Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Sleutel Seat Ibiza met startonderbreker

Pagina: 1
Acties:
  • 2.529 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-11 11:38
Ik maak gebruik van een Seat Ibiza 1.6 uit 1997.
Deze heeft een hoofdsleutel met afstandsbediening voor Centrale Vergrendeling (CV), dus 2 knopjes op de sleutel, lock en unlock, en in de sleutel zit een startonderbreker.
Nu had ik laatst de sleutel opengeschroeft, alleen viel er toen een chipje uit wat stuk was, wat dus de startonderbreker bleek te zijn.
Met die sleutel kan ik de auto dan ook niet meer starten, gelukkig heb ik nog wel een reserve sleutel, wel zonder afstandsbediening, maar ik kan in ieder geval rijden.

Maar het nare is dat op de orginele sleutel de CV het ook niet meer doet, ik heb de batterijtjes vervangen zoals beschreven is, maar geeft geen kik.

Hoe het volgens Autodata moet:
Sleutel 2 seconden in contact, daarna sleutel in portierslot, maximaal 2 seconden naar rechts draaien, daarna 3x naar links, vervolgens de lock ingedrukt houden en binnen 10 seconden 3x op de unlock knop drukken, dan gaat het controle lampje 5x knipperen, en dan zou de sleutel geprogrammeerd moeten zijn voor de CV.
Alles lijkt goed te gaan, het controle lampje knippert ook netjes 5x, alleen werkt de CV op afstand nog steeds niet.

De vraag is eigenlijk, heeft de startonderbreker op wat voor manier dan ook invloed op de CV op afstand, is de startonderbreker hiervoor nodig, of kun je ook zonder startonderbreker op een of andere manier de CV op afstand programmeren?

Op de reserve sleutel zit alleen een startonderbreker, een keer laten maken door een schoenmaker die de startonderbreker er zelf in gezet heeft, hiermee werkt de auto perfect, ook met de sleutel de deur openmaken gaat goed.

Met de defecte sleutel kan ik wel gewoon de deur openmaken met de sleutel in het portier, dat is geen probleem, alleen wil ik graag met die sleutel de CV op afstand geregeld hebben, dan rijd ik met die andere sleutel wel weg.

bvd

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 10:33
Heb je bij het openmaken de antenne niet gesloopt?
Dat je sleutel het prima doet maar het signaal niet verzonden kan worden?

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:55

Meneer aard

Porsche rulez!

Je kan eventueel een sleutel laten bijmaken door seat (geloof ff het sleutelnummer door geven) doen ze bij renault ook. Wel prijzig (50 euro bij renault vooor een sleutel). Maar alles is een sleutel vrij compact gemaakt dus waarschijnlijk heeft een chipje meerdere functies anders zou het wel niet passen.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• Ora et Labora
Het rare is dat het controle lampje op de sleutel wel 5x knippert bij het programmeren.
Dit doet hij alleen als ik het precies op de hierboven beschreven manier programmeer, elke andere manier, als ik bijvoorbeeld 2 ipv 3x omdraai, gaat het conrole lampje niet 5x knipperen, alleen als ik precies de procedure volg, het lijkt er dus op dat de sleutel wel communiceert met de auto.
Na dat het lampje 5x geknippert heeft, zou de auto moeten ontgrendelen of vergrendelen, en dat gebeurt niet, dus misschien kan hij idd niet uitzenden oid, dat zal ik even uitzoeken, tnx!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 16:26

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Ik zou zeggen rijdt even langs de dealer. En waarscheinlijk werkt die startonderbreker op afstand. Dus houdt hem maar eens tegen het contact slot aan. Dan zal die waarscheinlijk wel starten.

.

• Ora et Labora
AkroBatik schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 09:52:
Ik zou zeggen rijdt even langs de dealer. En waarscheinlijk werkt die startonderbreker op afstand. Dus houdt hem maar eens tegen het contact slot aan. Dan zal die waarscheinlijk wel starten.
Maar het gaat niet om het starten, dit doe ik wel met de reservesleutel, het gaat om de CV op afstand, of dit kan werken met een sleutel zonder startonderbreker.

• Ora et Labora
Voor de geinteresseerden:
Ik heb de sleutel aan de gang gekregen.
Procedure voor het aanmelden was iets anders dan ik deed, moest 2 seconden in het contact en dan de procedure met knopjes indrukken.
Kan hem niet starten met die sleutel, logisch zonder startonderbreker, maar kan hem nu wel gebruiken voor CV op afstand!

Pagina: 1