Welke Raid Controller gebruiken op Asus P5W DH Deluxe?

Pagina: 1
Acties:

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-02 17:09
Ik wil Raid0 gaan draaien op m'n nieuwe Asus P5W DH Deluxe, alleen loop ik daarbij tegen een luxe probleem; de P5W DH beschikt namelijk over maarliefst 3 verschillende raidcontrollers!

Namelijk:
- Intel Raid op de ICH7R southbridge
- De JMicron Sata Controller biedt ook Raid
- De Silicon Image 4723 Sata Controller biedt ook Raid

Ik kan alleen nergens een review of ervaringen vinden die bespreken welke raidcontroller nu het beste is (en dan doel ik op doorvoersnelheid want processorbelasting zal het probleem niet zijn met een conroe)

Kan iemand hier iets zinnigs over dit onderwerp zeggen?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Processors, Mobo's & Geheugen » Opslagmedia & I/O Controllers

Voer zelf eens wat benchmarks uit en post het hier? :) Ik gok zomaar dat de ICH7R het snelste is en dat de JMicron misselijkmakend langzaam is. Maar jij weet nog niks totdat jij het zelf hebt ondervonden.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Op GoT heb ik ooit dit gelezen:

Verwijderd in "Asus P5B"

Maar waarom dit nu precies is weet ik ook niet. Overigens heb ik over JMicron meestal geen al te positieve verhalen gelezen. "Het werkt wel maar..."

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-02 17:09
BalusC schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 06:44:
Processors, Mobo's & Geheugen » Opslagmedia & I/O Controllers

Voer zelf eens wat benchmarks uit en post het hier? :) Ik gok zomaar dat de ICH7R het snelste is en dat de JMicron misselijkmakend langzaam is. Maar jij weet nog niks totdat jij het zelf hebt ondervonden.
Jah maar de verschillende controllers benchen (en dus steeds windows opnieuw installen) vergt een hoop tijd, en dus hoopte ik dat het al eens gebencht was. Maar als het moederbord binnenkomt zal ik eens kijken wat ik kan doen :-)