Toon posts:

Notebooks versjouwen

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik zit met een probleem uitdaging.

Mijn collega's moeten regelmatig meerdere notebooks versjouwen.
Nu zul je denken: En waarom is dat jou probleem?
Nou dat komt omdat ik voor hun degene ben met een beetje verstand van het spul ;)

Anyway.
Het gaat erom dat er 10 notebooks regelmatig versjouwd moeten worden.
Nu kan dit in gewone notebooktassen, maar je zal begrijpen dat 10 tassen best onhandig is.
Nu is dus de uitdaging om hiervoor een goede oplossing te vinden.

Nu zat ik zelf te denken aan een Flightcase.
Voordeel: Je kunt ze op maat laten maken en zo kun je bijvoorbeeld zelf bepalen hoeveel je er tegelijk in wilt doen.
Nadeel: Omdat je geneigd zou zijn er meer dan 2 in te doen worden ze al snel groot en moeilijk handelbaar voor de kleinere collegea
Nadeel2: PRIJS :(
Nadeel3: Gewicht.

Tweede optie is om notebooktassen te kopen. Op wieltjes, of niet.
Voordeel: In sommige tassen kun je eventueel 2 notebooks kwijt.
Voordeel2: Prijs
Voordeel3: Gewicht
Nadeel: Ongeveer 5 tassen nodig.
Nadeel2: Beetje probleematisch als je een tas met 2 notebooks per ongeluk laat vallen.

Hebben jullie misschien ideen over wat ik hier gesschreven heb, of suggesties hoe dit beter zou kunnen? :*)

Alvast bedankt voor het meedenken. _/-\o_

• remy007
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:16

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 08:36:
Hi,

Ik zit met een probleem uitdaging.

Mijn collega's moeten regelmatig meerdere notebooks versjouwen.
Nu zul je denken: En waarom is dat jou probleem?
Nou dat komt omdat ik voor hun degene ben met een beetje verstand van het spul ;)

Anyway.
Het gaat erom dat er 10 notebooks regelmatig versjouwd moeten worden.
Nu kan dit in gewone notebooktassen, maar je zal begrijpen dat 10 tassen best onhandig is.
Nu is dus de uitdaging om hiervoor een goede oplossing te vinden.

Nu zat ik zelf te denken aan een Flightcase.
Voordeel: Je kunt ze op maat laten maken en zo kun je bijvoorbeeld zelf bepalen hoeveel je er tegelijk in wilt doen.
Nadeel: Omdat je geneigd zou zijn er meer dan 2 in te doen worden ze al snel groot en moeilijk handelbaar voor de kleinere collegea
Nadeel2: PRIJS :(
Nadeel3: Gewicht.

Tweede optie is om notebooktassen te kopen. Op wieltjes, of niet.
Voordeel: In sommige tassen kun je eventueel 2 notebooks kwijt.
Voordeel2: Prijs
Voordeel3: Gewicht
Nadeel: Ongeveer 5 tassen nodig.
Nadeel2: Beetje probleematisch als je een tas met 2 notebooks per ongeluk laat vallen.

Hebben jullie misschien ideen over wat ik hier gesschreven heb, of suggesties hoe dit beter zou kunnen? :*)

Alvast bedankt voor het meedenken. _/-\o_
Notebooktassen + karretje ;)

* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-02 18:42
Wij gebruikte altijd flightcases idd, daar paste 12 Dell laptops en hadden wielen. Dingen waren niet stuk te krijgen, van de trap denderen ermee geen probleem.. Voor long term oplossing is flightcase denk ik wel het beste :)

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:49

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

ik zat zelf te denken aan een steekwagentje? Of misschien een koffer op wieltjes? Natuulijk wel een beschermhoes oid gebruiken, maar je kunt er wel veel in een keer meesjouwen.

Verwijderd

Topicstarter
oeps

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2006 08:44 . Reden: foutje ]

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:54
Zoals je zelf al aangeeft waarom koop je niet gewoon zo'n tas op wieltjes en stop je daar je laptops in. En je kan anders ook nog gewoon hoezen om de laptops doen tegen het beschadigen.
Afbeeldingslocatie: http://images.speurders.nl/images/46/4653/4653701_1_detail.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door InfoTracer op 12-10-2006 09:04 ]

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:24

Geckoo

Good news, everyone!

