIOS update (nieuwste versie)
Chipset driverupdate
Defragmentatie
Bootvis
Geluidskaart, netwerk, etc allemaal nieuwe drivers
Het enigste wat me opvalt is dat er op de SATA2 schijf geen jumpers zit. Ik dacht namelijk dat je jumpers kon verplaatsen om hem SATA1 compatible te maken. Er zijn wel ijzeren pinnetjes maar geen jumper. Is deze kwijt? Of hebben de Western Digital schijven dit niet meer?
BIOS instellingen zijn vrijwel standaard... het is 1 disk... dus in de bios onder Enhanced configuration staat SATA as IDE.
Als ik die op RAID of (die andere optie ben ik kwijt
) zet dan boot xp helemaal niet meer an gaat hij rebooten zodra het xp logo in beeld komt.
Als het systeem eenmaal is opgestart gaat alles rete snel! Games laden... programma's openen.. etc.
Zijn er hier nog suggesties?
We hebben een mooi systeempje in elkaar gezet:
Coolermaster 500 Watt greenpower
Asus p5b deluxe
Intel E6600
X1900XT
WD 320 GB SATA2
1024MB (2x512) cas4 800Mhz (corsair xms)
Brandertje etc...
Echter... windows XP boot mega traag... hij rateld even... led lampje knipperd af en toe.... en laad plotseling weer heel hard verder. Het is een verse install en het XP balkje gaat wel 12 tot 14 keer heen en weer. Nou, bij een nieuw systeem die nog helemaal schoon is kan hij het makkelijk met 3 keer.
Wat heb ik allemaal gedaan:
BIOS update (nieuwste versie)
Chipset driverupdate
Defragmentatie
Bootvis
Geluidskaart, netwerk, etc allemaal nieuwe drivers
Het enigste wat me opvalt is dat er op de SATA2 schijf geen jumpers zit. Ik dacht namelijk dat je jumpers kon verplaatsen om hem SATA1 compatible te maken. Er zijn wel ijzeren pinnetjes maar geen jumper. Is deze kwijt? Of hebben de Western Digital schijven dit niet meer?
BIOS instellingen zijn vrijwel standaard... het is 1 disk... dus in de bios onder Enhanced configuration staat SATA as IDE.
Als ik die op RAID of (die andere optie ben ik kwijt
Als het systeem eenmaal is opgestart gaat alles rete snel! Games laden... programma's openen.. etc.
Zijn er hier nog suggesties?