Per hoeveel moeten ze vervoerd worden?
alle 10 naar dezelfde locatie? en wat is dat dan voor locatie?
als is voor een demo ofzo dan zou ik eerder gaan voor een flightcase, netjes elke laptop in een vakje en vergeet geen ruimte te maken voor de adapters.

en als het naar verschillende locaties moet.
allemaal hun eigen laptop tas en de gene die em dan nodig heeft pakt een tas en hangt deze om zijn/haar schouder. ze kunnen toch wel wat zelf dragen? (hiervan niet van uitgaande dat de collega 4 laptops te gelijk gebruikt.)

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Verwijderd

Ik zou gaan voor de flightcase oplossing, met de flightcase op zwenk wielen.
Let wel, als je de flightcase in een auto gooit, even tippen.
(dus de flightcase niet op zijn wielen laten staan of heel goed vastsnoeren. De remmen op de zwenkwielen hebben geen zin in een rijdende auto.)

Ik heb zelf regelmatig met dit soort zooi lopen slepen, toen ik nog regelmatig met een portable training enviroment op stap moest. Twaalf laptops, een bedraad netwerk en een flightcase met vier servers.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 09:42
kijk eens op
http://www.apple.com/nl/education/mobileclassroom/

maar moeten ze verplaatst worden binnen een gebouw? moeten ze de straat over? in de auto?

[ Voor 41% gewijzigd door Murcielago op 12-10-2006 08:47 ]

PSN: djmurcielago

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
De vraag is ook; warheen sjouw je ze? moeten ze naar een ander gebouw/stad of "slechts" een ander lokaal op dezelfde verddieping :?
Voor grotere verplaatsingen zou ik een flightcase op wieltjes laten maken, met 10 horizontale legplanken waarin de notebooks geklemd zitten. Een laptop is zelden meer dan 7cm hoog, dus je kast wordt dan om en bij 1m hoog, wat redelijk handig te verduwen is. Voor trapjes ed is het totaalgewicht (max 50kg?) ook nog wel te doen. Platgelegd past het zaakje prima in een gemiddelde koffer.
Voor kleinere verplaatsingen (binnen het gebouw) zou ik denk ik kiezen voor zo'n karretje voor dossiers met 2 of drie legplanken. Een tas is imho dan niet nodig...

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reacties tot zover.

Het gaat hier dus om een combinatie van gewicht, grootte, praktisch- en cosmetisch oogpunt.

De notebooks zijn voor mobiele trainingen en worden versleept het meest door vrouwen.
Helaas hebben we geen Fitness Helga's hier werken en zodoende kunnen we dus niet teveel notebooks in 1 case stoppen.

Daarbij komt dat we geen vrachtwagens van lease auto's hebben :) ;) dus het pakket moet ook niet te groot worden.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2006 08:52 . Reden: aanvulling ]

Verwijderd

Topicstarter
InfoTracer schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 08:43:
Zoals je zelf al aangeeft waarom koop je niet gewoon zo'n tas op wieltjes en stop je daar je laptops in. En je kan anders ook nog gewoon hoezen om de laptops doen tegen het beschadigen.
http://images.speurders.n...4653/4653701_1_detail.jpg
Ik zat te denken aan notebooktassen op wieltjes, helemaal niet aangedacht om een gewone koffer op wieltjes te gebruiken met beschermhoezen om de notebooks. Dat is misschien nog niet zo gek?

Overigens is die ene op het plaatje wel erg lelijk :> :9~

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2006 08:55 . Reden: aanvulling ]

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:54
Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 08:53:
[...]

Ik zat te denken aan notebooktassen op wieltjes, helemaal niet aangedacht om een gewone koffer op wieltjes te gebruiken met beschermhoezen om de notebooks. Dat is misschien nog niet zo gek?

Overigens is die ene op het plaatje wel erg lelijk :> :9~
daarom had ik hem ook al uitgekozen ;)
Maar we zijn en blijven tweakers he :D

ohja en als de laptops in een gewone koffer/tas zitten is het nog minder jat gevoelig ook

[ Voor 9% gewijzigd door InfoTracer op 12-10-2006 09:08 ]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Flightcase met wieltjes? of moet het ook npg de trap op? je zou ook 2 cases kunnen nemen, en dan 5 per case doen.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-02 22:33
Losse tassen en een professionele steekwagen met luchtbandjes en stevige elastieken moet voldoende zijn. Die heb je tevens inklapbaar waardoor je het altijd mee kan nemen, ook in de lease auto's.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:50

BHQ

Hrm, ik moet denken aan gelabelde Second Skin-gevallen. Van die neoprenen hoezen die je om je laptop doet, dus.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-02 22:33
Die beschermen vrijwel alleen maar tegen krassen/vuil e.d. maar niet tegen laten vallen o.i.d. Dan moet je ze dus nog wel ergens in doen.
Pagina: 1